Tohle se my taky jednou stalo.Tak jsem vsechny loziska co jsou v aute vyndal,rozebral a vyvaril asi 20 min. v prevodovym oleji.Potom jsem do nich nacpal 100% silikonovou vaselinu (co se tam vlezlo) a od te doby je klid.Je ale potreba je nechat po vyvareni vystydnout v tom oleji,aby nemohlo dojit k jejich popusteni (zmeknuti).A hlavne se musi davat pozor na to,aby to nechytlo.Hlavne nevarit doma,nejen kvuly moznosti vzplanuti, ale i kvuly vyparum.Prezevsechno to ale funguje dobre,a od te doby nemam problem. :wink:
Samozrejme si to musi clovek ohlidat a jakmyle to zacne lehce varit tak snizit teplotu a udrzovat v konstantnim varu.Pri vareni olej zridne natolik ze vyplni veskere pory v oceli a rez se uvolni.Samozrejme ze pokud je to hodne rezave tak to chce i nekolikrat zopakovat a mezi tim rozhybat.Dulezite je pak loziska naplnit kvalitnim mazivem.Maziva tipu Konkor 101 a WD40 se hodi pouze na uvolnovani a nenarocnou konzervaci.Jejich ucinek je sice rychly,ale ne trvanlivy.Jedine mazivo ve spreji ktere bych doporucil z vlastni zkusenosti je Vysokoprilnave mazivo na otevrena prevodova soukoli.(da se pouzit i do prevodovky)
Na expedici mi docela dobře funguje adhezní mazivo na motocyklové řetězy. To má hodně rozpustných složek, které se odpaří a zustane jen husté lepivé mazivo, které drží fest. Ale ložiko pak má trochu větší valivý odpor, což u expedice nevadí.