minotaur píše:badger píše:...Není třeba na intenzitě svitu vidět, když je baterka vybitější, vezmeš za plyn, a díky tomu poklesne napětí na baterce?...důvod proč jsem začal dávat všechny LEDky až za BEC a ideálně jiný než na kterém je servo řízení...
Štěpáne, máš pravdu, že jak bude klesat napětí na pohonném aku, budou LEDky svítit méně. Na druhou stranu, lipolky jsou velmi tvrdé (tedy měly by být...) a pokud jsou dobře zvolené (dostatečné C pro konkrétní aplikaci), pak se jejich napětí pohybuje blízko nominálního na cca 80% využitelné kapacity. Pokud vezmeš za plyn a napětí na lipolce klesne do "bezvědomí", je něco špatně. Na úrovni cca 6,5V ale budou pořád svítit dost slušně.
U tohohle konkrétního modulu pro bednu jsem vycházel z informací, co má za výbavu, co a jak zapojené a na počátku se tuším mluvilo i o samostatné baterce pro svícení. Takže jsem to udělal takhle s tím, že si to připojí přímo na pohonnou baterku. Modul je akorát na cestě k bednovi. Kdyby se mu něco nepozdávalo, ve štychu ho nenechám. Stejně jako, když mi poslal origo LEDky pro jeho rampu, který byly jednak oranžový, druhak pořádně svítily až při 20V, raději jsem mu udělal nový.
Promiň, asi jsem se zase špatně vyjádril, jak se mi to čas bohužel od času stává. Něchtěl jsem říkat "děláš to špatně", spíš se zeptat, "jak to funguje v praxi?". ;)
Já právě abych se tomuhle všemu vyhnul (možná přežitek z doby NiMH) radši skládám všechny LEDky až za stabilizátor (BEC) a snažím se počítat odpory tak aby svítily celou co nejvíc (když je LEDka na 20mA, tak se snažím aby přes ní teklo opravdu 20mA) a tam mám právě s napájením přímo z baterie problém.
Proto jsem se ptal, jak to funguje.
Já vím, jsem asi trochu puntičkář, ale.. každej se snaží dělat ty věci co umí co nejlíp.. obzvlášť, když se snaží "vymazlit si svojí hračku". Každopádně díky rozbor. ;)