Stránka 1 z 2

kombinace 3link a 4link na autě

Napsal: 30.12.2015 19:09
od ovocid
Ahojda, mám asi blbej dotaz, ale bude něčemu vadit na
Axial SCX10 autě, vše originál, když nechám na předku 3link,
a do zadu 4link. Možná se to tady kdysi o tom diskutovalo.
Moc díky za info. Michal

Re: kombinace 3link a 4link na autě

Napsal: 30.12.2015 19:15
od Tomhabmw
Nemá to čemu vadit...já osobně to také tak mám...protože vpředu je na nápravě servo...tak 3link je jednodušší... :wink:

Re: kombinace 3link a 4link na autě

Napsal: 30.12.2015 19:17
od gecko-x
Mě to vadit nebude :-D
Ted vážně. Já si myslím, že by to vadit nemělo, teda netuším , čemu. Osobně jsem předělal na 4-link jen kvůli změně rozvoru.

Re: kombinace 3link a 4link na autě

Napsal: 30.12.2015 19:28
od plutoone84
Časem se ti přední 3 link vyhrká a bude v něm vůle. Ta část, kde je uložen takový ten plastový soudek. Až se to stane, doporučuji předělat na 4 link. Komponenty koupíš na ms-technology.cz Je to pak pevnější.

Re: kombinace 3link a 4link na autě

Napsal: 30.12.2015 19:31
od Tomhabmw
plutoone84 píše:Časem se ti přední 3 link vyhrká a bude v něm vůle. Ta část, kde je uložen takový ten plastový soudek. Až se to stane, doporučuji předělat na 4 link. Komponenty koupíš na ms-technology.cz Je to pak pevnější.


Tak časem se vyhrká vše...takže toto nevidím jako lepší důvod...A až se kloubky na čtyřlinku vyhrkají..je lepší předělat na pětilink.... :-D

Re: kombinace 3link a 4link na autě

Napsal: 30.12.2015 19:33
od gecko-x
Ano předělání na 4link od slicka je i levnější, než vyměnit jeden soudek 8o

Re: kombinace 3link a 4link na autě

Napsal: 30.12.2015 19:36
od plutoone84
gecko-x píše:Ano předělání na 4link od slicka je i levnější, než vyměnit jeden soudek 8o

Jo a s ním i to uložení, ve kterém je a za půl roku to měnit znova a pak zase znova. To je rozhodně lepší, než to udělat jednou pořádně. Vy jste mi ale chytrolíni. :EVIL:

Re: kombinace 3link a 4link na autě

Napsal: 30.12.2015 19:41
od Tomhabmw
plutoone84 píše:
gecko-x píše:Ano předělání na 4link od slicka je i levnější, než vyměnit jeden soudek 8o

Jo a s ním i to uložení, ve kterém je a za půl roku to měnit znova a pak zase znova. To je rozhodně lepší, než to udělat jednou pořádně. Vy jste mi ale chytrolíni. :EVIL:


Ale,ty jsi měl asi špatné dětství...že ten život bereš tak vážně !! :-D
Chce to méně rozčilování...a třeba pochopit i srandu!! Ale když na to přijde tak Gecko-x má pravdu..Osobně jsem to za dva roky ještě neměnil... :BYE:

Re: kombinace 3link a 4link na autě

Napsal: 30.12.2015 19:48
od maztekk
A když tam mezi soudek hodíš podložku může si i hrkat sem tam a nevypadne :mrgreen:
Všeobecně by měl třílink lépe křížit než čtyř link ale čtyřlink je pevnější v pohybu nápravy do stran, proto se většinou třílink doplňuje panhardkou ;-)

Re: kombinace 3link a 4link na autě

Napsal: 30.12.2015 19:59
od ovocid
Máš pravdu, všude mám podložku kvůli pojištění, a zatím bez oprav,
dotaz jsem měl proto, že mám doma plast 3link a plast 4link, a
tak zda by to šlo využít.
Michal

Re: kombinace 3link a 4link na autě

Napsal: 30.12.2015 20:14
od plutoone84
Ono to nevypadne. Taky jsem tam dával podložku a měnil soudek. Ale já mám auto poměrně rychlé a příjde mi, že čím rychlejší, tím se díly více opotřebovávají. Mně prostě originál třílink nedržel a když mi na autě něco hrká, tak mi to vadí. Někomu je to asi jedno. No mně prostě ne a těch 250-300kč za předělání? Asi němá cenu řešit. No plastové linky, co ti zbyly z kitu asi moc nepomohou. Musíš mít toto: http://www.mstechnology.cz/drzak-linku-predni-d81.htm + http://www.mstechnology.cz/Kloub-3xM4-d50.htm + http://www.mstechnology.cz/zavitnice-M4 ... z-d166.htm jde to nějak zaonačit i s původním platem pod servem, ale tohle je prostě hezčí a vo to kurňa jde ne?

Re: kombinace 3link a 4link na autě

Napsal: 30.12.2015 20:18
od ovocid
Omlouvám se blbě jsem to napsal, všude mám alu linky
z trubiček, plast mám pouze držáky 3linku a 4linku.
Šlo mi pouze o tu kombinaci.
Jinak Dane moc díky za info.

Re: kombinace 3link a 4link na autě

Napsal: 30.12.2015 20:33
od Ruzabmx
Hele vadit to nebude nicemu. ja to mel loni na trialce takhlenc.. v předu 3 link skrz vetší vykyv a vzadu 4 link skrz pevnejsi a stabilnejsi nápravu :OK:

Re: kombinace 3link a 4link na autě

Napsal: 09.01.2016 16:01
od eos
maztekk píše:A když tam mezi soudek hodíš podložku může si i hrkat sem tam a nevypadne :mrgreen:
Všeobecně by měl třílink lépe křížit než čtyř link ale čtyřlink je pevnější v pohybu nápravy do stran, proto se většinou třílink doplňuje panhardkou ;-)

To platí u skutečných aut, tam panhardka kvůli bočnímu vedení být musí. Když ale doplníš pandardkou původní axialskej horní trojúhelník - "tzv. 3-link" , musí se to nutně navzájem křížit mezi sebou, protože tam pak máš jednu osu stabilizace navíc. Zachráněj to jen vůle.

Re: kombinace 3link a 4link na autě

Napsal: 09.01.2016 16:50
od gecko-x
No já mám za to, že pandhardka je tam hlavně proto, aby tlak serva řízení neodtláčel celou nápravu, ale jen tehlice. Proto je jedno ze základních pravidel montáže oné tyče, aby byla s tyčí, spojující páku serva s tehlici, rovnoběžná.