Nazdar všem. Při soustavném vývoji svých křápů, jsem se dostal k myšlence pohonu auta malým leteckým stříďákem. Našel jsem zde nějaké informace, ale ne moc ucelené a aktuální. Je tu někdo kdo by mi tu osvětlil tuto problematiku? Počítám s váhou auta do 3,5kg....v krajním případě je mez 4kg, nad ní bych se dostat nechtěl. Převod 15:1 + stálý převod v nápravě. Regulátor bych chtěl použít ten nový seťák od tamky. Jaký motor, alespoň třeba velikost zvolit? Díky
aktuální stav: regl https://hobbyking.com/en_us/hobbykingtm ... verse.html po několikasezonní chvályhodné službě a finálním utopení v hloubce (jakože HLOUBCE, kde už nebyl ani signál - dík za hec), nahrazen novým: https://rckane.cz/ground-regulatory/140 ... -auta.html, zatím se zdá lepším, bez výhrad popsaných u HK-60A, s excelentní (až100%) brzdou v neutrálu, použit opět bez ventilátoru. Výhledově, protože "BB", v šuplíku připraven upgrade - motor 3530 1700Rpm/V a regl WP80A https://rckane.cz/ground-regulatory/139 ... -auta.html Všechny zmíněné regly jsou plně kompatibilní s Ezrun kartou. Po pravdě, přechod na z vícero ohledů náročnej senzor, mě ani ve snu nenapadne.
Souhlas. Já mám tu sestavu s 2826 ve v podstatě nejlehčí možné SCX10 konfiguraci (prakticky original stock CF-100) a je to tak na hraně. Ten uváděný max výkon platí při max napájecím napětí. Na dvoučlánek to bude méně. Dá se samozřejmě použít delší motor - 2830, 2836, ale s rostoucím výkonem se už špatně hledá dostatečný počet otáček na volt. Vrtulníkové verze mívají zase moc. Silnější osmmadvacítky taky mívají čtyřku hřídel, takže budeš řešit adaptaci k pastorku, které jsou běžně 3,15, nebo 5 mm. Všechny běžné osmmadvacítky mají rozteč montážních závitů v čele 19 a 16 mm, takže be úprav nepasují na díry pro 540 plechovky s roztečí 25, na rozdíl od řady 35xx, který mají rozteče 19 a 25. Běžné motory 35xx mívají větší výkon, hlavně větší krouťák, ale naopak menší otáčky, běžně kolem 1100Kv, nejrychlejší jsem sehnal 1700KV. Dají se ale sehnat s 5mm hřídelí, jako běžný Traxxas pastorky. Sháněj verze pro montáž za přepážku, to je ta které kouká hřídel ze statoru, čili obrácenej než tvůj odkaz, jinak budeš povolovat mizerný čínský červíky, pracně vylisovávat z rotoru hřídel a obracet to.
Není mi úplně jasné proč implantovat leteckej motor - tedy teď. Kdysi jsem si s touto možností pohrával z důvodu úspory financí. Před třema lety koupit střídavé kombo byl pořádnej balík peněz, oproti tomu leteckej motor a regl se daly poskládat kolem jednoho palackýho. Dneska se auťácký kombo koupit dá za tu samou cenu a vše je bez jakýhokoli problému s montáží. Maximálně vyřezat do pasivního chlazení otvory pro kabely...
Já ho používám z toho důvodu že jde prakticky od nuly a má dostatečnej výkon. Problém v montáži nevidim, pasoval normálně na převodovku a je kratší než běžná 540. Jediný co sem upravoval byla hřídel ze 4 na 3,17 mm. Chlazení je taky parádní, nepotřebuju montovat nějaký chladiče.
člen RC Truck trial klubu Praha Mercedes Actros 8x8 RCTT Mercedes Unimog RCTT Foto Rajče:mara126
Je to velmi zajímavé, taky nad tím uvažuji ale zatím jsem se do toho nepustil. Jedna z nesporných výhod je ta, že odpadá rušení na komutátoru a je velmi vysoká účinnost motoru tedy měl by být úspornější nežli stejnosměrný. :BYE: