Stránka 1 z 1

Rozborka/Zborka EXO

Napsal: 24.03.2014 8:46
od michal09
Čau kluci, po více jak roce ježdění jsem se před novou sezonou pustil do generálky. S Exem jezdím jen hobby, žádné závody, žádné přehnané nároky...

Jaké jste zatím prováděli opravy a vylepšení?

Chystám se nějak vymezit vůli zadních kol, kontroloval jsem to, vše se zdá být ok, ale prostě když vezmu za kolo, tak s ním kvrdlám 1mm do všech stran, to by být asi nemělo... Máte nějaký tip? Co je ovšem větší problém, je obrovská vůle šroubů v domku předního diferenciálu (Bulkhead), konkrétně pod hliníkovým dílem F2 (Front Toe Block). Chtěl jsem koupit kovový domek, ale u nás to není k dostání, v zahraničí stojí přes 1000kč, což je nesmysl. Tak nevím zda koupit nový platový domek za cca 250kč, nebo mám zkusit koupit šroub M4 místo stávající M3, možná to ještě podpořím tmelem na závity? A co ty Alu díly F1 a F2? Přijde mi zbytečný tam dávat Alu nebo tuningový, když stejně při nárazu se to přenese právě do plastového domku diferenciálu, přemýšlím že dám ty originál plastové...

Jaké dáváte oleje? Jak do diffu, tak do Tlumičů? Tlumiče mám G-Made, akorát jsem zničil ten gumový klobouček, kterým se přiklápí hladinka oleje. Nevíte kde by dal sehnat?

Re: Rozborka/Zborka EXO

Napsal: 24.03.2014 13:51
od MikeP
nejlepsi tuning na exo, bylo porizeni apache C1 :-D

ty gumičky asi jen s alu cepickama.
http://www.junfac.com/shop/index.php?ma ... cts_id=537

u tech kol bych to videl na ložiska, zejména vzadu, je tu popsano nekolok reseni. co se tyka domku, tam nevim, kde je chyba, me drzej.

Re: Rozborka/Zborka EXO

Napsal: 24.03.2014 15:30
od Patt
michal09 píše:Tlumiče mám G-Made, akorát jsem zničil ten gumový klobouček, kterým se přiklápí hladinka oleje. Nevíte kde by dal sehnat?


Já jednu taky zkur..l a koupil jsem je od Žulkeviče na mz-racingu. Se ho zeptej jestli ještě nějaké nemá. :OK:

Re: Rozborka/Zborka EXO

Napsal: 24.03.2014 19:14
od Petan.22
Píšeš o kusech F1 a F2 .. Pro mě nejlepší řešení bylo nasadit tam ty díly plastové co dodává axial v balení taky a mezi rameno jsem použil jako výztuhu kus plastový trubičky s 3mm dírou. Takže teď prostě nemám problém s tím že by se ohýbaly osky nebo praskaly právě ty díly F1 či F2.

No a k těm vylepšením, pár takových věcí co se dají v průběhu dělat no :D vyrobil sem si stabilizátory jak dopředu tak dozadu, vzadu sem udělal kryty aby mi na tlumiče a poloosy nelítaly kamínky od předních kol, změnil sem uchycení zadních tlumičů a ták no :mrgreen:

Re: Rozborka/Zborka EXO

Napsal: 26.03.2014 7:45
od michal09
No tak gumové kloboučky do tlumičů koupím tyto... http://www.mz-racing.net/p1369-50600-cv ... -seal-6ks/ měli by být stejné jako používá G-made, jen jich je více a stojí třetinu toho co originál s těma Alu čepičkama.

Domek diferenciálu asi nakonec koupím nový, není drahý a na šrouby použiju tmel na závity, snad to bude držet, ale je mi divný že nikdo nemá podobnou zkušenost...

Největší porod jsou ložiska v nábojích kol, to je peklo z toho vyštípat... A opravdu, jak mělo zadní kolo vůli jako prase, bylo to ložiskem, musím koupit nové. Máte nějaký tip na kvalitní ložiska?

A co oleje? Tlumiče mám jak jsem psal G-made, přední Diaphragm, zadní Areation a tvrdé červené pružiny, olej mám připravený 40w, nebude to moc tuhý a pomalý? A co lej do diferenciálů? Sériové od výrobce jsou 10 000sct v nápravových a 20 000sct v centrálním. Přemýšlím že bych je obměnil, chtěl bych aby šlo víc výkonu na zadek, jaké hustoty používáte vy? Jaký používáte odmašťovák, protože když rozeberu dif nebo tlumič, vyleju olej, tak umýt a odmastit všechny díly, to je pěkná pakárna, možná i proto se mi nechce testovat různé oleje, protože výměna zabere takový čas..

Re: Rozborka/Zborka EXO

Napsal: 26.03.2014 9:42
od kilator
Ahoj Michale
Sice jsem uz sveho EXOuse prodal, ale matne si vybavuju ze jsem daval do diferaku oleje o hustotach 30000-100000-60000. Laboroval jsem s tim hodne a myslim, ze toto byla ta prava kombinace pro mou bejvalku.

Re: Rozborka/Zborka EXO

Napsal: 26.03.2014 11:27
od michal09
Čau Kilatore, copak? Exo omrzelo?

Ty oleje si dával 30k zadek, 100k střed a 60k předek? Co vím, tak čím vyšší číslo oleje, tím hustší že? Chtěl bych aby výkon Exa byl rozdělován cca 40% na předek a 60% na zadek, docílím toho tedy že dám řidší olej do zadního diffu? A v jakém poměru oproti přednímu? Co jsem četl tak skoro všichni dávají do středového diffu 100k, což mi přijde sakra rozdíl oproti 20k co je dodáván výrobcem. Jelikož mám jen oleje co byly v KITu, (10k + 20k) tak se mi nechce kupovat další 3 lahvičky s jinou hustotou. Šlo by třeba dát 20k do předu, 10k dozadu a do středovýho dokoupit 100k? Bude to znát? Už tak mi příjdou ty oleje husté, natož ten 100k, aby to ten můj motůrek utáhl... :-D

Díky za odpovědi :OK:

Re: Rozborka/Zborka EXO

Napsal: 26.03.2014 12:46
od kilator
Cim hustsi olej, tim vic uzavres diferak. Nejaka tabulka na rozdeleni sily na napravy podle me neexistuje a je to tedy jen pokus omyl o dosazeni co nejlepsi trakce. Me osobne se osvedcila tato varianta a ze jsem jich zkousel hodne. Stredovej ti rozdeluje silu predek zadek a proto je lepsi dat tam hustejsi olej aby si zabranil pri akceleraci vetsimu prokluzovani predku na pisku a vetsi cast sily ti sla na zadni kola. To same plati i o difech v napravach. Cim vic je uzavren, tim vic se prenasi vykon na obe kola.
Schvalne si to zkus, predek nech jak je, do stredu dej 100k a na zadek taky 100k a uvidis ten rozdil v chovani modelu pri jizde. Do zatacek se ti bude jedno predni kolo snazit hrabat a zadni budou v zaberu srovnatelnejsi a zatacky pod plynem budes projizdet vice bokem.
Co se tyce prodeje EXA, to by bylo na dlouho.