:-D Opakuji, servo je na nápravě, vektor síly se mění v kloubu páky řízení, kde se rozkládá... jelikož je servo součástí nápravy, tak tento rozklad sil neovlivnuje pohyb nápravy (myšleno ve směru nahoru a dolů) a už vůbec ne kol. Výsledný vektor síly působí jak má , tedy otáčí pákami řízení a přes spojovačku řídí otáčení kol. Veškeré vedlejší účinky síly tahu serva se rozloží v kloubu páky řízení. Navíc zakřivení tyčky řízení snižuje značnou měrou rozklad sil v kloubech. Pokud si to nakreslíš, ihned zjistíš, že není důvod k obavám:)
Píšeš to dobře, že se vektor síly rozkládá v kloubu páky řízení - jenže právě ten rozklad sil je špatný. Síla, která působí vodorovně, je ta správná síla, kterou potřebujeme co největší a síla, která působí svisle, páčí servo vůči nápravě. Takže kdyby byla např. páka na servu delší, tak by ta svislá složka síly byla ještě větší a to je přece špatně - síla serva se tím zbytečně snižuje. Zakřivení tyčky řízení nemá vůbec žádný vliv - důležítý je pouze bod na kloubu u páky serva a bod na kloubu u páky nápravy - co je mezi tím je úplně jedno.
:mrgreen: No, vidíš a jsme u toho: servo nikam nápravu nezvedá ani nahoru a ani dolů. Výsledný vektor síly na otáčení předními koly je více než dostatečný a o to jde...:) Jinak geometrie tyčky řízení mi právě do jisté míry ovlivnuje jaké síly působí do materiálů pák řízení a tyčky samé (samozřejmě přes kloubky). Ale dostali jsme se tedy k závěru, že otočená páka serva nic nedělá s geometrií přední nápravy a ani nic "nezvedá" nahoru a dolů. A to je tak asi vše co k tomu mohu říci abychom zde neplýtvali časem nad "mlácením" prázdné slámy :-D
Máš pravdu v tom, že pokud je servo součástí nápravy, tak se náprava vůči autu působením serva nepohybuje. Ale problém je v tom, že to servo páčíš vůči nápravě a tuto geometrii jsem měl na mysli - zbytečně se snižuje síla serva a páka tlačí na kloub řízení nahoru a dolů - a to je právě to zbytečné, co by se nemělo dít. S tou geometrií spojovací tyčky je to ale jinak - síly mezi oběma kuláčky budou pořád stejné, i kdybys měl páku jakkoli rovnou, křivou nebo třeba zatočenou do kolečka.
Borik píše:Máš pravdu v tom, že pokud je servo součástí nápravy, tak se náprava vůči autu působením serva nepohybuje. Ale problém je v tom, že to servo páčíš vůči nápravě a tuto geometrii jsem měl na mysli - zbytečně se snižuje síla serva a páka tlačí na kloub řízení nahoru a dolů - a to je právě to zbytečné, co by se nemělo dít. S tou geometrií spojovací tyčky je to ale jinak - síly mezi oběma kuláčky budou pořád stejné, i kdybys měl páku jakkoli rovnou, křivou nebo třeba zatočenou do kolečka.
Váha je včetně baterie. V předních kolech je v každém závaží 85g. Rozložení hmotnosti je téměř ideální. Předek 59%, zadek 41%, křížem 50 na 50 %, celková váha: 2903 g, z toho 342 g má baterie (hardcase) při použití soft se hmotnost jistě vylepší. Ale i tak jsem pod 3 kg a to je dobré.. Tak teď vzhůru do terénu.:)
Rád bych tímto dokončil své postřehy ke Komodu: Tlumiče je potřeba hodně změkčit.( (možná i posadit výše (myšleno na postech šasi), aby se model snížil a omezily se boční náklony)). Pneumatiky mají poněkud tvrdší směs a na skalnatém(nebo i tvrdším) povrchu se mi zatím jeví jejich přilnavost horší. Bahno, díky vzorku, celkem OK.