Stránka 5 z 9

Re: Pajero z Libně

Napsal: 15.04.2013 22:20
od Pleskanec
Tak už mám vymyšlenou variantu se zafixováním vahadla s horní polohou tlumiče. Na vahadlech budou ještě oka, která projdou skrz podběh a nad ním se zafixují společnou závitovou tyčí M3 a matkami. . Podle typu terénu se ta tyčka vyndá, nebo nechá a tím bude velké křížení nebo normální.

Re: Pajero z Libně

Napsal: 29.04.2013 12:58
od Pleskanec
Vylepšená varianta uchycení tlumičů zadní nápravy na kyvná vahadla. Vahadla mají oka, která procházejí skrz podběh. Nahoře stačí protáhnout závitovku M3 a dorazové trubičky, zafixovat matkami a tlumiče jsou napevno v původní poloze. Vyndáním tyčky se přes vahadla zvětší křížení nápravy o cca 13mm. Je to celkem snadná a rychlá úprava, podle typu terénu. Fotky nejsou moc kvalitní, ale princip je vidět. http://pleskanec.rajce.idnes.cz/Pajero_-_zadni_naprava/

Re: Pajero z Libně

Napsal: 29.04.2013 21:07
od sigi123
Ahoj,jsem tady novej.Taky vlastním pajero,zaujala mě ta úprava křížení.Chtěl bych ho taky trochu zvětšit,ale přitom zůstat scale :lol: .Nevím jak je to u skutečného pajera,asi nemá křížení 1.5metru.Nechci z toho zase dělat crawlera.Jen ho trošku zvětšit.Prosím jaké jsou rozměry těch ramen.

Re: Pajero z Libně

Napsal: 30.04.2013 6:24
od Pleskanec
Takhle vypadají ta vahadla zvětšující propad. Ta rozteč otvorů 14mm určuje ten propad o cca 13mm. Samozřejmě při zvětšení rozteče se zvětší propad, ale většímu křížení už brání ten čtyřlink. Ale zase to opravdu není crawler. http://pleskanec.rajce.idnes.cz/Pajero_ ... o_krizeni/ Toto vahadlo je vypáleno na laseru z nerezi síly 3mm.

Re: Pajero z Libně

Napsal: 30.04.2013 8:52
od sigi123
Díky.A tady je pro představení moje pájo.Je to z expedice na Ranou,tak jsem vezl i rogalo :lol: .

http://sigi123.rajce.idnes.cz/Pajero_uvod

Re: Pajero z Libně

Napsal: 02.05.2013 13:53
od Pleskanec
Můj pokus o výrobu předního rámu, uchycen bude do šasi vedle cihly, jsou tam již výstupky s otvory. http://pleskanec.rajce.idnes.cz/Pajero_-_predni_ram/ . Rám bude trochu předsazen kvůli sundavání karoserie, kterou mám uchycenou klasickým způsobem, tedy naklapnutím na ten držák.

Re: Pajero z Libně

Napsal: 03.05.2013 6:27
od Pleskanec
Napasování rámu na šasi, karoserie jde sundat, ale už musím rám trochu vyklonit dopředu, aby prošly mlhovky. http://pleskanec.rajce.idnes.cz/Pajero_-_predni_ram/ . Vím, že je zde na rámy jedničkou Lee, ale chtěl jsem si to zkusit. Stříknutý bude černým matným autolakem.

Re: Pajero z Libně

Napsal: 03.05.2013 21:03
od minotaur
sigi123 píše:Díky.A tady je pro představení moje pájo.Je to z expedice na Ranou,tak jsem vezl i rogalo...

Tak šup, už tady máš mít svoje vlákno... :BYE:

Re: Pajero z Libně

Napsal: 04.05.2013 10:48
od sigi123
Tak já to sem dám :YOP: .

Re: Pajero z Libně

Napsal: 05.05.2013 22:40
od Pleskanec
Včera jsem se byl projet v Klánovickém lese s Pajerem a od začátku byla velmi hlučná převodovka. Po rozebrání jsem zjistil, že je úplně obroušený pastorek u motoru, zuby jsou zbroušené do ostrých špiček. Nevíte někdo, kde sehnat tento 16 Z pastorek z oceli ? A jaký má vlastně modul , 0,6 ? Díky za nějakou odpověď.

Re: Pajero z Libně

Napsal: 06.05.2013 0:00
od 3000HP
Není ten origo pastorek z mosazi náhodou? Co jsem četl tak je to z něčeho měkčího... každopádně jsem někde četl, že je lepší nevyměňovat to za jinou slitinu, protože ty převody z plastu jsou vystužený vláknama a s ohoblováním pastorku se při tom zatížení počítá a když to vyměníš za pevnější tak ti to sežere zase převody... nějak takhle jsem to tu někde na fóru četl.. zkus pohledat..

Re: Pajero z Libně

Napsal: 06.05.2013 6:25
od Pleskanec
Z mosazi není, ale už jsem pohledal a objednal, tak snad zítra dorazí. Velké plastové kolo se zdá být v pořádku. A všechna kola do převodovky mám i náhradní, kdyby to zlobilo.

Re: Pajero z Libně

Napsal: 06.05.2013 6:58
od Pleskanec
Dodělaný přední rám, není to úplně ono, je vystrčený kvůli tomu sundavání karoserie, ale je docela pevný a nějakou ránu vydrží. Časem ho asi ještě upravím. http://pleskanec.rajce.idnes.cz/Ram/

Re: Pajero z Libně

Napsal: 07.05.2013 13:06
od 3000HP
Hlavne vycistit vsechno od jakehokoli smitka... sme museli u wranglika kartackem na zuby ocistit vsechny kola a pak se prevodovka konecne ztisila... stacilo zrnicko a delalo to bordel, nechapal jsem...

Re: Pajero z Libně

Napsal: 07.05.2013 13:32
od Pleskanec
Vyčištění převodovky mám v plánu. Je zajímavé, že na Vidrholci fungovala normálně a po 14 dnech nečinosti začala být najednou hlučná. Tedy fakt je, že jsem na Vidrholci projel tím brodem a vana se naplnila vodou, kterou jsem ihned vylil, do převodovky nic nenateklo. Určitě to dělá ten totálně obroušený pastorek. A hlučná je jen v jednom směru otáčení.