Pátrač píše:Hele kluci funguje tu někomu v CCčku brzda? tzn že najedu do 45°kopce pustím plyn a auto stojí? Mělo by to fungovat za pomoci regleru ale mi to nefunguje.. Jsem se o tom bavil s Čefou a je to prý díky převodu v CC01 u axíka to prý funguje v pohodě. Tedy můj dotaz. Pokud to někomu funguje spolehlivě i v CCčku tak by mne zajímalo co tam máte za motor,vloženou převodovku, regulátor popřípadě další vychytávku která tomu napomáhá.. Dokud člověk jede je to v poho ale jakmile zastaví a auto začne couvat... dtto je i v případě cesty z kopce. :-(
LR Defender 110 USW - CC01 LR Defender 110 HCPU - CC01 LR Defender 90 pick-up - CC01- ten je dcery Wrangfender na Axialu- ten je syna užofka Samurai made by Balů - JAPANES RUM trial tým v sezóně 2016 celkové 3. místo!!!
Díky moc. Já z modelexu asi budu brát naviják a elektrony tak tam přibalím i tu převodovku. Jediný co mne štve je to že člověk musí pak kuchat moc podvozek.. nebo dát 400 motor. Sakra doma mám už tři " plechovky" jedne Poisson truck.. no asi tu baterku dám úplně jinak a použiju tyhle motory :)
nejsem v tomhle moc znalej takze mozna napisu uplnej nesmysl...ale o brzdnu v kopci se stara regl tim ze motorku rekne "hele ted jsi v kopci a chci aby si stal takze trochu pridej" tzn ze prevodovka na to nema vliv ne? chci tim ric ze teda je bud regulator spatne nastavenej nebo nefunguje tak jak ma...opakuju mozna je to nesmysl co jsem napsal
Obecně máš pravdu v principu funkce brzdy v neutrálu , ale uvědom si , že pokud je malé převodování tak síla od kol na něj působící je přímá a není podělená převody. Něco jako - proč má řidič kamionu před sjezdem z kopce podřadit na převodový stupeň stejný nebo nižšší jako by kopec vyjížděl ?? Protože můžeš motoru dávat povely jaké chceš , ale když s ním točí síla 2x větší než sám dokáže vyvinout tak to prostě neudrží ...........
Číža píše:nejsem v tomhle moc znalej takze mozna napisu uplnej nesmysl...ale o brzdnu v kopci se stara regl tim ze motorku rekne "hele ted jsi v kopci a chci aby si stal takze trochu pridej" tzn ze prevodovka na to nema vliv ne? chci tim ric ze teda je bud regulator spatne nastavenej nebo nefunguje tak jak ma...opakuju mozna je to nesmysl co jsem napsal
No, akorát, že regl nepozná jestli jedeš nahoru do kopce, nebo dolů z kopce, takže podle nastavení to jednou tzv."brzdí" ale podruhé naopak zrychluje, a BRZDA v neutrálu funguje tak, že regl v podstatě zkratuje motor.
Číža píše:nejsem v tomhle moc znalej takze mozna napisu uplnej nesmysl...ale o brzdnu v kopci se stara regl tim ze motorku rekne "hele ted jsi v kopci a chci aby si stal takze trochu pridej" tzn ze prevodovka na to nema vliv ne? chci tim ric ze teda je bud regulator spatne nastavenej nebo nefunguje tak jak ma...opakuju mozna je to nesmysl co jsem napsal
No, akorát, že regl nepozná jestli jedeš nahoru do kopce, nebo dolů z kopce, takže podle nastavení to jednou tzv."brzdí" ale podruhé naopak zrychluje, a BRZDA v neutrálu funguje tak, že regl v podstatě zkratuje motor.
Jo už mi psal i Mrak sestavu co má v autě.. takže mi nezbude než dokoupit přídavný špajz. ale koukaje na Modelex tak nechápu cenu za poštovný... :NO:
no jasne pridava (dorovna rychlost na nulu) tim ze bud prida dopredu nebo dozadu podle toho jestli stoupam nebo klesam tomu asi teda rozumim...ale nejak nerozumim tomu co pise Rotruck rozumim tomu prikladu s nakladakem kdyz auto vyvine vetsi silu nez je schonej motor udrzet tak se proste rozjede ale u nasich rc aut je to s brzdenim torchu jinak trochu neco jineho prevody jsou prece do sebe zaklesnuty ozubeny kolecka ktery jdou od kol pres prevodovku az do motoru a auto vlastne silu motoru prekona okamzite....a pokud se tedy auto rozjede trebas dopredu z kopce roztoci se ozubeny kolecka a samozrejme motor...regulator vyhodnoti, ze se motor toci ikdyz nema a prida revers aby se auto zastavilo..obdobne kdyz budu stoupat...ale je pravda ze nektery auta se v kopci neudrzi coz by znamenalo ze bud to co jsem tu ted napsal neni uplne pravda nebo ma regulator nejake omezeni aby nespalil motor....
1:1 vlastne auto brzi tak ze desticky trenim zastavi auto kdybych mel RC zpusob previst do realu tak by to vypadalo tak ze auto 1:1 postavim cumakem z kopce zaradim zpatecku a pridam plyn tak aby jsem stal
ale tak jako já tam toho chtěl objednat víc ale jak tak koukám když to objednám ze tří jiných kšeftů tak se dostanu i s poštovnýma na skoro stejný peníze.... Nechápu. Jinde věci pošta max 90 a když jdeš s objednávkou přes litr nebo tak tak poštovný zadara.. no nic kdo chce kam... Díky za odkazy objednám někde jinde :OK:
Jinak Čížo ano jenže to by si nestál ale udusil by si motor. Musel bys nechat proklouzávat spojku a čím větší kopec tím míň by si ji nechal volno..jenže pk by si se dostal do polohy kdy už by to nefungovalo. a utavil by si spojku.. je fakt že bez přídavného špajzu otočím kolama rukou a motor se otočí. testoval jsem to u jednoho axíku a musel jsem vyvinout tak 4x větší sílu...
Čížo , byl to právě jen příklad o čem je ta převodovka , přičemž na brzdy a spojku zapomeňme a berme to jen jako brždění motorem .......... ona zpátečka totiž není převodovaná jako třeba 3,4,5-rychlost dopředu, ale má pomalej převod jako třeba jednička , akorát opačnej. I na zpátečku motorem otočíš - třeba roztahovalo se na cuk i na zpátečku , ale to už jsme ve zvěrstvech ......... Prostě převodovka s větším převodovým poměrem ti podstatně zvýrazní brzdu v neutrálu a při pořádném převodování (třeba 100/1) ji i nahradí a auto stojí i v kopci - samozřejmě s ohledem na spoustu dalších věcí jako setrvačnost , váha modelu atd. Třeba s CCčkem které má normál převod cca. 20:1 vemeš za kola a otočíš motorem jak nic - přidáš li převodovku třeba 6:1 čímž se převod znásobí na 120:1 tak už kola aby se otočily trhám takovou silou , že mně přijde , že to musí někde přeskočit přes zuby ..........