jedná se o stock regulátor na VTH, Dynamite DYNS2210 60A, víc info zde :arrow: http://www.dynamiterc.com/Products/Default.aspx?ProdID=DYNS2210 píšou že při 3,3V na článek snižuje výkon a při 3,1V vypíná, ale mě už znemožňuje jízdu při 3,7V, při plnym plynu chvíli jede (s dost sníženym výkonem) a pak zastaví, a znova... že by k tomu existovala ňáká programovací karta sem nenašel a kdoví esli by to přes ní vůbec šlo změnit... takhle to zbytečně nevyužívá plnou kapacitu baterek, jinak by to jelo dvounásobnou dobu, netušíte něgdo esli se s tim vůbec dá něco dělat?
-baterky sou předimenzovaný, origo tam byla 30C, já používám s trvalym odběrem 60C, i při plný zátěži sou jen vlažný... -co se týče přepnutí na NiMh, tak tam jde jen o to, že to nemá hlídání kapacity? v ničem jinym ty výstupy běžně jiný nejsou?
60C apod jsou sice hezký čísla, ale nic nevypovídají o stavu baterky s Lipolka, co jsem v pohodě jezdil nějakou (pouze nějakou) hodinu až dvě při nenáročné expe, jsem zadokolku už jezdit nemohl jakmile zabrala na plnej, tak se rozeřval pípák a regl to stopnul
koukal, jsem, že ni-mh taky píšou hlídání, ale na celek až při 5V, což už by pro lipo byl problém stejně se mi navíc nezdá, že by hlídal každý článek
to přepínání ni-mh/li-po je podle mne jen hlídání baterek
Petr KomareK
HPI Wheely King "Hello Kitty" Defender, Tamiya CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, MST CMX C-10 Hummer H2, Tamiya TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR http://rcexpedice.pkomarek.cz http://www.rcvidrholec.cz
Gens, mno....myslim, ze je to cina jak vetsina baterek a uz jsem to psal vicekrat. Z vlastni zkusenosti bych udaj "C" zvláště číny, bral s velkou rezervou. V praxi 50%, mozna míň.
zkusil bych to přepnout na ni-mh, na baterku dat pipak a uvidíš třeba je to v reglu chybně už od začátku (a třeba ne) pokud ti začne pípák řvát stejně rychle jako odpojoval regl, tak bych to viděl na ty baterky
případně si půjčit od někoho jinou baterku a u něj zkusit svojí baterku
víc mne nenapadá
Petr KomareK
HPI Wheely King "Hello Kitty" Defender, Tamiya CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, MST CMX C-10 Hummer H2, Tamiya TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR http://rcexpedice.pkomarek.cz http://www.rcvidrholec.cz
no i gdyby pípák (na NiMh) začal řvát ve stejnou dobu jako by odpojoval régl na LiPO, tak stejně tam bude 3,7V a ňákejch půl voltů nevyužitejch... asi sem blbej, ale nevidim souvislost mezi tim, gdyž by baterka měla reálně poloviční trvalej odběr a vybíjenim jen do půlky kapacity jak psal gecko-x... každopádně děkuju za všechny zde zmíněné rady :OK:
motáš volty a ampérama a kapacitou baterky a vybíjecími proudy jako mnoho lidí už od ni-mh
baterie má nějakou kapacitu v Ampérech, což je ve své podstatě ta síla, co z ní dostaneš skoro oddělanou ni-mh baterku 2000mA můžu pomalým nabíjením podle údaje na displeji nabít třeba na 20.000mA, jenže to je údaj na displeji, většina proudu se přeměnila na teplo a když změřím vybíjení takto nabité baterky, tak stejně naměřím jen třeba 500mA ale z hlediska voltů se bude tvářit jako nabitá, jen to při vybíjení půjde rychle dolů
Li-Pol ti tohle nedovolí, tam hlídá volty na článku nabíječka
u nabité baterky budou vždy volty ukazovat správné číslo bez ohledu na její kapacitu 2S lipol 400mA má nabitá stejně voltů jako 2S lipol 5000mA z hlediska baterie můžeme volty klidně zanedbat :)
zkus svoji baterku v nabíječce nabít a pak ji v ní zase vybít, tak uvidíš kolik má skutečně použitelných ampér navíc uvidíš jak rychle články klesají, je možné, že jeden je v háji a pojede dolů hodně rychle (ale spíš ne, protože nabíječka nevezme při vybíjení tolik proudu)
C označuje násobek maximálního vybíjecího proudu když má málo C a auto velký odběr (monstry apod), tak ta baterka tolik proudu nezvládá dát a jdou rychle dolů i volty, které hlídá právě regl nebo pípák a podobně se chová i měkká baterka (na starou ni-mh tady můžu svítit několik hodil světlem s led páskama, ale auto už ani nerozjede)
připadá mi, že tvoje baterky se tak chovají
když budeš jezdit pomalu, tak to asi bude jezdit bez problémů co máš vlastně za auto? jakmile dáš plyn, tak si regl řekne o hodně, baterka to nedává, klesnou volty a regl to vypne
využitelnost baterky není ve voltech ni-mh klesaly postupně, takže to jezdilo, ale stále pomaleji a s menší silou proto se přešlo na lipol, kde křivka vybíjení voltů je skoro rovná a na konci prudce klesá auto tedy dostává stále plnou voltů a pak "bum" a regl vypne s tím teoretickým půl voltem bys toho už moc nenajezdil
Petr KomareK
HPI Wheely King "Hello Kitty" Defender, Tamiya CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, MST CMX C-10 Hummer H2, Tamiya TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR http://rcexpedice.pkomarek.cz http://www.rcvidrholec.cz
údaj C chápu, rozdíly mezi NiMh a LiPO taky, ale evidentně mi unikaj ty souvislosti mezi jednotlivejma veličinama :-D jinak auto je stock VTH s dotyčnym regulátorem a 13T Dynamite motorem kerej chápu že bude mít větší odběr... prostě na 2Ah stock baterku to jede zhruba 20 minut, na ty 4,2 zhruba 40-45min, a řek bych že je vcelku jedno jak jedu... jinak vono to jezdí bez problémů furt, vždycky to začalo vypínat po těchhle dobách, nigdy to nevyplo dřív, ani při velký zátěži, i gdyž je možný že něgdy to třeba dřív vypne, neměřim přesnej čas, každopádně doma pak vždycky naměřim +-3,7V na článek na všech baterkách... ale že by origo baterka a čtyři další výše zmíněný byly všechny vadný by byla dost velká náhoda, ale gdo ví...
xbs píše:... prostě na 2Ah stock baterku to jede zhruba 20 minut, na ty 4,2 zhruba 40-45min, a řek bych že je vcelku jedno jak jedu...
Vždyť si sám odpovídáš, pokud jezdíš na dvakrát větší baterku zhruba dvakrát déle, mělo by být vše v pořádku, ne? Pokud naměříš na všech článcích 3,7V, tak je taky vše v pořádku, nižší hodnota by znamenala hrozbu poškození článků (čerstvě nabitý článek má 4,2V).
stavím Defender D90 pickup Jeep JK GCM Skeleton Axial Wraith Castle Mamba Max Pro, Tekin ROC412, 3S Tamiya Ford F-350 High-Lift Novak GoaT combo
to samozřejmě chápu, ale má to vypínat při nižších hodnotách (3,3V na 40% výkonu, 3,1V úplně), ale zřejmě to bude tak, že při zátěži se to na ty hodnoty krátkodobě dostane (a proto to vypíná), načež pak se to ustálí na těch 3,7V který naměřim doma...