Stránka 1 z 1

odopojení baterky

Napsal: 18.03.2016 19:42
od danlux
Ahoj prosím o radu jaký vypinač na baterku dát aby to vydržel nechce semě porád sundávat kastle Dík za názory :-(

Re: odopojení baterky

Napsal: 18.03.2016 19:58
od Chazzy93
Já používám normální kolébkový spínač, 250V/6A
http://www.tipa.eu/cz/prepinac-kolebkov ... i/d-87333/

Re: odopojení baterky

Napsal: 18.03.2016 20:10
od danlux
a vydrží to napětí jinač díky

Re: odopojení baterky

Napsal: 18.03.2016 20:14
od plutoone84
Vydrží to úplně v pohodě, protože vždy budeš zapínat a vypínat, když bude auto stát = odběr z baterky bude skoro nula. Takže na vypínači bude napětí 6,4-8,4V (zvládá 220V) a proud bude skoro 0A a zvládá 6A

Re: odopojení baterky

Napsal: 18.03.2016 20:16
od Tims
Mám odzkoušenej páčkovej 12V/20A - je trochu větší, ale zase je prosvětlenej.
Bezproblémů snese i 40A (těch 20A je proud při vypínání a zapínání. V modelu vždycky vypínáš baterku při zastaveným motoru, takže je odběr minimální.)
http://www.hadex.cz/l314-prepinac-packovy-on-off-1pol12v20a-cervene-prosv/
nebo
http://www.hadex.cz/l315-prepinac-packovy-on-off-1pol12v20a-cervena-led/

Obrázek

Re: odopojení baterky

Napsal: 18.03.2016 20:38
od lebkoun
Není ani tak otázka jestli to vydrží to napětí ale ten proud.Vypínat to bude sice bez zátěže tak to v klidu vydrží ale při provozu přes něj teče proud.Jestli má nějakou expedičku tak tam jsou proudy malý ale jestli to chce do monstra nebo shorta tak tam můžou krátkodobě být i stovky ampér.

Re: odopojení baterky

Napsal: 18.03.2016 21:01
od plutoone84
Nejsem žádnej elekrtoodborník, ale mám vystudovanou elektro průmyslovku. A tam nám říkali, že není tak důležitý, jakej proud spojem teče, ale jakej spíná a rozpíná. To znamená, když je kontakt sepnutý, nedochází k "žádnému" přechodovému odporu a spoj se nezahřívá a neopaluje. Kdežto když je na vodiči vysoké napětí a proud, a kontakty se k sobě přibližují, přeskočí náboj z jednoho na druhý, aniž by se dotknuly. (čím větší napětí, tím větší vzdálenost) A dochází o opalování kontaktů. Vidět je to zde https://www.youtube.com/watch?v=aFKyVU2JhuY přestože nedošlo ke spoji, napětí je tak vysoké, že náboj přeskočí. Jednou jsme byli na rozvodně, kde transformovali 400kV na 110kV a řeknu vám, že když jsme stáli pod spínačem, kterej obsluha pro ukázku sepla, půlka z nás se mohla jít vysprchovat. Asi metrovej blesk mezi kontakty (byly to asi 5cm koule na cca 1m dlouhých ramenech, který se natočily proti sobě a jedno vždy zajelo mezi 2 ) a rána jako kráva.

Re: odopojení baterky

Napsal: 18.03.2016 22:04
od lebkoun
Co píšeš máš pravdu.Měl jsem spíš jako namysli aby byl ten vypínač byl dostatečně dimenzovanej aby dokazal přenést ten proud.Aby se mu hned neutavil jako Tamiya konektor :lol:

Re: odopojení baterky

Napsal: 18.03.2016 22:39
od sedivej
Ahoj.já použil tenhle přepínač,protože mám v autě dvě baterky a rovnou je můžu přepínat bez sundavání kastle. http://www.gme.cz/p-h8620vb102-p631-237 ,měl by vydržet.Petr

Re: odopojení baterky

Napsal: 19.03.2016 9:37
od Tims
Záleží na jakej model to přijde.
Trial a expe mají cekem malej odběr. Vypínač na 10A by mohl stačit, ale raději bych použil silnější. Slabej vypínač se časem vyhřeje, může i vyhořet.

Re: odopojení baterky

Napsal: 19.03.2016 10:57
od danlux
Díky za rady vyskouším ten 10A a uvidí se

Re: odopojení baterky

Napsal: 19.03.2016 20:11
od Bandolik
danlux píše:Díky za rady vyskouším ten 10A a uvidí se

No jestli ti to pomuže tak já měl na Axiku cca 3A odběr když jel motor naplno ale když se někde zakousnul mezi šutry tak měřák ukázal 20A ale to bylo jen krátkodobě neb jsem to nikdy netrápil a měřil jsem to jen jednou abych měl představu co to potřebuje. Takže na běžný provoz by ti ten 10A mohl stačit a jak bylo napsáno výš pokud to budeš někde trápit kontroluj teplotu bylo by škoda aby ti to hořelo. :OK:

Re: odopojení baterky

Napsal: 19.03.2016 20:55
od romansis
Škoda, že už nemám k dispozici zdroj 40 A. Vyzkoušel bych nějakej vypínač.