Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1328
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Tomu nerozumím ... proč by to dělali úplně blbě ? Pokud tam chladič potřebují, tak ho tam dají a pokud není třeba, tak tam má být na ozdobu ? Nakonec ve všech řadách regulátorů DSYS chladiče byly - tak proč by se mělo na ně teď zapomenout ?
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Tak znova od začátku :roll:
Pokud má něco blízko k označení "na ozdobu", tak je to ten zasmrštěný, sotva dvougramový plíšek. Obvyklé chladiče reglů podobných parametrů a určení, mají cca desetkrát větší objem a ještě mnohem větší účinný povrch, nejsou schované pod plastem a často mají ventilátor. Když nechceš srovnávat s konkurencí, srovnej v datasheetech doporučované velikosti chladičů výkonových součástek, LED diod a podobých prvků s mnohem menšími ztrátami. Ten pořádnej chladič to prostě chce! Nebo to má pořád ještě být "univerzální regulátor" pro letadla, lodě, auta.. ? To je nesmysl.
Každý elektronik ti potvrdí, že provoz v horní oblasti zátěže a dovolené teploty, rapidně snižuje odolnost proti poruchám a životnost prvku celkově.
Už se tu přece, kromě kupy planejch tlachů a nadávek, párkrát vyskytlo i dost námětů a zkušeností lidí, co tomu v oboustranném zájmu věnovali dost času a seriozní snahy, - Ríša, Michal a jiní, a vedlo to nakonec i k pokrokům, tak proč to sakra neberete trochu vážně? To je trestuhodné plýtvání vaším nesporným potenciálem a cizí upřímnou snahou o pomoc.
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1328
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Tak tedy taky od začátku: Podle sdělení výrobce bylo naprosto zanedbatelné množství regulátorů zničeno přehřátím - za celou dobu výroby šlo jen o pár kusů. Hlavním a největším problémem bylo přepólování regulátoru a pokud se toto stane, žádný sebevětší chladič tomu nepomůže. Součástka exploduje dřív, než se stačí ohřát. Druhým nejzávažnějším problémem bylo zničení BECu - opět došlo k tomu, že BEC odešel silným impulzem, který byl natolik silný, že než přes nožičky BECu se zahřálo teplotní čidlo, tak BEC to nevydržel a spálil se. Takže ani tomuto problému by žádný větší chladič nepomohl.
Takže: k čemu tam by ten velký chladič byl ? Co by měl chladit, když výkonové prvky to nepotřebují ( a to opravdu nepotřebují, protože k jejich zničení přehřátím nedochází ) a BEC je závislý na těch impulzních rázech a jinak v lodích a letedlech je naprosto v pohodě ? Je známo, že autům svědčí externí BEC a to u jakéhokoli regulátoru.
Takže otázka: čemu by ten pořádný chladič měl pomoci ?
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Hele, tohle je demagogie, kterou můžeš vykládat mojí tchýni, ale ne někomu (z nemála), komu shořel regl např. při zastavení z pomalé jízdy do kopce.
Já se necítím kompetentní ti to zodpovědně spočítat, ale naštěstí máme google, takže se k alespoň orientačnímu vysvětlení problematiky dá dopracovat celkem snadno. Stačí hledat témata, jako teplotní závislost MOSFETů, spínání indukční zátěže, ochrana proti překmitům, výpočet chladiče, apod.
Jen pro příklad: doporučený chladič pro běžnej 1A 5V lineární stabilizátor 7805, což zhruba odpovídá parametrům BECů, vychází kolem 10cm2. Když to bude na tříčlánku, tak ještě víc. U DSYSu ho "chladí" tři nohy do plošňáku. A dvanáct (nebo kolik) MOSFETů u MD54 zase plíšek nějakých 6cm2, u MDD56 ještě o polovinu menší, to všechno pěkně ve smršťovačce. To odpovídá spíš průměrnému leteckému reglu s výborným chlazením vrtulí, relativně bezproblémovým průběhem zatížení a polovičním výkonem.
A k tvé otázce, citace z návodu k MDE: "Při vyšších výkonech zajistěte pomocné chlazení chladičem, nebo ventilátorem"
A všetečná na konec: Při jakých vyšších výkonech? Vyšších, než nominální trvalý proud?
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1328
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Pokud na konkrétní otázku odpovíš tím, že je to demagogie, tak je celkem jasné, co je a co není demagogie - spíš by to chtělo nějaký konkrétní argument a nezapojovat do toho ani tu tchyni. :-D
Problém BECu jsem popsal - u letadel to nevadí ( tam se ale DSYSy moc nepoužívají, to je doména střídavých regulátorů ) a u lodí je to naprosto bez problémů - tam BEC dostačuje, nejsou s tím problémy. U aut tady mnohokrát bylo napsáno, že díky tomu impulznímu namáhání BECu je mnohem vhodnější externí BEC a je tady hodně lidí, kdo tuto kombinaci využívá bez problémů. Takže opravdu není důvod tam dávat větší chladič.
Z hlediska výkonových FETů je to ještě jednodušší - tam se reglec nezahřívá ( regulátor má vnitřní odpor stejně "velký", jako 10 cm drátu ) a hodně autíčkářů ho používá i ve vodotěsné krabičce, kde je přístup chlazení naprosto minimální. O lodích se opět nemá cenu bavit - tam v podstatě reklamace nejsou žádné.
Ta věta o přídavném chlazení regulátoru se objevuje už od první řady regulátorů, kdy byly použity součástky s podstatně horšími parametry. A hlavně: použitím lepšího chlazení se nikdy nic nezkazí a je to jen ku prospěchu věci - takže pokud tam ta možnost je, je dobré ji využít - ale není nutná - spíš vhodná, když je reglec zatěžován u své maximální hranice.
Hlavním předpokladem bezproblémového použití je vhodné dimenzování regulátoru. Pokud se k motoru třídy 500 připojí reglec 16A, tak je zaděláno na velký problém, protože takovou zátěž ten reglec nezvládne. Ale opět to není malým chladičem, ale značným překročením povolené zátěže. Od výrobce vím, že se regulátory 90A prodávaly podstatně méně, než třída kolem 50A. Přitom regulátor 90A se začal vyrábět především pro potřebu autíčkářů, aby se nepřetěžovaly regulátory nižších výkonů. Jenže mnoha lidem je zatěžko dát o tři stovky víc ( ale některým se nedivím, i ty tři stovky navíc jsou pro někoho dost velké peníze ), ale ve srovnání s cenou celého auta a příslušenství je to jen zlomek nákladů.

Na závěr: Regulátory DSYS s větším chladičem se vyrábět nebudou. Je to opravdu zbytečné a hlavně neekonomické. Výrobce se snaží snížit náklady na výrobu, jak to jen jde a to při zachování nebo zlepšení kvality. Nechat si vyrábět krabičky a doplňovat je chlazením je cenově naprosto nepřijatelné ( při daném objemu výroby ) a regulátor by to natolik prodražilo, že by se stal neprodejným ( hlavně v konkurenci s čínou, kde nemáme vůbec šanci konkurovat - naštěstí hlavně cenou a ne už kvalitou ). Zatím je hodně vzdáleným snem mít na jednom regulátoru aspoň takový zisk, jaký má prodejce.
A pokud někdo bude chtít autíčkářský speciál, tak je jich na výběr spousta.
Aspoň něco lepšího na konec: nová řada bude mít silnější BEC s jiným obvodem, který má teplotní čidlo už přímo v sobě a tak při přetížení BEC vypne a po ochlazení se opět sám zapne. Není to ideální řešení, ale pořád lepší, než když se zničí úplně.
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Ty moc dobře víš, že už tu diskuse s konkrétními výsledky byly, a taky jsi tehdy celkem dlouho argumentoval, že chyba je na straně uživatelů. Jestli se tě osobně dotkly moje nevinné výrazy, tak sorry. V debatě, kde si opakovaně protiřečíš a kupíš logické nesmysly a technické absurdity, ať už z neznalosti, nebo ignorace fakt, dostupných v kdejakém datasheetu, zase nevidím smysl já.
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1328
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

eos píše: ... V debatě, kde si opakovaně protiřečíš a kupíš logické nesmysly a technické absurdity, ať už z neznalosti, nebo ignorace fakt, dostupných v kdejakém datasheetu, zase nevidím smysl já.


To jsou opravdu pádné a hlavně konkrétní argumenty .... protiřečím jsi, kupím logické nesmysly a technické absurdity ... to je fakt řeč hodná politika. A ještě prosím nezapomeň zdůraznit moji demagogii ...

Ty: nezapomeňte přidat chladič
Já: není třeba
Ty: takže všichni ostatní výrobci reglů pro auta to vlastně dělaj úplně blbě!

Díky za ten příklad demagogie - těžko bych vymyslel něco příkladnějšího.

Jinak už dál nehodlám debatovat na téma chladič. Nic na tom nezměním ani já, ani Ty a další kecy jen zabírají místo a jsou o ničem.
Uživatelský avatar
renda567
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 03.03.2013 16:21
Bydliště: Velké Poříčí

Re: Graupner Speed 600 ECO

Borik píše:Už se osazuje pátá řada, mnohem víc "blbuvdornější"...... .


Díky za to co zde píšeš, měl jsem tady pár příspěvků kde jsem se k regulátorům vyjadřoval a napsal jsem, že si ho nekoupím. Jenže mně to nedalo a o tuto problematiku jsem se zajímal a nezbývá mně než konstatovat jednu věc a to: je to o tom jak se o model staráte především o motor a elektro instalaci. Samozřejmě i o mechanické díly.
V současné době si chystám nový model a chci ho vybavit elektronikou a jsem pevně rozhodnutý, že použijí výrobky od tohoto výrobce, regl a světelný modul.
Uživatelský avatar
gino
Uživatel
Příspěvky: 402
Registrován: 04.10.2009 0:00
Bydliště: Poprad city SVK

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Zdravím páni,
mám jeden dotaz ohľadom zapojenia regulátorov . Chystám sa použiť 4 regulátory 2x16A a 2x90A - 16A pre navijáky jeden 90A na hlavný pohon celého auta a druhý na pohon vretenového pohonu. A teraz otázka - je možné paralelne prepojiť káble od vypínačov tak aby som mal len jeden vypínač na všetky regulátory ? Myslím tým spojiť hnedé káble od každého regulátora (je to spoločné s mínus pólom batérie) a červené káble tak aby som to mal len na jeden vypínač ? Podľa obrázku
Obrázek
No a čo
TA 05, Mitsubishi EVO X , XERUN 60A, Nosram X12 13,5T ,Spektrum DX3E
TA 05, Mazda RX-7 , SP GT2.0 LPF, Nosram X12 13,5T ,Spektrum DX3E
Tatra 8x8 kolos (dolaďovanie)
Axial Honcho
DRIFT 4EVER
Uživatelský avatar
tomas71
Píšu hodně
Příspěvky: 1173
Registrován: 30.01.2011 0:00
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Vypínače nemusíš mít vůbec, pak jenom zapojíš baterku a regly naběhnou
Hilux na šasí Slick7 "TADY"
Hilux "Žirafa" na SCX10
Hilux "KATONI" na TF2 "TADY"
Crawlík Bullýk
"RAJČE"
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1328
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Není to až tak ideální záležitost - v případě demontáže jednoho regulátoru musíš použít páječku a pak znovu zaizolovat ... Já jsem místo vypínačů poskládal vedle sebe jazýčková relé ( viz http://www.gme.cz/jazyckovy-magneticky- ... 0-p634-529 ), připevnil těsně pod palubu a vše zapínám dohromady oddálením magnetu nahoře na palubě lodičky. Stačí malý magnet cca 4x4 mm a funguje na vzdálenost kolem 8-10 mm. Z hlediska elektrického to budu vědět ráno a tak to sem napíšu. Může tam vzniknout rušení vlivem uzavření smyčky na mínusovém pólu. Ráno mně to upřesní výrobce.
Dnes ráno to výrobce vyzkoušel a je dobré vzít jen jednu zem z jednoho regulátoru ( - drát blíž ke kraji regulátoru - vedený k vypínači ) a pak spojit všechny druhé dráty, vedené k vypínačům. Je třeba zkontrolovat, zda hnědý drát je opravdu zem ( ten blíž k boku tišťáku ), protože díky tomu, že je to vývod k vypínači a na pořadí nezáleží, mohla by být barva přehozená. S velkou pravděpodobností nebude, ale není to na 100%, jak to třeba musí být dodrženo u kabelu do přijímače.
Uživatelský avatar
gino
Uživatel
Příspěvky: 402
Registrován: 04.10.2009 0:00
Bydliště: Poprad city SVK

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Ďaujem , ak to budem mať hotové a bude to funkčné pošlem odpoveď.
No a čo
TA 05, Mitsubishi EVO X , XERUN 60A, Nosram X12 13,5T ,Spektrum DX3E
TA 05, Mazda RX-7 , SP GT2.0 LPF, Nosram X12 13,5T ,Spektrum DX3E
Tatra 8x8 kolos (dolaďovanie)
Axial Honcho
DRIFT 4EVER
Uživatelský avatar
Chazzy93
Uživatel
Příspěvky: 411
Registrován: 06.06.2015 19:18
Bydliště: jižně od Brna

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Tak jsem úspěsně spálil MDE56.... k Napájení používám 2S 5000 mAh 30 C od Turnigy. Měl za sebou cca 6 hodin jízdy v CCčku. Nejdřív na motoru od tamiye, ten jsem odrušil jak je v návodu. Pak jsem po cca 3 hodinách vyměnil za 55 zavitový od HPI, ale tam jsou od výroby kondenzátory, tak sem žádný další nepřipájel, s ním jsem najezdil cca 3 hodiny. Ještě tak před 2 hodina sem s CCčkem jezdil venku, všechno vpohodě Před 10 minutama auto zapnu, položím na koberec, že si ho vyfotím, jak je krásný, popojedu, zabrzdím, abych si vyfotil brzdovky, a najednou slyším, jak něco začíná blbě syčet a najednou se začne z regulátoru kouřit. Tak sem rychle strhl kastli a vytáhl napájení. Samozřejmě mám po reglu. Tak nevím co si mám o tom myslet. Že by to způsobil osvětlovací modul MDL16, ve kterým sem měl regl zapojen? Opravdu nevím. Doteď sem měl DSYS regly rád, ale pomalu o nich začínám pochybovat. Jako kdyby to byl regulátor rok starej, kterej má nalítanejch desítky hodin nebo by takhle začel doutnat někde v terénu tak neřeknu, ale na koberci, bez námahy?? Budu tak nějak doufat, že to byl vadný kus a že to byla moje chyba, ale i tak raději šáhnu po jiném regulátoru. Ono to taky bude tím, že DSYS není určen jenom pro auta...
Martin Haas
Tatra 805 valník, 1:10
Mercedes-Benz Unimog 1:10
Ford F-250 Super Duty Cab
Zbytky podvozku CC-01
http://kenny666.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
tomas71
Píšu hodně
Příspěvky: 1173
Registrován: 30.01.2011 0:00
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Chazzy93 píše:Tak jsem úspěsně spálil MDE56.... k Napájení používám 2S 5000 mAh 30 C od Turnigy. Měl za sebou cca 6 hodin jízdy v CCčku. Nejdřív na motoru od tamiye, ten jsem odrušil jak je v návodu. Pak jsem po cca 3 hodinách vyměnil za 55 zavitový od HPI, ale tam jsou od výroby kondenzátory, tak sem žádný další nepřipájel, s ním jsem najezdil cca 3 hodiny. Ještě tak před 2 hodina sem s CCčkem jezdil venku, všechno vpohodě Před 10 minutama auto zapnu, položím na koberec, že si ho vyfotím, jak je krásný, popojedu, zabrzdím, abych si vyfotil brzdovky, a najednou slyším, jak něco začíná blbě syčet a najednou se začne z regulátoru kouřit. Tak sem rychle strhl kastli a vytáhl napájení. Samozřejmě mám po reglu. Tak nevím co si mám o tom myslet. Že by to způsobil osvětlovací modul MDL16, ve kterým sem měl regl zapojen? Opravdu nevím. Doteď sem měl DSYS regly rád, ale pomalu o nich začínám pochybovat. Jako kdyby to byl regulátor rok starej, kterej má nalítanejch desítky hodin nebo by takhle začel doutnat někde v terénu tak neřeknu, ale na koberci, bez námahy?? Budu tak nějak doufat, že to byl vadný kus a že to byla moje chyba, ale i tak raději šáhnu po jiném regulátoru. Ono to taky bude tím, že DSYS není určen jenom pro auta...


No co, pošli ho na reklamaci
Hilux na šasí Slick7 "TADY"
Hilux "Žirafa" na SCX10
Hilux "KATONI" na TF2 "TADY"
Crawlík Bullýk
"RAJČE"
Uživatelský avatar
Chazzy93
Uživatel
Příspěvky: 411
Registrován: 06.06.2015 19:18
Bydliště: jižně od Brna

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Pošlu, jen píšu mou zkušenost...
Martin Haas
Tatra 805 valník, 1:10
Mercedes-Benz Unimog 1:10
Ford F-250 Super Duty Cab
Zbytky podvozku CC-01
http://kenny666.rajce.idnes.cz/

Zpět na „Pohony a regulátory“