Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1328
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Malá připomínka: Kdo potřebujete přeprogramovat regulátor v terénu a nemáte zrovna u sebe návod s programovacími tabulkami, tak na stránkách DSYS v sekci "ke stažení" jsou k dispozici tabulky coby fotky do mobilu ke všem zařízením DSYS. :idea:
Uživatelský avatar
jancernik
Častý přispěvatel
Příspěvky: 709
Registrován: 07.01.2012 0:00
Bydliště: LIBEREC

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Zapnu auto, ujedu asi metr a kouř.

Obrázek
Jak se naskytne možnost do něčeho nacpat nějakej brutální pohon, tak to tam prostě nacpu, ať se děje co se děje. Prej sem schopnej nacpat krávu do králíka :D
Uživatelský avatar
mrak03
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2034
Registrován: 07.02.2010 0:00
Bydliště: Louny

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

se nediv, si žije vlastním elektronickým životem, teda žil, stejně už byl starej :-D
MRAKOLEND-rc park
Hitec-2,4GHz
OT64-SKOT
LIAZ-plachta
MITSUBISHI PAJERO-CC01 trial
Holídajka by MRAK
MITSUBISHI PAJERO WAGON-CC-01
HAJZLTEAM -patřím k nim
http://rc-listany.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/DOLUBOBO
Uživatelský avatar
jancernik
Častý přispěvatel
Příspěvky: 709
Registrován: 07.01.2012 0:00
Bydliště: LIBEREC

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Rok to fungovalo bez problémů a najednou ..........
Jak se naskytne možnost do něčeho nacpat nějakej brutální pohon, tak to tam prostě nacpu, ať se děje co se děje. Prej sem schopnej nacpat krávu do králíka :D
Uživatelský avatar
salvatore
Veterán fóra
Příspěvky: 3082
Registrován: 21.11.2008 0:00
Bydliště: Praha

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Měl si na motoru kondíky a transil?
V jakým stavu byly uhlíky motoru?
Uživatelský avatar
Martin01
Uživatel
Příspěvky: 156
Registrován: 17.12.2011 0:00
Bydliště: Praha

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Dnes jsem zažil to samé jako je na té fotce, jen s MDD56.
Nejdřív jsem ho jezdil s motorem Novak fifty five, ale najednou se z komutátoru toho motoru
začalo při nastavování vysílačky a běhu motoru naprázdno kouřit a jiskřit.
Motor jsem vymontoval, uhlíky i komutátor vyčistil jiskření ustalo.
Při ježdění doma vše v pořádku, po cca 15 minutách venku opět z motoru kouř.
Vzal jsem teda starší HPI 55T crawler co jsem měl doma, osadil ho kondenzátory i transilem.
Při testování doma vše v bezproblému, chtěl jsem ho ještě osadit becem,
ale dneska mne kluk ukecal, že si chce auto venku vyzkoušet.
Venku cca hodinka ježdění ve středním i těžším terénu a vše v pořádku.
Při cestě domů cca pět vteřin rychlejší jízda po rovince na asfaltu najednou auto zastaví
a kouří se zněj. Regulátor i motor jsou horký a od regulátoru se teplem odpájel
kabel který vede k mínusu motoru a na té straně kde byl k reg. připájený byla i lehce nahnědlá
ta chladící destička a regulátor smrdí spáleninou.
Popsal jsem to výrobci a čekám na vyjádření. Kromě toho externího becu,
mne už nějak nenapadá co bych měl udělat jinak, líp aby to fungovalo.
Že by byl problém v těch motorech které jsou oba starší, ale do té doby na jiných autech funkční ?
Předtím ten regl jezdil na jiném ccčku s motorem oranž. axial
bez transilu a ext becu a v pohodě. Stejný regulátor bez ext becu s motorem bez transilu jezdím na mém axialu taky bez problému. :-(
Auto: SCX10 - old Chevy
Vysílačka: Robitronic TL-3C 2,4Gh
http://01martin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1328
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Pokud je motor vřelý ( nebo se z něj dokonce kouří ), tak to ukazuje na to, že se někde něco přestalo točit ( = něco se skoro zadřelo ) a nebo jsou převody nastavený na velmi těžký převod, který má motor vůbec problém utáhnout. Kouř z motoru ( tedy ta vysoká teplota ) může způsobit mezizávitový zkrat, kde se díky tomu proudový odběr skokově zvýší několikanásobně a může se stát, že to reglec neustojí a ani tepelná pojistka nestačí tak rychle zareagovat. To, že se odpájel kabel znamená, že tudy tekl proud mnohokrát vyšší, než je normální. Při běžném expedičním ježdění bývá motor jen mírně vlažný, takže ani není potřeba ho nějak zvlášt chladit.
To, že jezdíš na Axíkovi s motorem bez transilu je docela fajn - asi brzo uděláš radost nějakému výrobci regulátorů.
Uživatelský avatar
Martin01
Uživatel
Příspěvky: 156
Registrován: 17.12.2011 0:00
Bydliště: Praha

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Motor i převody se rukou i po připojení na zkoušku k baterce točí
krásně zlehka bez výraznějšíhod odporu, to je právě to co nechápu,
co tomu regulátoru mohlo najednou vadit a ještě při jízdě po rovince.
To, že je špatně když se motor i regulátor přehřívají je mi jasný,
ale nemůžu přijít na to, co je tam špatně, co najednou způsobilo to přehřátí.
Motor i převody jdou lehce předtím i potom,
v terénu fungoval bez problému a na rovince zničeho nic shoří.
Auto: SCX10 - old Chevy
Vysílačka: Robitronic TL-3C 2,4Gh
http://01martin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1328
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Problém může být v tom, že to není jen na té rovince, ale během delšího času. A jen shodou okolností to kleklo právě na té rovince. Pokud se reglec dlouhodobě přetěžuje nebo dostává nárazově pořádně do těla ( krátké pulzy, co mnohem překračují maximální povolený proud a přitom nejsou tak dlouhé, aby zabrala proudová pojistka ), tak dochází k tomu, že se výkonové prvky ničí, ale ne najednou, ale delší dobu postupně ztrácejí svůj výkon ( což se na první pohled nepozná ), ale pak nejednou stačí úplně malá zátěž a prohoří i ten poslední výkonový prvek, který jakž-takž ještě fungoval. Je to stejné, jako bys pomalu nařezával tažné lano ....
Uživatelský avatar
Martin01
Uživatel
Příspěvky: 156
Registrován: 17.12.2011 0:00
Bydliště: Praha

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Dobře, může to být jak píšeš, ale stále mi uniká ta možná hlavní příčina.
Netvrdím, že to musí být nutně regulátorem, ale co tam může spůsobovat
to přetěžovaní regulátoru a motoru ? Jsem připravenej cokoliv co pomůže upravit, předělat,
vyměnit, nechci nic přetěžovat, chci aby to bez problémů fungovalo.
Můžeš mi prosím srozumitelněji popsat čím konkrétně ho můžu přetěžovat a jak tomu (technicky) zabránit ?
Ten motor Novak má max blokovací proud 40A u toho HPI to výrobce neuvádí,
motory mají kondenzátory i transil. Regulátor má vydržet 50A, převody jsou klasika, oložiskovaný,
jdou točit bez nějakého výraznějšího odporu, po připojení napřímo na baterku motor nejiskří,
výrazně nehřeje, s převoda točí bez problémů. Motory i regulátor jezdily předtím v jiných autech
taky bez problémů. Skoro bych se vsadil, že kdybych tam teť připojil jinej regl tak to pojede,
ale za hodinu třeba zase shoří regulátor nebo motor.
Na takový zkoušení ale nemám nervy ani zbytečný peníze :-( .
Má někdo nějaký nápad co upravit nebo vyzkoušet ?
Auto: SCX10 - old Chevy
Vysílačka: Robitronic TL-3C 2,4Gh
http://01martin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
stiifii
Píšu hodně
Příspěvky: 1591
Registrován: 14.09.2009 0:00

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Martin01 píše:Jsem připravenej cokoliv co pomůže upravit, předělat,
vyměnit, nechci nic přetěžovat, chci aby to bez problémů fungovalo.


Tak to si musíš koupit jakykoliv jiný regl... true story :idea:
" Pitbull tires! ... other tires are a joke! "
" Seru na poli , jezdím pro body... "
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1328
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

prostě ten motor svým výkonem neopovídá tomu, co po něm požaduješ. Pokud by pracoval s rozumným odběrem, tak by se nehřál. To, že se motor hřeje, nemá vůbec nic společného s regulátorem - ten nijak teplotu motoru neovlivňuje. Možná máš auto zpřevodované moc do rychla, možná moc váží, má velká kola ... těch příčin a jejich kombinací je hodně. Popř. můžeš využít i přihloupou radu Stiifiiho, která ale nic nezmění na tom, že se motor bude dál přehřívat. Pochopitelně tam můžeš dát jiný reglec, ale to, že se z motoru až kouří, to jiným regulátorem nevyřešíš.
Uživatelský avatar
stiifii
Píšu hodně
Příspěvky: 1591
Registrován: 14.09.2009 0:00

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

chcípli mu dva motory který předtim normálně jezdili? ... nahoda? mam doma nejakej regl pokud ty motory nejsou uplne upeceny nechces je zkusit? zajima me jestli mi tvy auto taky usmazi regl...
" Pitbull tires! ... other tires are a joke! "
" Seru na poli , jezdím pro body... "
Uživatelský avatar
mrak03
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2034
Registrován: 07.02.2010 0:00
Bydliště: Louny

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

už my to nedá, Boriku, ty neustále dokola obhajuješ DSYS a při jakémkoliv poškození stále vymýšlíš další a další a další verze proč ten regl vlastně mohl odejít do věčných lovišť

když sem před pár lety znova začínal s modelama říkal jsem si že budu podporovat české výrobce, DSYSy mám dva, první je ze starší řady, i tady mě sralo to tragický nastavování, druhej je z poslední řady a můžu zodpovědně říct že ta překombinovaná možnost zbytečnýho nastavení pro expedici nebo trial mě totálně nasrala, pravda můj boj, nejsem programátorskej typ, nevyznám se v elektronice,

ale co neustále čtu o sčoudlejch DSYSech my utvrzuje jen v tom že tyhle regly, byť je mám minimálně jetý, jsou jen vyhozený peníze z vokna s tím že už nikdy nemůžu ty regly prodat jako jetý, spolehlivost kterou měla starší řada je nenávratně v řiti a jméno firmy mezi expedičníma modelářema taky

takže velká škoda že DSYS začal vyrábět novou řadu a přetechnizoval a překombinoval novej typ reglu

přesto my nejde do hlavy jak může číňan vyrobit régl s vypínatelnou brzdou za 400kč, regl pro vidláka jako sem já, můžu si zapnout nebo vypnout brzdu, regl normálně funguje, pravda je že už sem jeden sčoudnul - normálně vyreklamováno, na druhym odešel bec- tady to vypálilo asi servo, nicméně po zapojení externího becu to normálně fachčí

a teď my vysvětli Boriku proč bych se měl stát elektrotechnikem, programátorem a nevim co všechno ještě abych si měl koupit DSYS, k němu dokoupit spoustu dalších kokotin (neumím popsat ty všechny součástky co požadujete pro provoz) za nemalý peníz, vono se to zase sčoudne a budu akorát nasranej a pak tady zase budeš vyjmenovávat všechno možný vokolo jen nepřiznáš že ty regly stojej za..........
MRAKOLEND-rc park
Hitec-2,4GHz
OT64-SKOT
LIAZ-plachta
MITSUBISHI PAJERO-CC01 trial
Holídajka by MRAK
MITSUBISHI PAJERO WAGON-CC-01
HAJZLTEAM -patřím k nim
http://rc-listany.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/DOLUBOBO
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1328
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Tak rozhodně nikoho nepřesvědčuju, aby si kupaval regulátory DSYS - naopak je zde několik jedinců, které bych i rád poprosil, aby si ho nekupovali, protože opravdu se k nim nehodí a nemá cenu nikoho přesvědčovat, že je to pro něj to pravé ořechové.
Regulátory DSYS hájím, to je pravda, protože vím, co to všechno obnášelo, než se spustila výroba a vím, kolik stovek hodin bylo za testováním a srovnáváním s ostatními regulátory, aby se vyklubalo něco, co bude dobře a dlouho sloužit - pochopitelně za předpokladu, že se dodrží "pravidla hry". Což je pro někoho dost nepřekonatelný problém, mávne nad tím rukou ( tedy jestli si vůbec aspoň přečte návod ) a pak se nestačí divit a hlavně přesvědčovat sebe a ostatní, že ten reglec byl vlastně přepólovaný už v tom nerozdělaným sáčku ( což se nejednou výrobci už stalo ).
Co se týká nějakých mých výmyslů a kombinací ohledně toho, že regulátor za nic nemůže a chyba je někde jinde, jen ne v tom regulátoru: Zatím se ale téměř vždy ( pokud to šlo prokázat ), ukázalo, že reglec v tom byl nevinně. Pokud to prokázat nešlo ( součástky byly už totálně zdevastovaný ), tak výrobce poslal obratem reglec nový - to mohou určitě modeláři potvrdit. Jenže třeba i v tomto konkrétním případě, kdy majitel jasně psal o dvou horkých motorech, z nichž z jednoho se dokonce kouřilo ( plus odpájený vodič ) - za to reglec opravdu nemůže a každý výrobce ( nebo člověk znalý problému ) ti to potvrdí - a je úplně jedno, co tam dáš za reglec - jestli levný z číny a nebo třeba drahý a špičkový MGM.
Nikdo tě nenutí nic programovat - základ je určený tou propojkou a základní vlastnosti se musí ( no ... vlastně nemusí ) naprogramovat i v tom čínským reglu - minimálně typ baterek a třeba počet článků. Návody jsou na netu a stačí, aby si to každý přečetl a sám zhodnotil, jestli mu to vyhovuje a nebo ne.
Proč může číňan vyrobit reglec za 4 stovky .... na to ti odpoví každý obchodník, co prodává nebo vyrábí jakékoli zboží, které se také vyrábí v číně - od ponožky až po letadlo.
A ještě jedna poznámka: " ... k němu dokoupit spoustu dalších kokotin (neumím popsat ty všechny součástky co požadujete pro provoz) za nemalý peníz, ... " Toto ti opravdu nevysvětlím, protože lžeš jak když tiskne a k tomu opravdu není co dodat.

Zpět na „Pohony a regulátory“