Stránka 1 z 3

Axial SCX10 Jeep Wrangler G6 - začátek

Napsal: 11.02.2016 17:45
od Honza285
Tak po dlouhém váhání, pročítání fóra a prohlížení videí z expedic jsem se rozhodl pro nákup offroadu. Vzhledem k tomu, že jsem byl pevně rozhodnutý pro KIT od Axialu nebylo moc na výběr. Nakonec jsem se rozhodnul pro tuto setavu.

Axial SCX10 Jeep Wrangler G6 1:10 4WD Kit
regulátor: Carson regulátor Tio Rock 35T
motor: Axial 55T Electric Motor
servo: SW-0230MG HI VOLT Waterproof Digitální servo

Vysílač a přijímač použiju stávající: Hitec Aurora 9 + Optima 6
Baterie: pro začátek Zippy 2500

Zatím je vše objednané a čekám na dodání. Čas si krátím pročítáním fóra. Postupně jsem narazil na pár dotazů.

1) můžete mně někdo říct výhody/nevýhod pákového/volantového ovladače ??
Jsem na něj zvyklý na pákový kamiónu proto počítám, že u 4x4 se bude ovládání chovat stejně. Líbí se mně třeba že můžu nastavit plyn na určitou rychlost a auto si jí pak drží a přijde mně, že je to i citlivější na plyn.... ale možná mně vyvedete z omylu.

2) Samozřejmě mě láká ježdění ve vodě. \Všude je kupa informací jak utěsnit nápravy elektroniku atd., ale nikde jsem nenašel info zda nějakým způsobem chráníte baterii a motor

3) Mno a poslední věc jaké jsem podmínky účasti na expedicích a to jak lokálních tak republikových ?? Jsou dána nějaká pravidla jaká auta se účastnit mohou nemohou atd. ??? Opět jsem zde na fóru našel více protichůdných názorů.

Předem děkuji za info.

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler G6 - začátek

Napsal: 11.02.2016 17:55
od Langos
Ahoj, vítám tě tu na fóru a přeji hodně zdaru při ježdění.

1) těžko říci, záleží na každém uživateli. Já osobně také jezdím s páčkovkou, ale už jsem zakoupil volantovku. Při celodenním ježdění je volantovka přeci jen pohodlnější a dá se třeba řídit jednou rukou, což oceníš když dělaš videa.

2) Motor nechráním, stejnosměrnému voda nevadí a když po nějakém čase umře, tak se prostě za 300 koupí nový. Max po bahnění a koupání stříknu WD na osičku, POZOR ne do motoru. U baterky jsem plastidipem zalil místo kde kabely vcházejí do plastového obalu baterie.

3) O žádných pravidlech nevím. Prostě když někdo napíše jede se tam a tam, tak se tam sejde skupina super lidí a jede se. Samozřejmě takové AST nějaká pravidla má.

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler G6 - začátek

Napsal: 11.02.2016 22:37
od PitaW
Také Tě vítám zde na fórum. S vysílačkou úplně souhlasím s Langošem. Je to fakt jedno, krom těch fotek a videí. S volantovkou se zvládá obojí, včetně cigárka po lehčím úseku :lol: Baterii bych zvolil klidně od 5000 víc. Stojí na HK lehce přes 500,- a nemusíš se starat 3-5 hodin a užívat ježdění. Zkus pořádně utěsnit elektroniku. Motor a baterie v pohodě. Jen ten motor po vodě ošetřit. Baterie zvládají bez újmy. Já motor měním tak 2 do roka, protože po vodě časem odchází brzda. Ale ty 300 stovky pro dobrý pocit po 100km ... :wink: Při ježdění ve vodě, nebo jen ve vlhkém prostředí dle potřeby také ošetřit kardany a poloosy. Jinak si zbytek vede dobře. Také utěsnit nápravy a převodovku. Pak se nemusíš o model bát ve všech podmínkách.

K těm Expedicím. S tímto modelem se o pravidla moc starat nemusíš. Samozřejmě si každý pořadatel určuje pravidla, ale neřekl bych, že tak ortodoxní, takže se můžeš zúčastnit všude. Maximálně dostaneš nějaký hendikep že nemáš určité doplňky, nebo velkou výšku pneumatik, ale že by tě do akce nepustily, tady asi fakt nikde v republice není. Ve Vimperku třeba neřešme ani u Trialu nějaké extra pravidla, takže kdo má OFF, tak jede.

Přeji hodně zábavy a věřím, že tě to bude hodně bavit. Kdyby jsi potřeboval nějakou radu, neboj se zeptat :YOP:

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler G6 - začátek

Napsal: 12.02.2016 11:32
od Honza285
Děkuji za uvítání už se fakt těším až se pustím do stavby. Nějaké zkušenosti jsem nasbíral při stavbě Scanie R620 tak doufám, že zvládnu i tohle.

Baterii jsem zatím vyndal z T-Rexe pro sestavení a zajetí bude stačit a pak nakoupím něco silnějšího. S čím, ale nemám žádné zkušenosti je utěsnění. Dle různých návodů zde na foru jsem pochopil utěsnění náprav (u průchodů pořádně vymazat vazelinou a zbytek vyplnit olejem), ale jak je to s převodovkou ?? Použít stejný princip jako u náprav ??

Jelikož auto zatím nedorazilo tak jsem se zatím pustil do výroby doplňků tak alespoň malá ukázka https://goo.gl/photos/rhineHcv5EB8ZL6C7 další začnu vytvářet o víkendu.

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler G6 - začátek

Napsal: 12.02.2016 11:50
od plutoone84
Ahoj, já jsem okraje převodovky máznul vazelinou (abych utěsnil spoj) a k převodům nalil hustý olej. Ať ti auto dělá hodně radosti a pevně věřím, že se někde potkáme :BYE:

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler G6 - začátek

Napsal: 16.02.2016 9:51
od Honza285
Tak dneska dorazil mazlík. Po otevření krabice zatím super pocit.

Drobné překvapení mě čekalo když jsem kontroloval další objednané věci. Místo původně objednaného motoru Axial 55T Electric Motor mně dorazil tehle CRAWLER Special 3 - 55 závitů motor Máte s ním někdo zkušenosti ?? Je to důstojná náhrada nebo mám požadovat původně objednaný motor Axial ??

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler G6 - začátek

Napsal: 16.02.2016 10:15
od plutoone84
Já myslím, že ti dali lepší, takže bych ho neměnil. Už podle ceny. Jen se domnívám, že bude auto s 55T pomalé. (podle mých měřítek) samozřejmě spousta lidí 55T jezdí a je spokojená. Já se řídím tímto https://www.youtube.com/watch?v=4JWgmv92fQk síla a rychlost. Když někam nevyjedu scale jízdou, tak se tam prostě prohrabu :D

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler G6 - začátek

Napsal: 16.02.2016 18:59
od Honza285
Mno tak jsem se pustil do stavby. Jak rychle jsem začal tak rychle jsem skončil. Když jsem dal zkusmo oba díly nápravy k sobe zjistil jsem, že moc nesedí viz. Obrázky. Asi to půjde dotáhnout šroubkama, ale bude tam dost velké pnutí. Je to tak normální ?? Zkusmo jsem dal oba plastové díly na stůl a opravdu jsou oba hodně křivé.

Obrázky jsem hodil sem https://goo.gl/photos/7j4NZYN1PfkRJ73D9

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler G6 - začátek

Napsal: 16.02.2016 19:07
od Maximo
neřeš to a stavěj, je to jen kus plastu.... :OK:

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler G6 - začátek

Napsal: 16.02.2016 19:14
od Honza285
Oki jdu pokračovat teď to mám na koho svést, když to nebude fungovat :-D jsem zvyklý od Tamyia, že vše krásně sedí a lícuje. Je fakt, že tenhle plast je pružnější takže to dotažení snad snese... jdu pokračovat

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler G6 - začátek

Napsal: 16.02.2016 19:28
od plutoone84
To jo, tamiya je opravdu jiný plast a proto musí lícovat. Jinak by jsi to nedal dohromady. Uvidíš, že toto je mnohem lepší řešení plastu.

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler G6 - začátek

Napsal: 22.02.2016 17:04
od Honza285
Tak podvozek sestaven, karoserie vystřihnuta, doplňky a barvy objednány ... ale ještě mám pár dotazů :-)

Při instalaci serva řízení jsem narazil na problém s jeho velikostí. Když jsem ho dal na držák dle návodu při stlačení předků se zasekla rozpera rámu a páku serva. Tak jsem držáky otočil tím se servo posunulo kousek dozadu a nahoru. Odpružení kolmo dolů je v pohode, ale problém mám pokud se zvednou kola na jedné straně. Pak se totiž servo zasekne o hranu rámu viz. foto https://goo.gl/photos/7j4NZYN1PfkRJ73D9 neřešil to někdo ?? Jde mne o to zda odrezat u serva to horní očko nebo zda vymyslet úplně jiné uchycení serva.

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler G6 - začátek

Napsal: 22.02.2016 18:27
od plutoone84
Uber trochu materiálu z toho příčníku, o který ti brousí servo při tomto: Když jsem ho dal na držák dle návodu při stlačení předků se zasekla rozpera rámu a páku serva. Když totiž dáváš hliníkovou páku, tak ta je trochu masivnější, než plastová ze stavebnice a pak to chtě nechtě drhne.

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler G6 - začátek

Napsal: 22.02.2016 20:40
od PitaW
A nebo drobet uber na té trubičce 3linku. Uděláš tím i větší záklon, ale kloub kardanu bude víc zlomen. Je to jen o kousek, takže je to přijatelné a naopak ten záklon dobrý. V základu to má stejně zbytečně dost předklon kol.

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler G6 - začátek

Napsal: 23.02.2016 6:29
od Honza285
Plunoobe48: nesedí mně to o 4mm a rozpěra má 9mm tak moc ubrat nemůžu to už by nemusela vydržet.

PitaW: mám to postavené jako 4 link a ty linky jsou plastové s pevným očkem na konci takže je zkracovat nemůžu :-( jedině to předělat na 3 link v kitu na to díly jsou, ale myslel jsem že 4 link bude stabilnejsi