http://www.garaz.cz/magazin/reportaze/3002259-bacha-na-mlhovkare-zacina-obdobi-rude-zare
tak tenhle článek mě opravdu pobavil a plně se s nim ztotožňuju :mrgreen:
MathewMcZeko píše:...tak vidim svietenie parkovacky + hmlovky ako jedine riesenie...
virtual píše:MathewMcZeko píše:...tak vidim svietenie parkovacky + hmlovky ako jedine riesenie...
A co svítit jako normální člověk předepsaným (a nikoho neotravujícím) osvětlením? BTW Hodně aut už má řešeno denní svícení z fabriky.
MathewMcZeko píše:...A BTW ked nemas hmlovky ako octavia I. resp. golf IV. v hlavnych (stretavacich) svetlach nikoho tym neoslepujem...
tomas71 píše:Na 1/3 výkonu? Tam se dá regulovat výkon? Jinak světelný kužel z dálkových je jiný než u potkávacích. Takže mi to nepřijde moc vhodné.
Míro, vůbec nejde o to, jestli vidíš, ale jestli při jízdě vypadáš cool, jestli to tobě a autu sluší a tak.Mira píše:Kdybych nedal rampu a poradny dalkovy xenony tak v lete pres den ani nevidim, ze svitim.
Promiň, ale máš to dost popletené. Zatímco potkávací světla, ať už reflektory nebo projektory, směřují paprsek světla dolů, mlhovka nemá žárovku nijak odcloněnou a to způsobuje oslnění ostatních a je jedno, jak vysoko nebo nízko se na autě nachází. Stejně tak déšť (snad kromě monzunového) není žádná snížená viditelnost, jakkoliv si to bohužel hodně lidí myslí. Mlhovku máš zapínat, když při dodržení bezpečné vzdálenosti přestáváš vidět běžné osvětlení ostatních aut, což reálně lze zažít tak několikrát do roka, ve všech ostatních případech zbytečně oslňuješ ostatní.MathewMcZeko píše:A pokial neprsi a nie je mokra vozovka a svetlo hmlovky sa neodraza nemas tym ako oslepovat... a ked aj v lete dazd je to vnimane ako znizena viditelnost, ergo mozem svietit hmolvkami.
Jo, a nebo kvůli takovému expertovi zbytečně napálím něco já, protože neuvidím třeba krajnici v důsledku oslnění od mlhovkáře. Přece nemůžeš srovnávat výstražné zařízení záchranného sboru a někoho, kdo v zatáčkách oslňuje ostatní, nejčastěji proto, že s mlhovkami jeho auto vypadá líp?!pera2008 píše: Ak niekto nevidi na cestu, tak nech tie svetla zapnute ma, moze to byt prave on, ktoreho vyblikate a nabuduce do vas nabura, lebo nebude vidiet, kde je. Takisto mozete pindat na kamionistov, cestnu udrzbu, statne zlozky pri zasahu atd.... ze vas osvetluju.
Promiň, ale máš to dost popletené. Zatímco potkávací světla, ať už reflektory nebo projektory, směřují paprsek světla dolů, mlhovka nemá žárovku nijak odcloněnou a to způsobuje oslnění ostatních a je jedno, jak vysoko nebo nízko se na autě nachází. Stejně tak déšť (snad kromě monzunového) není žádná snížená viditelnost, jakkoliv si to bohužel hodně lidí myslí. Mlhovku máš zapínat, když při dodržení bezpečné vzdálenosti přestáváš vidět běžné osvětlení ostatních aut, což reálně lze zažít tak několikrát do roka, ve všech ostatních případech zbytečně oslňuješ ostatní.MathewMcZeko píše:A pokial neprsi a nie je mokra vozovka a svetlo hmlovky sa neodraza nemas tym ako oslepovat... a ked aj v lete dazd je to vnimane ako znizena viditelnost, ergo mozem svietit hmolvkami.
Jo, a nebo kvůli takovému expertovi zbytečně napálím něco já, protože neuvidím třeba krajnici v důsledku oslnění od mlhovkáře. Přece nemůžeš srovnávat výstražné zařízení záchranného sboru a někoho, kdo v zatáčkách oslňuje ostatní, nejčastěji proto, že s mlhovkami jeho auto vypadá líp?![/quote]pera2008 píše: Ak niekto nevidi na cestu, tak nech tie svetla zapnute ma, moze to byt prave on, ktoreho vyblikate a nabuduce do vas nabura, lebo nebude vidiet, kde je. Takisto mozete pindat na kamionistov, cestnu udrzbu, statne zlozky pri zasahu atd.... ze vas osvetluju.