Stránka 2 z 3

Re: Dotaz před koupí

Napsal: 23.10.2014 17:28
od minotaur
Podle toho, jak vkládáš anglická slovíčka, tipuji, že budeš někde za velkou louží a delší dobu... 8)
Já bych začal s "normálním" SCX, ošahat, vyzkoušet v základu. Tuning můžeš vždy dokoupit později. Aspoň to nebude pro začátek taková darda, nebo zjistíš, že tě to zase až tak nebere.
SCX z krabice hůř zatáčí, ale dá se to vylepšit - http://www.rc4x4.cz/topic7685.html.
Hliník kontra plast - názory jsou různé, ze svých zkušeností vím, že při nárazu se ti hliník může lehce zdeformovat nebo prasknout, plast může zapružit nebo "uhne". Např. když jsem jezdil rychlé spalováky na dráze, párkrát mi po silných nárazech rupla ocelová osička ramena nápravy, ale plastové pouzdro, ve kterém byla uložena, vydrželo.
Vysílačka - jestli jsi zvyklý na páčkovku, používej ji klidně dál, výhodou je, že máš k dispozici volné kanály pro další pičičárny. Dá se koupit pár značkových čtyřkanálových volantovek (Futaba, Sanwa, Spektrum,...), pár neznačkových (Flysky, Radiolink,...), případně se zde používá tříkanálová Flysky GT3B/GT3C, na kterou existuje osmikanálový hack (více na mých stránkách). Myslím, že dost se tu používají právě lacinější vysílačky, protože venku na expedici neviš, kam ji postavíš, kdo ti do toho na zemi kopne, semtam zaprší, převrátí se do sněhu, semtam se utopí přijímač... Tohle je spíš otázka financí, co si můžeš dovolit.
Budka a doplňky - nikdy nekoupíš vše "hotové" tak, aby tě to 100% uspokojilo. Vždy to bude vyžadovat nějaký vlastní sádlo. Nemusí to hned z počátku vypadat perfektně, některé zručnosti si prostě musíš osvojit časem (což je asi největší přínos toho všeho). Ale to asi znáš i z letadel a lodiček.

Re: Dotaz před koupí

Napsal: 23.10.2014 18:44
od Balu
S tím alu tuningem sdílím názor s Minotaurem.Kromě linků a spojovaček jsem se vrátil k plastům včetně kardanů a pořizovací cena vs výdrž jednoznačně pro plast.A to auta nešetřím trial ,expedice,voda a bláto a váha kolem čtyř kilo.

Re: Dotaz před koupí

Napsal: 23.10.2014 18:54
od eos
Tome, pls, máš nějaké bližší info o té kastli F-150 1966, co jsi linknul?
Všude jsem našel jen: šířka přes dveře 239mm. To je hodně široký i např. proti Truescale Raptoru, kterej je taky na Slashe, natož pak pro SCX.

Re: Dotaz před koupí

Napsal: 24.10.2014 10:33
od virtual
chesburger píše:...dovol, abych reagoval na pár tvých otázek:
Chce-li někdo pokračovat v diskuzích budu velmi rád a " perte to do mě ať je po mě" :-D
Těším se na další reakce.

Budu Ti ve vší slušnosti odporovat, jo? ;-)
SCX je povedené auto, a takový kit Wrangler Rubicon je skvělá volba (nejen) pro začátečníka. Ten si pohraje, seznámí se s technikou, něco se naučí. Auto dobře funguje, je odolné, s dostupnými a levnýmí n. díly, téměř neomezenými možnostmi tuningu. Má ale i nevýhody, především z maketového pohledu. Nápravy jsou pod ABS karoserie široké, nejsou zrovna detailně zpracované, model má servo na nápravě, ve stavebnici nejsou beadlocky atd. Pokud bys upřednostňoval maketový vzhled, je nějaký Trail finder nebo Gelande lepší volba. Kola nelezou z blatníků, servo je v rámu, ve stavebnici jsou kovové nápravy, beadlocky i ABS kastle.
Cenou vychází kit Wrangler na 330$, ovšem kastle D90 dalších 80$ bez dopravy a nápravy v odkazu jsem viděl za 265$ (nádherné Currie od Vanquish ještě víc), přičemž Gelande a Trial finder jsou za 400$ "all inclusive".
Vlastně to tu zaznělo, radil bych taky buď postavit SCX kit s lexanovou karoserií a nad "brutálním" tuningem moc nepřemýšlet, nebo postavit rovnou Gelande, Trial finder apod., Žíla bude brzo mít např. zajímavý Land cruiser.

Re: Dotaz před koupí

Napsal: 24.10.2014 11:09
od zax
eos píše:
Tome, pls, máš nějaké bližší info o té kastli F-150 1966, co jsi linknul?
Všude jsem našel jen: šířka přes dveře 239mm. To je hodně široký i např. proti Truescale Raptoru, kterej je taky na Slashe, natož pak pro SCX.



Hele nemám, jen mi padla do oka, ale detailnější rozměry bohužel nemám a ani jsem jí zatím u nikoho neviděl.

Re: Dotaz před koupí

Napsal: 27.08.2019 7:56
od chesburger
Zdravim vsechny,


tak konecne skoro po 5 letech se vse uklidnilo a muzu to realizovat.

Jen bych potreboval ujasnit a poradit pro jakeho vyrobce se rozhodnout. Jestli Trx 4 nebo Axial Sc X10 II.

Dekuji a preji prijemny den

Re: Dotaz před koupí

Napsal: 27.08.2019 13:23
od Borik
Mám SCX 10 I i TRX-4 a kdybych se měl teď rozhodnout, tak bych šel do toho TRX-4. Prostě osobně mi víc vyhovuje. Je těžší ( což se dá u SCX doplnit ) a v terénu působí maketovější jízdou - ale zde hodně záleží na tlumičích, gumách a pružinách a to vše se dá doladit bez větších finančních zásahů u obou podvozků.
Pokud ale chceš stavět podvozek sám, tak rozhodně Axial SCX II. Dvojka má na rozdíl od jedničky lépe vyřešený rejd a u jedničky je skoro nutnost pořídit tuning na tu přední nápravu.
Baterky rozhodně Lionky 18650, v kombinaci 2S2P. Výborné jsou Sony VTC5 a VTC6. Oproti lipolkám jsou nezáludné a mají dlouhou životnost. Nejsou sice tak tvrdé, ale pro expediční ježdění nevadí, že nesnesou 100A, ale jen cca 40A. Odběr je stejně kolem 3-6A a tak jsou v pohodě.

Re: Dotaz před koupí

Napsal: 27.08.2019 18:08
od haiso
Zdar taky bych to viděl na TRX4ku... co jezdím s klukama v Brdech nezdá se ale vydrží neskutečně dost.. samo mame lehce potuněno, servo řízení je tedy slabota mne vydrželo fakt jednu expe a menil jsem motorizaci ale v základu si auto osaháš a stejně budeš tunit.. kastli napasuješ dle svýho.. lehce o mý TRX4ce a dalších autech zde :arrow: https://rohaweb.wordpress.com/2018/11/2 ... rd-provoz/

Re: Dotaz před koupí

Napsal: 27.08.2019 19:41
od chesburger
Dobry vecer,


dovolte mi, abych Vam.nejprve podekoval za Vase nazory.

Podvozek stavet sam asi ne. Tady bych sel asi cestou RTR a pak ladit pac v tomto oboru jsem zacatecnik. U lodi a letadel je to trochu jine.....

Osobne mi TRX 4 padl do oka. Shledl jsem i nespocet videii ohledne vymeny front a rear axe atd z mosazi a Al aby byl model tezsi. Mam nalezeny i dily od YR pro vymenu za orig. dily. Tomu je i pro Axial.

Koukal jsem i na pomerne dost srovnavani mezi Scx 10ii a trx4 a vzdy kazdy opevoval trx.

Zde na DE forech se nazory pomerne lisi a nejde z toho vyvodit co tedy pac sou 50 na 50.

Rad bych aby auto zvladlo vse. Jak relax jezdeni tak i se nekam vyskrabat a i si pojezdit v Mud.

Paklize zastavate nazor ze TRX 4 tak budu rad az se Vam zde budu moci pochlubit a sdelit ze to bylo Vasi zasluhou me privest ke spokolenosti.

Preji pekny vecer

Re: Dotaz před koupí

Napsal: 27.08.2019 21:55
od Borik
Pokud chceš jezdit v blátě a jiných sračkách, asi bych volil Axial. Oproti TRX je rozhodně lépe čistitelný a údržba bude jednodušší. Jen je škoda, že nechceš auto sám stavět. Hlavně proto, že když budeš jezdit v blátě, tak ta stavba má obrovskou výhodu v tom, že mnohem lépe budeš auto demontovat, čistit a zase jej dávat zpět dohromady.

Re: Dotaz před koupí

Napsal: 27.08.2019 22:38
od chesburger
Zdravim Borika,

zatim jsem nevidel ze by trx4 byl i jako stavevnice. Tohle jsem videl jen u Axial.

Ted mala otazka ohledne montaze a demontaze. Myslim, ze pokud budu menit dily tak v podstate to bude "podobne" jako bych cast stavel. Al3 muj nauor muze byt mylny.....

Videl jsem mnoho videii kde prave i trx jezdil v blate a bez problemu....

Opravdu tezke rozhodnuti. V Pa jedu do CR a mylsel jsem si ze pojedu uz s autem zpet🤔🤔🤔🤔😔😔😔😔

Opet dekuji a pekny vecer

Re: Dotaz před koupí

Napsal: 28.08.2019 6:34
od Borik
Máš pravdu v tom, že TRX není stavebnice ( což je škoda ). Oba podvozky jezdí v blátě - těch videí je opravdu hodně, jen ten TRX má podvozek s podběhy a kryty a tam to bláto se bude pěkně držet. Axial je mnohem více "otevřený" a na to čištění lepší ... ale čistit se musí oba podvozky, jinak to dlouho nevydrží a to bláto se projeví jako jemný smirkový papír.

Re: Dotaz před koupí

Napsal: 28.08.2019 19:41
od chesburger
Takze bylo by jedno racionalni doporuceni koho tedy vybrat prosim,

Bo mam koupit oba :-D :-D

Dekuju

Re: Dotaz před koupí

Napsal: 28.08.2019 19:51
od widra1

Re: Dotaz před koupí

Napsal: 28.08.2019 21:42
od chesburger
Moooockrat dekuju.

Takze tedy trx.....