Video: Když koukám na to, jak se ten rám unimogu kroutí, tak je mi ho až líto, i když je mi jasné, že je na to asi stavěný. V tomto ohledu to má Tatra opravdu dobře vyřešené s tou centrální rourou, kde se nástavby pak nekroutí.
Škoda, že se autor zatím nevyjádřil, jak na tom model v současné době je. :? Jsem taky zvědavý...
CC-01 (Pajero a Toyota FJ40) / TL01-Short (Toyota FJ40) / Scania 6x4 / Off Road Trailer / http://hobby.trainzpedro.cz
Mam 138mm. Vypada to ok, protoze pouzivam 2.2 kola.
Pokud chci zachovat aktualni funkcnost, tak jiz nelze vice zkratit kardan
a tudiz mit napravy bliz u sebe. Proste je nutna nejaka minimalni delka, aby se pri uplnem propruzeni jedne z naprav kardan nevysunul a nevypadnul.
Daly by se zkratit tlumice a tim zmensit propruzeni a pak zkratit kardan,
ale tak nejak sem nad tim ztravil dost casu, abych to vychytal a ted se
mi to zda ok.
Pouzivam origos axial kardany (kovove konce jsou trochu ubrouseny smerem k cerviku aby sly bliz k ose). Resenim by mozna bylo najit jiny kardany, ktery by meli kratsi tu cast od osy az po zacatek te zasouvaci casti.
Dalsim resenim je pouzit jiny system. Videl sem na rccrawler jeden vytvor (bohuzel nemam odkaz), kde mel chlapek rozvodovku od ktery vedly dozadu 2 kardany, jakoby ke kazdy ose jeden. Prostredni osa tedy nebyla pruchozi a v miste prostredni osy bylo na ramu pouzdro s pruchozim hridelem a loziskama. Z toho vedl jeden kardan k zadni ose a druhy k rozvodovce.
Díky. Kardan jsem si vyštrouchal ze železa sám + origo kloubky, ale zbrousit je mě nenapadlo. Udělám to a získam ještě tak 5 mm. Mezi 1,9 flat ironama tak bude mezera 2,5cm, to už jde. Ještě jednou dík.