Stránka 2 z 2

Re: Letecký stříďák - implantace do auta

Napsal: 08.01.2017 14:18
od poschlmartin
renda567 píše:výhod je ta, že odpadá rušení na komutátoru a je velmi vysoká účinnost motoru tedy měl by být úspornější nežli stejnosměrný


Tyhle výhody má snad každej stříďák, ať leteckej nebo autovej. Když jsem mluvil o kombu (motor + regl) měl jsem na mysli výhradně stříďáky!!! O plechovkách se tady nemá smysl zmiňovat...

Re: Letecký stříďák - implantace do auta

Napsal: 08.01.2017 14:33
od eos
Klasický car combo je buď senzorový - drahý a nevhodný to těžkejch provozních podmínek, nebo bezsenzorový, jen o málo levnější ale s hodně KV - nevhodný bez redukcí do běžnejch expedic.
Běžná oběžka stojí zlomek ceny inruneru, má nízké otáčky a velký krouťák, je vícepólová, prakticky bezúdržbová a nesmrtelná i v ponorce, kromě mazání kuličkových ložisek proti zreznutí. Ložiska ale vydrží nesrovnatelně víc než v rychlých inrunerech, o kluznejch v plechovkách nemluvě.
Moje první sestava vyšla cca na 8 set, současná 15. Kdo to nemá "na poličku" a mění kvůli ložiskům a uhlíkům jednu a více plechovek ročně, ví o čem mluvím. Účinnost stříďáku je bonus. Jedinej zádrhel, jak píše Mára je s metrickou hřídelí do nepokrokovejch pastorků.

Re: Letecký stříďák - implantace do auta

Napsal: 08.01.2017 16:40
od poschlmartin
Cenová alternativa k sestavě za patnáct stovek: tyhle jezdíme a naprostá spokojenost. Máme je tedy teprve něco přes rok (6 x combo - tři lidi). Dají se když člověk hledá, nebo nechvátá pořídit i pod 30 doláčů, pošta zdarma, dorazili vždycky do tří tejdnů. Spokojenost! Zatím není důvod nedoporučit. A i s redukcí se do tej ceny vejdeš!

https://www.aliexpress.com/item/3650-43 ... 41522d488a

https://www.aliexpress.com/item/3650-31 ... a5e513fe97

a tak podobně.

Za ty peníze luxus. Jo, redukce od MP-Jet a máš všechno co potřebuješ, sílu - rychlost i plazivce - jede krásně od spoda... a nastavenej byl na 75%

Pak jsme je měly i v šortech (já ve dvou, Drago a Burlub ve svejch) a brutalita, teď ho mám namontovanej v novej stavbě - monstertrucku, tak uvidíme jak to s tím bude hejbat. Aby toho nebylo málo dal jsem tam 3900kv tak uvidíme... Pokud to bude moc, vrznu před něj redukci.

Obrázek

Pokud si chceš složit sestavu dle svýho - tak i tak se do 40 dolarů dá.

Co mám Combo ve svým SCX (pořídil jsem ho už jetý - bez záruky takže starý víc jak dva roky - a osobně ho mám už šest let, teprve od podzimu se ozývá první ložisko - ještě jsem ho neměnil) ale to je trochu dražší, Novak Crawler 18,5T a rozhodně jsem ho nikdy nijak neudržoval, a voda, bláto hnus, jsem to ale hovado...!!! Ani kapku oleje za ty roky - že se nestydim... Co jsem tím chtěl říct, opotřebení taky v normě...

Re: Letecký stříďák - implantace do auta

Napsal: 08.01.2017 17:57
od mara126
Ty motory v odkaze maj 50mm na délku, když na ně hodíš ještě redukci, tak se to pomalu nevejde do auta.

Re: Letecký stříďák - implantace do auta

Napsal: 08.01.2017 18:29
od rc-vitek
přesně tak, proto sháním oběžku, protože spolu s redukcí, tak jsem na délce standardní plechovky

Re: Letecký stříďák - implantace do auta

Napsal: 08.01.2017 18:43
od eos
Martine, co navrhuješ je jistě fajn muzika za dobrou cenu, používáme to taky - v driftu, ale myslím, že mluvíme každý o něčem jiném a možná by Vítek mohl upřesnit směr, jinak se dál nedostaneme. Shrňme si známá fakta: Vítek má v podpisu Pajero a mluví o cca 3,5 kilech. Z toho bych si dovolil předpokládat, že mu jde o nějakou průměrnou, spíš lehčí expedici. Axík chce nejvýš kolem těch RTRkových 27z a na expe je to nad 15 zub. pastorek skoro moc. Pajero je v podstatě nesmysl s čímkoli nad 45z. Jasně že se nabízí "a la mrak" redukce, ale pak se rozluč s baterkou na podlaze a i s ní to bude při 3,5-4000KV spíš ten drifťák, než expe. Navíc v reglech za snesitelnou cenu budeš něco s crawler modem, brzdou v neutrálu a alespoň nějakou rozumnou odolností/zatěsnitelností dlooouho hledat. K nákladům přičti nutnej tuning, kterej si stříďák s papírovým výkonem skoro kilowatt dřív, nebo později vynutí. Ostatně, sám píšeš v SCX Novak Crawler 18,5T, kterej ale budeš rád když seženeš s nějakym Timbukem za 200 babek, pokud vůbec, -vůbec nevím, co je aktuálně k mání.
Slušnejch comb do rychlíků je plnej dálnej východ, ale do crawlera/expedice bohužel ne. Prostě, kdo chce inteligentní pohonnou jednotku do crawlera a nevěří něčemu, co se mu bláznivě vrtí pod kastlí a vypadá jak z verneovky, ten si pěkně přitačí a zvykne si opatrně hledat mělký brody. ;-)

Re: Letecký stříďák - implantace do auta

Napsal: 08.01.2017 18:44
od eos
rc-vitek píše:přesně tak, proto sháním oběžku, protože spolu s redukcí, tak jsem na délce standardní plechovky

do jakého to tedy chceš podvozku?

Re: Letecký stříďák - implantace do auta

Napsal: 08.01.2017 19:06
od rc-vitek
je to do stavby na AST, nápravy G-Made - stálý převod 2,33:1, rozvodovka 1:1, převodovka 14,58:1
převodovka bude od mp-jetu, kvalitou se mi osvědčila, při jiném převodovém poměru, v pajeru, kde byla spolčená s 27t plechovkou

Re: Letecký stříďák - implantace do auta

Napsal: 08.01.2017 20:03
od eos
Takže ten celkovej převod bude trochu lehčí, než průměrný SCX. Počítám že budeš, při požadavku na i trochu svižnější jízdu, ale pořád ještě "jako expedice" potřebovat cca kolem 2000KV při dvoučlánku, nebo 1400KV při tříčlánku.
Já to nejezdím, takže vím prd kam se to aktuálně vyvíjí, ale jestli to dobře chápu, tak tě moc netrápí kapacita a výdrž baterky, takže můžeš jít při daných otáčkách i výš s výkonem, ale řekl bych, že běžné ezruny od 10T níž budou i tak už dost rychlé a silné. Do tohohle asi Martin vidí mnohem víc, než já.

Re: Letecký stříďák - implantace do auta

Napsal: 08.01.2017 20:15
od rc-vitek
nevím kolik má scx, ale mě pro tu mojí sestavu vychází 34:1.
Je to stejný převod, jako když použiješ wk převodovku a rozvodovku 2:1

Re: Letecký stříďák - implantace do auta

Napsal: 09.01.2017 18:44
od poschlmartin
Nevíme stále jak je na tom ten podvozek s místem, ale vyjdeme-li z podobnosti k SCX:

Mám rád klidnou jízdu a tak na svojom autě mám spur 87z, pastorek 13z
motor 18,5T (1650kv) = max. 11 900 otáček a jede to luxusně pomaličku, jen opravdu šolíchat plyn, krouťák už od první otáčky nemá chybu. Maximální rychlost necelých 7 km/h. Což by při hodně dlouhejch a prudkejch výjezdech sneslo i velice výrazněji a rychleji. Ale když jedu AST (Vítek to chce na AST) sotva kdy jedu na víc jak půl plynu, spíš míň. Výdrž baterky (turnigy 5000) kolem 5 hodin.

Pro porovnání: moji dva klucí jedou spur 87z, pastorek 14z
motor plechovka 55T a jede jim to obdobně, jenom ta síla od spodu tam trochu chybí, rychlost max 5,5 km/h
Na ty samé baterky výdrž kolem 3 hodin.

Značnej rozdíl.!

Čili pokud do svýho prosadíš motor 3100kv (22000 otáček) s pastorkem 13z (koef. 286 z/min), je to stejné jako velkou spoustou lidí opěvovaný a dosti často se v autech objevující "speed 600" kterej točí 19000 s pastorkem 15z (koef. 285 z/min) a to nemluvim o praxi kdy k tomuhle motoru perou dokonce i 20z pastorky. Viz PitaW a podobně.

Re: Letecký stříďák - implantace do auta

Napsal: 09.01.2017 19:22
od gecko-x
Už jsem tu ve více vláknech postoval odkaz na regl za500 i s poštou a díky kartě za 250 se dá mimo jiné nastavit síla brzdy v neutralu, to jen k tomu, co EOS psal, že budeš těžko hledat za rozumnou cenu. Umí 3S, senzory i bez.....

Re: Letecký stříďák - implantace do auta

Napsal: 09.01.2017 19:52
od poschlmartin
K tomu nedavno na modelbazaru někdo nabízel fungl novej nevyužitej stříďák LRP 13,5t za 400,-
kolem pětikila se tam různý stříďáky občas daji sehnat, když už se nechce zdlouhavě objednávat z venku...

A místo na motor se najde snad vždycky, na SCX se MPJet redukce vejde v poho, pokud si někdo staví podvozek, logicky si ho dělá dle potřeby a aby se vše vešlo...