Zdar vespolek, tak jsem tady.
Předně se chci omluvit za totální neaktivitu ohledně této diskuse po prvním závodě, i když bylo víc než vhodné se k tomu nějak vyjádřit. I když jsem si to vymyslel v podstatě já, tak prodělávám takovou nějakou modelářskou krizi a chvilkama je mi to docela u prdele, někdy méně, někdy více, ale doufám, že se z toho začnu pomalu zase sbírat a budu trochu lepší ŘEDITEL, než doteď.
Chtěl bych zmínit nějaké změny, které jsme provedli na druhém závodě v Babinách a zapracoval jsem je i do pravidel zde na foru:
- dle připomínek jsme v trial sekcích napíchali branky, ať je přehlednější průjezd bránou, byly sice na hovno - všechny ohnuté, tenké a špatně viditelné, ale svůj účel splnily, takže lepší .... a mohly by být ještě lepší .... v trophynách jsme nechali tenisáky, což je vhodnější řešení a ty jsme zapíchali do země 120 mm hřebíkama a všecky držely na svém místě, takže todle bylo fajn
- upravili jsme pravidlo ohledně zápisu doteku tyčky - jakmile ji jednou trefíš, už se víckrát nepíše i když to uděláš dvacetkrát a to i v jednom směru (předním i zadním kolem - stále jeden dotek), nicméně stále platí prostor brány, který musíš projet všemi čtyřmi (u jedné debilní brány to nebylo reálné, tak jsme se shodli na průjezdu třemi koly jen v této jedné)
- znovu chci vyzdvihnout problematiku doteku mlíka, jelikož v tom byl chvíli zmatek - přejetí mlíka jedním kolem JE POVOLENO BEZTRESTNĚ! Takže si v určitých pasážích můžeš pomoct tak, že ho řízneš jedním kolem bez bodů, ale přejetí dvěma a více koly je za 60 TRESTNÝCH BODŮ! Jakmile opustíš omlíkovanou sekci komplet celým autem, tak je to stále za 60 bodů, ale máš dvě možnosti, jak se vrátit - stejným místem zpět přes mlíko (dalších 60 bodů) nebo to objet místem, kde mlíko nevede a je to zdarma - je to stavěno tak, že objetí zdarma vesměs skrývá nějaké riziko doteku branky, takže se musíš snažit, abys to objetí zdarma měl opravdu bez bodů .... pokud vyjedeš pouze dvěma koly a vrátíš se do té sekce rovnou, tak je to pouze 1x 60 bodů
- Pokud auto couvá pouze puštěním plynu, posoudí komisař, jestli prokazatelně došlo k vylepšení pozice nebo nikoliv a podle toho udělí trestné body (drobné couvnutí nikterak nezlepšující pozici může být prominuto).
Celkově jsme tedy pár neduhů zlepšili a snad v tom budem pokračovat, bohužel byla slabší účast 6 jezdců a zřejmě se nějací nováčci do třetího závodu nepohrnou. Uvítal bych proto potencionální zájemce, aby se vyjádřili, co by chtěli zlepšit, což udělal třeba Michal s Láďou, ale čistě bez navijáku určitě závody nebudou, ale děkuji za každý názor.
Tímto bych tedy navázal pozvolna na diskusi po Kokoříně a musím říct, že se moje pocity nejblíže blíží vizi Stiifiiho a to nejen proto, že na závodech pijeme stejný rum, kreslíme fixem po stejných lidech, líbí se nám prsa stejných holek a oba máme rádi Čendu.
Jelikož to bylo pro nás nové a všichni z RTR týmu jsme zároveň chtěli jet Rakousko, chtěl jsem udělat pravidla prakticky totožné, ať můžeme bez problému pendlovat a tím i bojovat o CISE. Jisté nedostatky pravidel začaly vyplouvat na povrch až trochu později a uvažování Rakušáků je trošku odlišné a nějaká společná debata na společné změně pravidel je myslím nereálná. Otázka tedy, jak moc se chceme odlišovat a jestli třeba příští rok pojedem total na vlastní pěst nebo co jako bude.
Osobně mám taky mnohem větší radost, když vyprasíš nějakou branku a prostě to dobré auto zdolá ten výjezd bez navijáku jen tím, že je prostě dobré a dokáže to. Proto jsme je stavěli a sypali do nich love, jak už bylo řečeno. Všeci to maj nakoňovaný s 3Skama, ale prakticky se to v reálu skoro vůbec nevyužívá, i když jsme to vlastně chtěli. Není zde na místě to srovnávat s trialem klasickým, jak ho známe (truck trial, Moravský trial a všeobecně trial, co se na světě jezdí), todle je prostě C3, takže se nechytejme úplně odlišných soutěží a navijáky tu prostě budou i přes to, co chci dále napsat.
Taktéž bych se přikláněl k tomu, co prakticky Standa a i Michal popisují, že by měl být z hlediska penalizací zvýhodněn jezdec, který svým dobrým autem branku projede, byť s dotekem, než když přijede, nic nezkusí, vynavijákuje ji a jede dál. Tím neukázal schopnost auta, ani tu jezdeckou.
I když úplně se to říct nedá, leckdy se navijákujeme z takových sraček, že se dobře někam namotat taky žádá bych řek dost jezdeckého umu a dobrý přejezd metrového kamenu díky navijáku, přičemž výchozí pozice je mezi dvouma šutrama zaklesnuté auto na střeše, je taky docela slušný projev jezdeckého skillu a divácky atraktivní. Ale jen si přistavit přední kola mezi tyčky a vytasit lano není zábavné ani z diváckého hlediska a ani pro jezdce, ti co zrovna adrenalin nevyhledávaj jsou za todle asi radši, ale tady by ten adrenalin právě být měl.
Tímhle nechci narážet na Jirku Ungra, který bajdwej znovu vyhrál a opět měl rychlonaviják jediný, ale všeobecně to takhle cítím. Férově přiznávám, že Jirka prostě jezdit umí a věděl jsem to od začátku, rychlonavijáky už mají v šuplíku další 4 lidi, takže esli je tam namontujem, tudle výhodu mu smažeme, čímž doufám odstraníme to, že se ho možná zdánlivě snažíme znevýhodnit. A lidi, co tu teď tvrdí, že nevýhoda navijáku je na druhou stranu ten projebaný čas (Raun, Číža) tak namontováním rychlonavijáku o tento argument prakticky přijdou, protože když si dobře vycvičíš Winch Bitch, tak to fakt zabere času dost málo .... prakticky méně, než když to třeba vyjedeš na třetí pokus.
Takže verdikt je takový, že teď už do toho dupat nebudeme a dojedeme sezonu takhle a pak se uvidí, nechci abych to rozhodoval jen já, děláme ty závody pro sebe v komorním počtu, takže je to na diskusi, i když někdo to rozhodnout musí no ... :-D
Dále bych chtěl zmínit další úkaz z Babin a to fakt, že jsme s Jirkou měli na prvních dvou místech zcela totožný příděl bodů, takže to bylo natěsno, jak nejvíc mohlo a skutečně rozhodl čas z trialu, kde byl dohromady o 2-3 minuty rychlejší. Takže každá vteřina se hodí, i v trialu ....
stiifii píše:casovy limit je v trialu totalne nedulezitej... to ze se nekde zajebes a nemas cas je jina vec.... do urcite miry by tohle resilo kdyby cas byl rozhodujici faktor i u trialu... ano mam vic bodu za doteky ale sem rychlejsi v cili nez navijaky budu mit lepsi body za cas... ale takhle to nefunguje no
Jsem rád, že jste si přečetli tento obohacující článek, čus :mrgreen: