Stránka 1 z 4

Paralelni zapojeni baterií

Napsal: 04.04.2016 22:22
od dodoph
Ahoj, chci do expedice dát na každou stranu auta jednu baterku a zapojit je paralelně přes kabely které si udělám. Nabíjet budu každou zvlášť. http://www.promodels.cz/cz-detail-87483 ... ender.html
Jedna je úplně nová, nepoužitá.....a druhá cca 6 měsíců (5-6 nabíjecích cyklů). Mám si dát na něco pozor, používáte takhle někdo baterky?

Re: Paralelni zapojeni baterií

Napsal: 04.04.2016 22:29
od tomas71
A proč je chceš takto zapojovat?

Re: Paralelni zapojeni baterií

Napsal: 04.04.2016 22:46
od dodoph
Nemám zrovna moc kam uložit baterku, kabině to mám plné a vzadu je jen klec a plato (Defender 90 Truggy) Místo mám na bocích na nášlapech, ale musí být baterka na každé straně jinak se naklápí :x
No a když už tam budou dvě baterky, tak je zbytečné sundávat kabinu a přepojovat to z jedné na druhou.

Re: Paralelni zapojeni baterií

Napsal: 05.04.2016 5:28
od gecko-x
Tak si tam s j přepínač, dojde šťáva v jedné, prepnes na druhou ;-)

Re: Paralelni zapojeni baterií

Napsal: 05.04.2016 6:30
od Mira
Vypinac/prepinac na ty silovy kabely neni dobrej napad. Proc myslis, ze vypinac je az na reglu.
Mam to na aute stejne - 2 baterky na naslapech. A jeste nikdy jsem to nezapojil dohromady, druha baterka se vzdy jen veze. Dojde, kastli dolu, prepojit a druha. Ale v zasade se neni ceho bat, pro zajimavost bych vzal s sebou jednou merak a prubezne to meril, zda se budou clanky na obou baterkach vybijet stejne. Teoreticky se neni ceho bat

Re: Paralelni zapojeni baterií

Napsal: 05.04.2016 7:08
od tomas71
Jak píše Míra, ničemu to zapojení nevadí. Jinak při paralelním zapojení dochází k samovolnému vybíjení. Ale asi to nebude tak rychlé(to vybíjení).

Re: Paralelni zapojeni baterií

Napsal: 05.04.2016 7:45
od gecko-x
Jako bych měl pocit, že už se to tady probiralo :-p
Jen si ne a ne vzpomnět na závěr. :-D
Nebylo to něco jako že vypínač - přepínač je v pohodě a že se silnější článek snaží dobíjet slabší a tím se vybíjí? No já fakt nevím, asi to bylo jinde. :-(
Ale jak píše Mira, TEORETICKY se není čeho bát.
Ale prakticky ti to může odrovnat článek v baterce, protože pokud bude jeden slabší, dřív se vybije, dostane se pod mez a regl ti to nevypne, protože furt budeš nad vypinacim napětí díky druhé baterce.
Ale to je jen můj názor, a protože tomu nerozumim, nech si poradit od těch, co tomu rozumí.
Teď mě tak napadá, určitě se to tu řešilo! :-D

Re: Paralelni zapojeni baterií

Napsal: 05.04.2016 7:46
od komaar
jj, právě jsem to hledal - topic16495.html

a diskuse na téma dvě baterky - topic16475.html

Re: Paralelni zapojeni baterií

Napsal: 05.04.2016 8:13
od Borik
Zapojovat dvě baterky paralelně - navíc, pokud nejsou stejné, není moc dobrý nápad. Pokud budou mít rozdílné vnitřní odpory ( což je docela pravděpodobné ), tak se budou vzájemně dorovnávat podle té slabší baterky. Při vybíjení pak budeš muset mít v každé baterce pípák - Lipostop, aby se jedna baterka nepodvybila a ta druhá ještě byla v pohodě.
Rozhodně by bylo lepší tam mít třeba dvě dutinky 4 mm konektoru a jen ten konektor přehazovat do jedné nebo druhé dutinky.

Re: Paralelni zapojeni baterií

Napsal: 05.04.2016 9:39
od gecko-x
Děkuju, konečně mě někdo podpořil, máš to u mně :-D :OK:
Snad nebudeš taky za někoho, kdo tomu nerozumí.

Re: Paralelni zapojeni baterií

Napsal: 05.04.2016 15:50
od Tims
Taky bych se přikláněl pro přepínač. Exedička nemá zase tak brutální odběr. Použij přepínač aspoň na 10A - nějakej čas tam vydrží, stejně se to nepřepíná pod zátěží.
Používám vypínač na 20A a po cca 5-ti letech pořát v pohodě.

Re: Paralelni zapojeni baterií

Napsal: 16.04.2016 21:03
od eos
Souhlas s Boříkem a spol.- není to dobrej nápad. Pro auta se symetricky umístěnými baterkami se běžně prodávají "saddle packy" -do série zapojované dvojice 1S baterek, takže to zřejmě má, nejen teoretický, ale i praktický smysl.http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html
Paradoxně valná většina saddle packů má stejně v kejsech několik paralelně zapojených jednočlánků, takže výsledná napájecí jednotka je pak konstrukce např. 1S3P+1S3P. Dokonce i běžné "dvojčlánky", obzvláště s vyšší kapacitou (cca nad 5-6Ah) obsahují 2+2 paralelně zapojené články - konstrukce 2S2P. http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... OVED_.html
Prakticky se spoléhá na to, že v továrně kompletovaných sadách jsou použity články téže šarže s relativně vysokou shodností parametrů, ale i tak v reálném provozu zkušenosti hovoří spíše o nižší spolehlivosti sad s paralelním zapojením ve srovnání s klasikou xS1P. Pokud si složíš paralelně dva samostatné packy 2S, můžeš stav jednotlivých článků kontrolovat alespoň při nabíjení, což u "..xP" článků prostě nelze. Ty jsou ale z principu naopak alespoň používány stále jen ve shodném režimu. U volných dvoučlánků to asi stěží uhlídáš.

Re: Paralelni zapojeni baterií

Napsal: 17.04.2016 0:29
od Woyta
Paralelni zapojeni se pouziva pokud potrebujes velke odberove proudy.
Ja mam auto trosicku premotorovane (brushless 17,5z 2200kv) a spisckovy odber mam 130w. Tedy neco pod 20A.

Dat dva dvouclanky paralelne neni problem, ale cim vetsi bude rozdil bude v kvalite jednotlivych clanku bude, tim rychleji pujdou do haje.
Coz bude tvuj pripad. Rozdilna serie i stari.


Pro nas je lepsi vzit jednoclanky a zapojit je do serie.

Re: Paralelni zapojeni baterií

Napsal: 17.04.2016 16:27
od dodoph
Tak fakt nevím :-( Paralerní zapojení jsem chtěl z duvodu abych mohl vozit na každé straně jednu baterku a nemusel vozit nějakou zátěž. Pokud budu chtít baterky normálně přepojovat ručně, znamená to povolit 4 dvojky matičky na karoserii, a to se mi zrovna moc nechce to dělat někde venku...na špinavém autě. Nebo bych musel táhnout kabely pod podvozkem což je ale blbost. Pokud bych tam tedy dal ten přepínač, tak to bych tam měl mít dva vypínače abych mohl jednu vypnout a druhou zapnout...ne? Moc nerozumím zapojení.

Re: Paralelni zapojeni baterií

Napsal: 17.04.2016 18:14
od Tims
dodoph píše:Tak fakt nevím :-( Paralerní zapojení jsem chtěl z duvodu abych mohl vozit na každé straně jednu baterku a nemusel vozit nějakou zátěž. Pokud budu chtít baterky normálně přepojovat ručně, znamená to povolit 4 dvojky matičky na karoserii, a to se mi zrovna moc nechce to dělat někde venku...na špinavém autě. Nebo bych musel táhnout kabely pod podvozkem což je ale blbost. Pokud bych tam tedy dal ten přepínač, tak to bych tam měl mít dva vypínače abych mohl jednu vypnout a druhou zapnout...ne? Moc nerozumím zapojení.



Nevidím v tom žádnej problém, klidně tam můžeš dát dva vypínače, nebo jeden přepínač. Každopádně bude potřeba lipostop pro každou baterku.
Obrázek