Stránka 2 z 4

Re: stiifiiho PMko aka C3

Napsal: 29.11.2018 9:42
od virtual
Já teda taky nemůžu diskutovat, protože tomu taky nerozumím ...ale nepomohla by tomu "šikovnější" náprava, ať už třeba menším diferákem nebo integrovaným držákem pandhardky? Tam by ta geometrie spojovaček mohla vyjít líp. Jen sem na ně asi zatím neviděl BTA steering...

Re: stiifiiho PMko aka C3

Napsal: 29.11.2018 16:43
od Worlusho
Jelikož se jedná o vývojový kousek, tak bych si k tomu dovolil utrousit pár poznámek. Tvar rámu nad přední nápravou bych řešil až jako poslední krok. Začal bych s nápravou a servem na ní umístěným. Tvé zdůvodnění proč servo na nápravě považuji za správné. Nastavení (systém) řízení a horního linku nechám na tvé tvořivosti, jelikož z těch fotek nejsem schopen posoudit prostorové uspořádání. Co se týče panhardky, tak její uchycení bych volil na vodorovně uložené čepy a její tvar takový, aby vrchem obešla servo. Následně potom rám takového tvaru, aby nevadil panhardce a dalším komponentům, které tam chceš osadit. Takové malé ilustrativní foto jak se něčemu vyhnout

Obrázek

Re: stiifiiho PMko aka C3

Napsal: 29.11.2018 17:35
od virtual
Worlusho píše:Co se týče panhardky, tak její uchycení bych volil na vodorovně uložené čepy a její tvar takový, aby vrchem obešla servo.

Na to mi tam přijde z fotek málo místa, ne?

Re: stiifiiho PMko aka C3

Napsal: 29.11.2018 17:41
od stiifii
virtual píše:Já teda taky nemůžu diskutovat, protože tomu taky nerozumím ...ale nepomohla by tomu "šikovnější" náprava, ať už třeba menším diferákem nebo integrovaným držákem pandhardky? Tam by ta geometrie spojovaček mohla vyjít líp. Jen sem na ně asi zatím neviděl BTA steering...


šikovnější naprava by byla určite dobra , lepsi k instalaci , ale delam s tim co mam , ne ze bych nemohl mit neco jineho ta myslenka tu byla chtel sem i portaly ale nakonec sem to vypustil s tim ze tyhle napravy jsou proste neprustrelny , prece jen je to auto na zavody kde kdyz neco povoli tak je konec a vim ze kdyz se sbiram ze zeme , auto na boku tak tomu proste das kotel v plny rejdu a doufas ze se to jeste chytne a postavis to , tak je proste enormni zatez na poloosu , kolo v rejdu ktery se jeste do toho uhlu napruzi musis tam mit nejaky tocky a tady proste verim ze me tyhle napravy podrzi , HD dif , VP polosy kovova vlozka kovovy Ccka a tehlice , proto tam jsou tyhle stary na pohled napravy... nicemu jinemu neverim...

Re: stiifiiho PMko aka C3

Napsal: 29.11.2018 17:56
od stiifii
Worlusho píše:Jelikož se jedná o vývojový kousek, tak bych si k tomu dovolil utrousit pár poznámek. Tvar rámu nad přední nápravou bych řešil až jako poslední krok. Začal bych s nápravou a servem na ní umístěným. Tvé zdůvodnění proč servo na nápravě považuji za správné. Nastavení (systém) řízení a horního linku nechám na tvé tvořivosti, jelikož z těch fotek nejsem schopen posoudit prostorové uspořádání. Co se týče panhardky, tak její uchycení bych volil na vodorovně uložené čepy a její tvar takový, aby vrchem obešla servo. Následně potom rám takového tvaru, aby nevadil panhardce a dalším komponentům, které tam chceš osadit. Takové malé ilustrativní foto jak se něčemu vyhnout

To by byl neuveritelnej oblouk nad tim servem vodorovne cepy jako rozumim , zas nemam tak velkej chod aby to ty kloubky nepobrali takhle , ale asi by to bylo lepsi no..
Myslis jako takhle to tam nejak naohybat vymyslet ok ?
Obrázek
Tady jeste jak to je ted..
Obrázek

Obrázek

Re: stiifiiho PMko aka C3

Napsal: 29.11.2018 18:10
od Worlusho
Něco takového jsem myslel, spodem nebo horem, záleží kolik je kde místa. Ono se to dobře píše, ale chce to mít v ruce, aby ty návrhy nebyly úplně nesmyslné. Ještě bych volil otočný čep na nápravě níž, ideálně v úrovni osy kol. Takto, když je tam ta konzole, tak se tam ta náprava bude houpat ze strany na stranu jako oběšenec vůči šasí.

EDIT: Ještě mě napadla taková divočina. Už nějakou dobu nad její realizací přemýšlím a to vyzkoušet konstrukci zavěšení nápravy za pomoci Wattova přímovodu. V tvém případě bych jako vhodný prostor viděl v umístění otočného bodu za servem a kotveným do servoplata. Je to konstrukční výzva. :D

Re: stiifiiho PMko aka C3

Napsal: 29.11.2018 18:14
od virtual
Odolnost nedokážu posoudit, myslíš, že třeba nějaké řešení alá SCX 2 viz. obr. by nevydrželo?
Obrázek

Otočit servo dozadu k řízení by nešlo/nepomohlo?
EDIT: A co sloučit uchycení horní spojovačky a panhardky do jednoho dílu?

Re: stiifiiho PMko aka C3

Napsal: 29.11.2018 18:30
od stiifii
Jak to mam vysoko tak mi neprijde ze by to nejak spatne chodilo ale jako rozumim tomu ze v ose to je asi lepsi....

No naprava z SCXII by mela akotat mensi diferak , vydrz by byla proste normalni ale kdyz mam doma vyfullenou napravu ve ktery je dost penez tak zas takove vyhody to neprinasi abych investoval do jine...

Otocit servo by melo pomoct cemu?

Re: stiifiiho PMko aka C3

Napsal: 29.11.2018 23:41
od Mira
No cemu, mistu vpredu - treba na panhartku :FINE: ale stejne by tam zavazela spojovacka.. mozna ne..

Ta konzole na tu parchantku na naprave se mi taky zda vysoka, to je paka jak hrom, to se ti to vazne nijak nekrouti a nevohyba..?

Je mi lito ze to pravdepodobne odstranis a ja prijdu o oblibene dily. Ale ty jiste dodas nove :FINE: nejaky prevadec spojitosti

Re: stiifiiho PMko aka C3

Napsal: 30.11.2018 0:15
od stiifii
Porad nechapu kdyz otocim servo tak bude mit tisicihran vzadu ale bude prece zabirat stejne mista :D

Je vysoka no , nasel sem takovej dilek doma tak sem ho tam dal:D

Nekrouti a neohyba se to v takove mire abych rukama vyzkousel chod napravy a videl jestli to dela neplechu nebo ne...

Ta panhardka pres servo to nebude fungovat bych rekl... myslim ze tim jako nic vyznamneho neziskam za tim servem bude rovna a je to v klidu ale kazdopadne to uchyceni cepu zkusim vymyslet vodorovne to je jako pravda ze to bude cistsi...

Re: stiifiiho PMko aka C3

Napsal: 30.11.2018 7:26
od Worlusho
Úhel panhardky máš dobrý (myslím vzájemné převýšení čepů). Když by jsi snížil otočný bod na nápravě, tak o stejnou část by jsi musel jít níž na šasí. V tu chvíli by se mohlo jevit výhodnější otočení serva pákou dozadu (osobně si myslím, že tam ale asi nebude prostor) . Potom při takovémto uspořádání (kdyby se to tam vešlo) bych vedl panhardku před nápravou.

Re: stiifiiho PMko aka C3

Napsal: 30.11.2018 11:06
od virtual
stiifii píše:No naprava z SCXII by mela akotat mensi diferak , vydrz by byla proste normalni...

Z mé strany to je jen "teoretické cvičení" bez zkušenosti s těmito závodními speciály, ale pokud honíš gramy a milimetry, říkám si, že i subtilnější dif by mohl pomoct (a co třeba low profile servo? Nebo šásko z karbonu nebo sklolaminátu?). Šlo by např. odštípat úchyty horních linků, servo by mohlo přijít o fous níž (držák by se asi musel vyrobit). A když píšeš o odolnosti, tak ten úchyt panhardky na nápravě mi nepřijde zrovna "neprůstřelný", zrovna v té situaci na boku jak píšeš dřív, bych se bál, že se něco ohne, jak píše míra... Ber to ale prosím jen jako námět pro diskuzi, takovej brainstorming.


Worlusho píše:Potom při takovémto uspořádání (kdyby se to tam vešlo) bych vedl panhardku před nápravou.

Ano, tak to bylo myšleno, příp. v kombinaci s kratším servem...

Re: stiifiiho PMko aka C3

Napsal: 30.11.2018 14:56
od stiifii
Worlusho : souhlas , paka dozadu se v zivote nemuze vejit , je tam spojovcka a stouchacku bych musel ohnout kolem tlumocu to nevidim realne...

Virtual: Uchyt panhardky jako uplne vsechno je proste jen prototyp abych videl jak to bude fungovat , uz sem to psal , uchyty horniho nemusim stipat ten jde sundat a servo muzu pustil niz kdyz zkratim sloupky na naprave to je jeste zvazim no je tam trochu prostor ale nic markantniho...

Low profile servo s tahem 25kg+ ani nevim jestli existuje a hlavne bude neskutecne drahy , servo mam tohle taky neni levny a staci... sasko necham vyrobit z hliniku jestli vsechno funguje a az to bude odladeny bude aj karbon ...

at se pohnem z mista ....

Jediny kde sem citil hendikep u sveho rekneme mk1 auta byl prejezdovej uhel , tam kde ostatni projeli ja musel dynamicky abych se tam nechytl pupkem a nezustal tam nebo se nezacal tocit na hrane nekde , hlavne to bylo tvarem sasi ktery bylo vysoky a melo takovej specifickej tvar tak ze proste melo takovy dolu vypiceny rohy dopredu no :D

TAkze sem sel zase trochu jinou cestou nez vsichni ostatni da se rict tozn. 4linky baterka za predni napravou a jakoze klacicky sasi... nerikam ze to je spatny jen rikam ze to je nuda...

Tvar sasi vyplynul z mk1 ktery sem pokrajel posrouboval trochu zhublo a vysel mi takovej myslim opet jedinecnej tvar ktery si myslim ze bude fungovat....

Chtel sem mit naklonenej skid protoze sem to videl u craweru a u toyzuki a prijde mi to hrozne kuul , myslim ze vyhoda bude vic mista pod brichem... a vypada to docela zavodne :D

Obrázek

Tahle nahore by to melo byt v nejakym normalnim rezimu takze budu mit mista pod brichem dost je tam na konci prednich linku cca80mm

Obrázek

Tahle bych to chtel mit pri aktivaci winchdownu , az proste pojedu do vyjezdu at se nestavi na zada a pri bocnim naklonu at je teziste co nejniz jak se mozny... tu realiazaci mam zatim v planu mit maly servo 3-5kg mezi shocktowerama a snurkou pritahovat tu predni napravu ... Jestli to dotahnu uvidim...

Obrázek

šasi je ten sesroubovyny z profilu a zbytku staryho mk1 saska takze vypada jako slatanina ale jako tvar hrubej by mel byt takhle zachovan...

Re: stiifiiho PMko aka C3

Napsal: 30.11.2018 16:05
od Worlusho
Když už jsi takto naklopil motorové plato, tak si potom pohlídej natočení náprav, přední vypadá že by měla jít hruškou v ose kardanu a zadní by měla svírat stejný úhel jako převodovka/kardan, tak že hruška by měla jít přibližně v rovině zalomení zadních linků.

Ještě k uložení baterky, použít podobný způsob jako má vaterra je možné, myslím dle pravidel?

Re: stiifiiho PMko aka C3

Napsal: 30.11.2018 16:25
od stiifii
Baterka musi byt na ramu... zadni naprava je samozrejme natocena hruskou nahoru to se pak vyladi delkou linku aby to sedelo...