Ahoj přihodím mou zkušenost, někoho by to mohlo zajímat. Pořídil jsem Katoni naviják s dodávaným reglem, který je pouze na 2S, ale do C3 auta mám nazbrojeno s 3S baterkama a nechtěl jsem řešit jiný regulátor ani nějaké nesmyslné překopávky. Pár chytrých hlav se dalo dohromady a poladilo se zapojení regulátoru do servisního konektoru baterie tak, aby to bylo napájeno jako z 2S, tedy o jeden pin posunuto zapojení. Samozřejmě jsem se bál nerovnoměrného vybíjení článků a nějak to testuju.
Výsledky:
- pokud člověk navijákuje tak nějak třeba 10x během jednoho vybití baterie a nechá ji vyždímat úplně do zastavení, tak jsou rozdíly velké a určitě to není dobré, i když to balancer srovná. Mám baterky 2600mah a jezdil jsem na jednu asi hodinu a půl a na konci už to bylo rozhozené fest - celkové napětí asi 9,4V. Dílčí napětí 2,9; 3,1; 3,4V.
- pokud to člověk hlídá a včas ji vymění dřív, než to začne klesat pod 11V, tak je vše v olrajtu a není se čeho bát. To na mojí sestavě odpovídá asi hodině a čtvrt jízdy, takže ta poslední dvacetiminutovka, který akorát likviduje baterku už není fakt zapotřebí. Celý ASTS závod v Retzu jsem odjel na jednu baterku a navíjel jsem se asi 7x a výsledek byl 11,5V a rozdíly na článcích maximálně 0,02V. Takže pokud se to bude používat s rozumem a nenechá se klesnout pod 11V, nevidím v tomhle zapojení problém a baterky to snad ani nepoznají.
Jen tak kdyby to někoho zajímalo :lol: