6,4 je dost malo. Melo by bejt minimalne 3,4v na clanek coz je 6,8v. Na to mam nastavenej cutout.
A nabijet jako NiMH je taky pekna blblost. Plne nabita LiPo je pri 8,4v. U nimh se muzes dostat s s napetim az na 1,5v na clanek coz je 9v. Takze jsi ji mohl zlikvidovat i vysokym napetim.
//BTW Jeste me napada. Mas tu nabijecku kalibrovanou? Obcas z vyroby maji nastavene vyssi referencni napeti a prebijeji baterky.
Ono taky záleží kolika článkovou baterku máš. Co jsou nejvíc na pikaču jsou 2S2P už se to tady řešili víckrát že se na ní rozhodí články a pak se nafoukne. Proto tyhle typy baterek nevybíjí až do konce a odstavuji jí při 7 V ;-) A hlavně si je už nekupuju a beru jen 2Ska ;-) Máš vůbec nastavený na reglu lipo stop???
Axial SCX10 Toyota FJ60 TF2 Toyota Hilux Axial SCX10 Land Rover Defender Cabrio HPI Blitz
Woyta píše:A nabijet jako NiMH je taky pekna blblost.
kdyz ji podvybijes, tak ti ji nabijecka nedovoli jako lipol nabijet pro oziveni ji musis trochu zvednout, coz udelas treba pres nimh nabijeni jen musis opatrne, trochu a chvili
Petr KomareK
HPI Wheely King "Hello Kitty" Defender, Tamiya CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, MST CMX C-10 Hummer H2, Tamiya TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR http://rcexpedice.pkomarek.cz http://www.rcvidrholec.cz
tak by som poprosil o odbornú radu resp návod / tu na fóre som prezrel rubriky "baterie " a naśiel som tam rozdielne rady / ako skladovať LiPO baterie a či po jazdení ich nabiť na 100% kapacity alebo ich skladovať v stave nabitia po jazdení a nabíjať až pred jazdením a ako ich nabíjať.Ď
baterky mám LiPO 7,4 V 5000 mAh 2 cell model TS000.2S.20HC Turningy
nabíjačka RAYTRONIC C14 pelikán má cca 1 rok
Dosiaľ sa mi taký problém nestal a to nabíjam pravideľne baterky do 3 áut -jazdím pravideĺne 1-2 x v mesiaci.
Rgulátory mám XL5 waterproof- .nemám na ňom - neviem , nastaviť signalizáciu min napatie baterky
tak konečně vím proč se mi taky nafoukly turnigy 2s2p baterky:-D přemýšlel jsem kdy jsem je podbil a a nebo přebil a oni si to dělají samy :-D tak zase jsem chytřejší ,děkuji :-)
Marcel ma 2S1P. A na XL 5 ma aktivovany lipo cut off. Na XL-5 zelene sieti ked je lipo cut off zapnute. cerveno svieti bez ochrany lipo. Tiez som mal podvybitu lipo na 0,68V na bateriu.Pokusil som sa ju zachranit cez nimh rezim. Uz to ale nezvadla.Voltaz vzrastla na 5.23v a dalej uz nic. Inu Lipo sa mi zachranit podarilo. Zalezi od kusu a ci sa spameta, alebo nie.
ako skladovat 2S Lipo - na storage napatie 7.3 -7.6v Ono staci si precitat manual pred pouzivanim.... tam vsetko prehladne rozpisane je. :OK:
Samozřejmě záleží jak je podvybitá.Někdy to zvládne,někdy ne.
Podvybitá baterka se neopravuje manuálním nabitím na minimální napětí packu, ale na minimální napětí každého jednotlivého článku zvlášť. Napětí jednotlivých článků podvybité baterky totiž může být natolik různé, že ručním nabíjením celé serie snadno některý článek přesáhne maximum, což je mnohem smrtelnější, než měkké povybití. NiMh režim ale není ani náhodou "manuální". Program "delta peak" s Lipol je nesmysl. To už je lepší konstantní proud z programu pro Pb.
pozerám že sú rôzne rady. má niekto originál preklad do cz - návod na nabíjanie a skladovanie Lipo baterii ? alebo je bezpečnejšie pouźívať napríklad NiMh ?
jizdnima vlastnostma lipolky vysoce presahuji nimh jen chteji o neco malo vic pece a slusneho chovani
nimh jsem opustil uz pred nejakou dobou a nevidim duvod se k nim vracet
i kdyz v tem pripade by to skoro bylo lepsi jednou malem vyhoris a ani to te neprivede k tomu, abys sis o tom zjistil vic
nechapu, jak je zvladas podvybijet expedicaky moc nezerou, mam tam vzdy pipak a jakmile jeden z clanku klesne vic, tak zacne pipat a menim baterku (a to vim, ze pipani je vlastne varovani, az tahly ton je na hrane), navic pipa pri odberu v tu chvili, takze i kdyz ji po vyndani zmerim, tak je bezpecne nad zivim dva expedicaky (jezdime s mladym oba), obcas rychly auto a ani jednou se mi to nepovedlo vyrazne podvybit
u rychlyho mam i regl, co umi lipolky a stejne tam mam i pipak kdybych neslysel pipani, tak to regl bude odpojovat problem reglu je, ze hlida celkove napeti, takze kdyz budou clanky moc rozhozeny, tak by se jeden mohl podvybit
pred nabijenim vzdy pro kontrolu pripojuju merak, abych mel aspon info, v jakem stavu to je nabijim s balancerem, max 1C, u baterek v horsim stavu i min na display si necham pusteny info o stavu clanku v baterce turnigy maji tendenci se trochu nafukovat, ale chovam se k nim k slusne, zakulaceny jsou zatim primerene
o skladovani tady je cely vlakno, tam se doporucene postupy probiraly
fakt na tom nevidim nic sloziteho ani nelogickeho takze nechapu, co s tim delas
Petr KomareK
HPI Wheely King "Hello Kitty" Defender, Tamiya CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, MST CMX C-10 Hummer H2, Tamiya TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR http://rcexpedice.pkomarek.cz http://www.rcvidrholec.cz