Stránka 1 z 2

Mike stavi DTX CC w. Pumpkin body

Napsal: 15.02.2009 12:38
od MikeP
Jak uz sem nekolikrat psal, valel se mi tu doma zatim nevyzity Cliff. Napady by byly, ale bud sem delal neco jinyho nebo jiny modely.

Zbavit sem se ho nechtel, protoze Cliff je exkluzivni konstrukci naprav v teto velikosti. MOA (motors on axles) napravy ma i Berg, ale to je jina velikost i cena. Bylo mi jasny, ze to musim zkusit nekde pouzit, ale nevedel jsem jestli crawler nebo spis scale (stejne to pod tou kapotou neni videt). Nakonec to bude takovej hybrid, uvidime jak si povede. Kdyby to nefungovalo, vzdycky se da predelat.

Cliff je celkem pouzitelnej i v zakladu, vlastne staci par uprav. Vetsinou se davaji gumove krouzky mezi dogbony a unasece kol, uzamkne se zadni naprava, presunou se baterky. Samozrejme, ze prostor pro upravy je nekonecny.

Me rozhodnuti bylo, pouzit jen osy a vse ostatni vymenit a prizpusobit tak, aby komplet byl bytelnejsi a hlavne pasoval pod kastli Midnight Pumpkin od Tamiye.

Tady mame puvodni material:
Obrázek

Obrázek

Po odstraneni kastle:
Obrázek

Obrázek

Pro crawleristy:
Kdybyste nekdo chtel stavet crawlera, tak muzete videt, ze Cliff je v zakladu celkem vysokej a hlavne ma natoceny napravy moc dopredu/dozadu. Nepatrne se to zlepsi prohozenim linku, ale na zavodni stroj je potreba snizit podvozek nejlepe pouzitim jinych linku s lepe zvolenou delkou, aby se osy vice srovnaly, protoze Cliff nema nataceci "C". Hlavne u predni napravy je to dulezity pro ziskani co nejvetsiho zataceciho uhlu + existuji tuningove CVD a kameny rizeni. Dalsim krokem je pouziti delsich tlumicu (DTX prodava take BigBore tlumice a sadu pro uchyceni jako tuning) a pohrat si s ulozenim.

Napsal: 15.02.2009 12:45
od cores
Na kastli PUMPKÍNA se těším. :D

Napsal: 15.02.2009 13:02
od MikeP
cores píše:Na kastli PUMPKÍNA se těším. :D


Ja taky. :lol: :lol: :lol:

Kastle je nadherna, navic je v metallic edici. Alespon nebudu mit problem s lakovanim. Bohuzel je o trochu mensi, nez obvykle (1:12), proto budu muset znacne zmensovat rozchod i rozvor podvozku.

Obrázek

Obrázek

Z celeho auta se pouzije jen kastle:
Obrázek


Bohuzel cely uplne novy podvozek vcetne motoru a reglu je nevyuzity, kdyby mel nekdo zajem.

Napsal: 15.02.2009 13:22
od cores
Ta kastle je prostě boží.
Řekl bych,že by fajně seděla na LOSI mini crawler,kvůli šíři náprav.

Napsal: 15.02.2009 13:36
od MikeP
Nasleduje rozborka puvodniho podvozku na dily. Jde to celkem rychle, osy drzi jen na 4 sroubech. Po jejich vysroubovani lze snadno oddelit plastove drzaky linku/tlumicu, aniz by se musely sundavat jednotlive casti odpruzeni.
Drzaky jeste vyuziju v nasledujici stavbe a to vcetne tlumicu, linky, kola a puvodni chassis zatim skonci v regalu.

Obrázek

Z vymontovanych os lze jeste odsroubovat plastove servo plata a chranice serva z tehoz materialu.

Detail os po castecne demontazi:
Obrázek

Pohle odspodu:
Obrázek

Napsal: 15.02.2009 13:40
od MikeP
cores píše:Ta kastle je prostě boží.
Řekl bych,že by fajně seděla na LOSI mini crawler,kvůli šíři náprav.


To by urcite sedela, ale ja Losinu bohuzel nemam. Nicmene hodlam napravy z Cliffa o trochu zuzit, nez je ve standardu. :wink:

Napsal: 15.02.2009 15:46
od MikeP
Na zadni ose mam uz zamknuty zataceni za pouziti kloubku a koncovek z Axiala a spojovacek z Goliatha. Tomuto zakroku musely ustoupit distancni sloupky pro puvodni servoplate. Jinak osa stale v puvodnim osazeni s puvodnim motorem.

Obrázek

Detail uzamceni - jednoduche a funkcni
Obrázek

Nasledovala demontaz motoru a rozlozeni napravy, aby mohly byt upraveny vnitrni casti a doplnen tuning, ktery by mel zajistit patricnou vydrz prevodu.

Rozebrana osa
Obrázek

Jak je z dalsiho obrazku patrne, vymenit prijdou nasledujici dily:
(Horni rada jsou nove, dolni puvodni dily. Na obr vzdy casti jen pro jednu osu)

- loziska, misto puvodnich kulickova (DTX sada lozisek)
Zde mam malou poznamku, ze v teto sade jsou nejmensi loziska bohuzel prilis siroka a tak nejdou pouzit, DTX uz o tom vedi, ale i tak pozor na vec. Ja sem proste misto nich nechal puvodni.
- sada vnitrnich ozubenych kol z kovu (ocel) misto plastovych.
- sada vnitrnich misek misto plastovych.
- Axial stub axles misto puvodnich
- Axial plastove hexy serizle do roviny misto tech sirokych.

Obrázek

Bohuzel Axialovy poloosy maji mene hluboke misky pro zasazeni dogbonu, takze bylo treba puvodni dogbony trochu zbrousit, aby vse fungovalo, jak ma.

Usazeni dogbonu v poloosach
Obrázek
Uprava dogbonu
Obrázek

Po namontovani tuningu a opetovnem sesazeni dilu tu mame osu pripravenou na smontovani. Tato osa je oproti puvodni znacne uzsi a take o dost tezsi. Vyssi hmotnost os by se mela podepsat na nizsim tezisti auta a to tu de.

Obrázek

Napsal: 15.02.2009 16:59
od MikeP
Dalsi oblasti zajmu byly kola. Chtel jsem neco stribrnyho, protoze by to sedlo k ty stribrny kastli. Jediny muj objev ale byly 2.2 beadlocky od Proline, takze logicky padla volba na ne. A aby nebyly cely kola moc velky pouziju gumy DirtHawg taky od Proline, ktery svoji velikosti odpovidaji spise rozmeru mensich 1.9-tek.
Celou kombinaci jsem porovnaval v sekci o Pajerech ZDE

Kola bylo potreba nejdrive navrtat, aby ventilovala, a pak do prednich dat trochu zavazi kvuli jizdnim vlastnostem. Vrtani bylo snadne, stacilo prodlouzit diry na srouby pro ringy a vynechat pak srouby z vnitrni strany. Se zavazim taky zadne prehaneni, jen 8 zavazicek (celkem 40g) na kazdy kolo. Nejedna se preci o cistokrevny crawler.

Navrtane kola, pohled zevnitr (zadni a predni)
Obrázek

Priprava pasky se zavazickama
Obrázek

Porovnani os pred a po upravach vcetne kol
Obrázek

Na predchozim obrazku je krasne videt, jak se cela sestava pomerne znacne zuzila v porovnani s puvodnim stavem.

A takto to vypada s nasazanou kastli
Obrázek

Kola sice "cumi" ven, ale jen o cca 1cm na kazde strane. Detailiste by asi nejasali, ale me se to zamlouva. Alternativne by sly pouzit treba HPI stock disky s Trail doctorama, ktere jsou v prumeru o neco vetsi, ale zase disponuji mensim offsetem, nicmene tento vzhled jsem preferoval pred mensi sirkou. Kastli totiz trochu prizvednu (hybrid mezi scale a crawlerem) aby bylo misto pro vetsi krizeni naprav.

Napsal: 15.02.2009 17:13
od MikeP
Elektroniky bude o neco vice nez u klasickyho auta, ale to je dano pouzitim 2 motoru. Mam v umyslu je ovladat nezavisle, tedy pouzit 2 regulace no a vzhldem k osvetleni a mozna navijaku to vidim na packovy radio a vicekanalovy prijimac.

Puvodni motory jsou dle meho nazoru trochu rychle, takze budou vymeneny za MIGy 400 3LiXX 6-12V. To by melo zarucovat pomalejsi chod a snad i vetsi kroutak v nizkych otackach nez puvodni motory. Navic mam v planu zkusit i 3S LiPo, o prevody nemusim mit strach.

Jako nejlevnejsi varianta pro obousmerne regulace byly vybrany ceske DSYS MD28DCR, uvidime jak si povedou. Ted uz do me nikdo nemuze rejpat, ze porad pouzivam nejaky americky nesmysly jako Mamba, Sidewinder, Tekin, Novak a pod..)

Pripravena elektronika
Obrázek

Puvodni a novy motor
Obrázek

Velikost migu je stejna jako puvodnich 380 a na osy padly perfektne.
Obrázek

Osy pripravene pro montaz na chassis
Obrázek

Napsal: 15.02.2009 18:41
od cores
Pěknej článek Majku.
Přemýšlel jsem o tý kastli a asi bych z ní udělal on roada a jako vlek bych se pokusil o airstream.Jednou jsem to viděl 1/1 na fotce a byla to pecka.
Jen moje vize :D
Obrázek

Napsal: 15.02.2009 19:48
od MikeP
To je hustej vlek, teda do toho bych se nepoustel. Je moc kulatej a ma dost detailu. Ale sou tady sikovnejsi lidi nez ja. :twisted:

Napsal: 15.02.2009 20:06
od cores
Toho naděláš.Zalezeš na rok do dílny a máš ho. :D

Napsal: 15.02.2009 20:29
od milan008
já právě tuto kastli dávám na mini losi crawler, ale ty blatníky jsou malý a při propružení se zapichují do pmeumatik, kastle by se musela dát tak vysoko jak byla ne původním pumkinu a to se mi zdá moc, jsem s toho vcelku nešťasnej...

Napsal: 15.02.2009 20:39
od MikeP
Bohuzel blatniky sou moc maly i na 1.9 gumy. I kdyz pri pouziti losi os a HPI stock wheels 0mm offset, by se mely kola cely vejit pod blatniky a tim padem by se nemusely kousat (vysel by rozchod cca 150mm).

U ty metalicky budky je i problem, ze jakykoliv brouseni uz nikdy neschovas. Mozna tak nejakej profi lakyrnik, ale ten povrch je proste dokonaly zrcadlo 8O

Napsal: 15.02.2009 20:45
od milan008
no origální kola na kosi mají 175mm, jsou to krásný bedlocky ty bych rád zachoval, prostě je ta kastle malá, ach jo...