Stránka 2 z 3

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Napsal: 13.02.2016 10:53
od virtual
No, BEC už mám doma, v návodu u serva bylo psáno 7,4V, takže pro jistotu bych to na čerstvě nabitou lipolku nedával (i když se 7,4V používá pro označení 2S lipo, v návodu ale přímo "2S lipo capable" nebylo), a hlavně mi to umožní použít 3S pohon, prože jsem použil nově 32p oz. kola s pomalejším poměrem.

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Napsal: 13.02.2016 11:30
od MikeP
virtual píše:BTW může být problém, kdybych nastavil BEC v regulátoru na 6V (napájení přijímače) a ext. BEC třeba na 7,2V (napájení serva)?

EDIT: Přišel mi ten BEC a v návodu je psáno, že by servokonektor měl být do 5 A...


V diskuzích na internetu se názory ohledne zatizeni servokonektoru poněkud lisi, uvedl jsem konzervativni odhad.

Ohledne tech becu nevidim problem, hlavne oddelit to napajeni, aby nebyly cmoudy. :-p

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Napsal: 13.02.2016 16:32
od eos
virtual píše:No, BEC už mám doma, v návodu u serva bylo psáno 7,4V, takže pro jistotu bych to na čerstvě nabitou lipolku nedával (i když se 7,4V používá pro označení 2S lipo, v návodu ale přímo "2S lipo capable" nebylo), a hlavně mi to umožní použít 3S pohon, prože jsem použil nově 32p oz. kola s pomalejším poměrem.

Jo, 3S je důvod, jinak: http://sanwa-denshi.com/rc/car/servo/ers-962.html

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Napsal: 15.02.2016 19:03
od virtual
MikeP píše:...uvedl jsem konzervativni odhad...

Jasně, jen jsem citoval, co bylo v návodu. Popravdě ani ty 3 A ve mě nebudí důvěru - když si představím ten plíšek nacvknutej kleštěma na pár "vlásků" drátu.

eos píše:Jo, 3S je důvod, jinak:

Jestli není nějaká novější revize (i web mi připadá novější), protože v krabičce to fakt přímo uvedený nebylo. Zato tam bylo, že přes nápis waterproof, je odolné jen proti stříkající vodě, nikoliv proti ponoření (to je tuším až IPX 5 nebo 6).

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Napsal: 15.02.2016 23:25
od Peter BT
pera2008 píše:Mam otasku. som napojil HK on/off switch 2A do recievera. Z toho switcha ide do svetelnej rampy. Problem je, ze rampa svieti akokeby isla na 50%. Co je zle?
Dakujem


nepíśeš, akú rampu máš.... na aké napájanie... z prijímaća ti lezie len okolo 5V.... a rampu môžeš mať na 2Lipol...

ja som z tohto dôvodu dal napájanie rampy priamo z dvojčlánku a z prijímaća beriem len ovládanie spínaća..... no moźno som sa zle vyjadril, tak druhý pokus.... mám spínače, ktoré sa pichnú do prijímača ale spínajú iné externé napájanie... a rampa svieti ako má....

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Napsal: 25.04.2016 23:21
od pera2008
rampa je na 6V. mam uz aj BEC, cize to nejak dam dokopy asi. dik

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Napsal: 14.10.2017 13:01
od SkopekM
Využiju tohoto topicu a zeptám se na názor k tomuto schématu zapojení

Obrázek

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Napsal: 14.10.2017 13:35
od MikeP
Co konkretne tim chces docilit ?
Ten prepinac je na co, to pak budes napajet prijimac ze dvou zdroju ? To bych nedělal, něco by se mohlo ugrilovat.
Pokud ten prepinac bude stale takto - jedina pro me pouzitelna varianta.
Otazkou je jestli přes ten bec projde (-) sice by mělo, ale ne vždy, jak uz tady někdo avizoval. V tomto pripade nez to propojovat u baterek, bych cerny propojil do T mezi servem, becem a prijimacem a odpojen by byl jen cerveny u prijimace.
Pokud mas HV servo, pak není potřeba ani externi bec...(na obr modry)

Ale jak rikam, nevim tve plany a ucel zapojeni...

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Napsal: 14.10.2017 18:04
od SkopekM
Ahoj, dík za reakci. Přepínač je pouze jako záloha pro případ, když se vybije pomocná baterka. HV servo nemám, pouze do 6 V (Absima ACS1622SG, http://www.absima.com/de/produkte/compe ... servo.html). To propojení minus pólů u baterek jsem uvažoval proto, abych měl všude jednu společnou "nulu".

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Napsal: 14.10.2017 22:19
od MikeP
Kdybych to delal pro sebe tak druhou baterku vyhodim, to samy s prepinacem a servo napajim přes ten externi bec z první baterie.
Cim vic bordelu, tim vic problemu a druha baterka ti nic moc nepomuze.

PS: ten prepinac sem před tim pochopil obracene, ono z toho nebylo jasny kam co prepina, ted je mi to sice jasny, ale stejne je to na pytel ... davat mezi bec a servo prepinac není asi uplne dobry :roll:

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Napsal: 15.10.2017 11:21
od SkopekM
Asi dám přepínač (patřičně proudově dimenzovaný) před externí BEC, kdy po vybití druhé baterky by přepnul na hlavní baterii a servo natrvalo napájet z externího BEC.

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Napsal: 15.10.2017 12:55
od eos
Přijde mi to celé trochu zmatené. Budu tedy předpokládat alespoň trochu pravděpodobné důvody, které by mohly k tomuhle řešení vést, kdyžtak mě oprav. Chceš jezdit na 3S (jinak by tam byla ta 3s baterka na nic), máš servo na vyšší napětí (jinak by šlo napájet přímo z přijímače.
Pokud chceš napájet servo 6V, stačí ti obyčejné nízkonapěťové, které to normálně vydrží, stejně, jako přijímač. Takže pak je nejjednodušší řešení: pohon 3S, externí BEC 6V, na něm přijímač i servo. Zvláštní baterka pro napájení elektroniky je u auta nesmysl, když dojde trakční, tak stejně nejedeš. Obyčejný servo 6V snese, s vysokonapěťovým servem si na 6 voltech stejně nepomůžeš.
Pokud chceš servo na 7,5V, dej externí BEC na vyšší napětí (blbě se to shání a je to drahý, např https://hobbyking.com/en_us/7-2v-4-5a-u ... tore=en_us ) na něj jen servo, přijímač nech na interním 5V BECu z reglu, vyhoď nesmyslnej přepínač i zbytečnou 2S baterku.

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Napsal: 16.10.2017 8:20
od Ming
Model by si měl vystačit s JEDNOU baterkou (tedy akumulátorem). A když se vybije, vezmu z batohu/kapsy rezervní. Ať už 2S, 3S či víceS, s vhodně zvoleným BECem to musí šlapat.

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Napsal: 20.03.2018 13:58
od Lukas
Obrázek

Měl bych dotaz. Když chci 1 servo napájet z baterky 7,4V - řízení a druhé servo jen na řazení čili nějákých těch 5V, můžu použít tohle schéma s tím že řazení připojím na 3 kanál. Nepůjde mi 7,4V i do 3 kanálu?
Borec v prodejně mi tvrdil že Y kabel k servu mít nemusím a napájet servo přímo z příjmače napojený přímo na baterku a jen stačí odpojit + mezi reglem a přijímačem. Ale přijde mi že to potom těch 7.4V pujde i na 3 kanál na servo řazení.

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Napsal: 20.03.2018 14:18
od Lukas
Já bych to viděl tak že vše zapojím standartně, napájení přijímače přes regulátor a na servo řízení dám Y kabel, z konce do přijímače odpojím + a na druhý konec Y kabelu připojím baterku 7,4V. Pak bude servo řízení napájený 7,4V z baterky a bruhé servo řazení napájený normálně z přijímače těma cca 5V?