Ahoj, protože se mi začínají možit PM s různými dotazy, tak jsem si dovolil založit toto vlákno.
Ted k věci: Stavebnice podvozku MST CMX je velmi slušně provedený kit a použité materiály vypadají velmi kvalitně.
Stavba:
Při stavbě jsem neměl nejmenší problémy, jen na stránce 11 v manuálu je chyba u STEP 2 posice 6 nejsou šrouby M3X18 ale mají být správně M2X16 - takže na to pozor!
Kit:
Ložiska jsou v kitu dodávána mosaz (nebo podobná slitina) , já jsem je v klidu použil, protože off podvozek nepotřebuje tak nízký odpor v ložiscích a aspon jsou bezúdržbová...
Rozměry podvozku jsou velmi malé a je koncipován jako lehký crawler, tedy pro lehké karoserie i když je jasné , že nejmenší rozvor 242 nabízí použití ABS Tamyia Jeep YJ, nebo Pajero další rozvor je 252 mm - ten se ještě dá postavit z dodávaného materiálu v kitu. Rozvor 267 mm už musíte dokoupit nebo dodělat delší linky.
Rozměry tlumičů jsou ca 71 mm od oka k oku průměr pružin 14mm, Tlumiče zatím působí velmi funkčně a netečou-uvidíme po delším provozu
Dodávaná kola jsou velmi lehká a pneumatiky měkké. Průměr pneu ca 90mm
Při zatím provedených testovacích jízdách na suché skále s velkými úhly křížení a náklony jsem zjistil, že jsou až příliš lehká (auto nedrželo dobře náklon a odlepovalo se od skal, převracelo se). Proto jsem použil ALU kola GEAR HEAD 1,55" a gumy 1,55" RC4WD MUD TRashers (průměr ca 92-94 mm -podle vložky a disku) a okamžitě se chování auta zlepšilo. Tlumiče začaly lépe kopírovat terén (díky vyšší váze v kolech) a tam co jsem se převracel jsem projel bez nejmenších problémů...
Větší průměry kol (pneumatik) by asi nebyly vhodným řešením, koncepce auta je : úzké nápravy a velký rejd.
Je potřeba si vyhrát s nastavením a olejem: já použil pro svou váhu modelu olej 15WT a soft pružiny a podložkou 5mm.
V kitu jsou tři sady pružin: soft, medium a hard.
Nápravy: šířka od hexu k hexu (vnější strana) 163mm - pužívám užžší ALU hexy
šířka s obutými koly seriově dodávanými (vnější hrana pneu) 195 mm
Světlá výška pod "skid" plate je ca 58mm s pneu MUD trashers a ca 56 mm se seriově dodávanými koly. Ale tady záleží na použité vložce a nastavení tlumičů - takže mm sem a mm tam, ale tato světlá výška při malém rozvoru dovolí dělat věci.. no však víte
Dojem z jízdy je velmi pozitivní.
Pokud model bude dobře vyvážen bude se chovat i při strmých výjezdech asi dobře ale to ukáže čas, je jasné, že tady menší rozvor bude malinkou nevýhodou...
Tuhost rámu a i linků je více než dobrá - vyýhodou je lehká konstrukce. Když se soustředí kompromisním způsobem váha do kol - je chování auta velmi pozitivně ovlivnitelné. (To je ale věcí každého modeláře- abych tak řekl:)).
Našel jsem tam jednu malou chybku, která se však dá odstranit: Držák baterie umístěný v přední části modelu má ve spodní části integrovanou skřínku přijímače, která velmi blízko motoru a rotujícímu kardanu, takže pokud budete chtít toto zachovat-nevejde se větší motor než klasická 540 a pozor na vystup kabelů ze skřínky, je třeba je pečlivě fixovat k rámu nebo jinam - vzdálenost od kardanu a motoru ca 5mm!. Jinak samozřejmě skřínka se dá vynechat a přijímač umístit k reglu nebo jinam nahoru. Pak se vejdou i střídáky a motory větší jako SPEED ECO..
U modelu chybí boční "slidery" ale dají se snadno vyrobit, už jsem na tom začal dělat, tak to sem potom dám i s fotkama.
Tak na úvod vše, zatím mám model jen krátce a teprve delší provoz ukáže..
Jinak první dojmy: Velmi kvalitní kit, dobře tunovatelný.
Ale pozor : JE TO MALÉ AUTO, takže se od toho nesmí chtít to co od větších modelů. Koncepcí 4 linku v těchto rozměrech asi v základu nikdo z ostatníh výrobců nedělá- jízdní vlastnosti , jak jsem psal, se jeví dobře.
Jedině RC4WD dělá TF2 SWB (short wheel base kit), který je určen pro Tamiya YJ a ten funguje na listech i když se dá předělat na zadní 4link ale vepředu se 4link montuje velmi problematicky a moc dobře nefunguje. Kit mám a řešil jsem to vepředu jsem nechal listy a vzadu 4link. Tak to byla poznámka "pod" čarou.
Prosím, nemám moc času odpovídat na PM, tak diskuze může být tady, abych to nemusel psát víckrát.
:FINE: