V těch ramenech jsou silentbloky, takže natvrdo to není no. Když do těch dvou spodních děr na ramenu nacvakneš kuličku z běžného kloubku, tak to bude dobrý a nebude to nějak náročné na výrobu ne? Z fotek to vypadá, že už to máš v podstatě takhle připraveno.
sWiNe píše:V těch ramenech jsou silentbloky, takže natvrdo to není no. Když do těch dvou spodních děr na ramenu nacvakneš kuličku z běžného kloubku, tak to bude dobrý a nebude to nějak náročné na výrobu ne? Z fotek to vypadá, že už to máš v podstatě takhle připraveno.
Boj bude najít správný rozměr lože pro kuličku, se tam hraje na desetinky milimetru. Ale principielně to takhle mám, jen jsem nepřišel na to, jak efektivně vyrobit silentblocky, pro gule.
Obšlehnul bych nějaký funkční kloubky a zkusil to no. Udělat díru o malinko menší a pomalu to jehlovým pilničkem ladit, dokud nebude nějak použitelně kulička chodit. Ale nebudu učit orla lítat, věřím, že to rozchodíš. :wink: Dal bych v tomhle případě přednost maketovosti před možná o malinko lepší funkčností běžného "nudného" čtyřlinku :lol:
A z čeho bude to vlečné rameno? Pokud bude to vlečné rameno z nějakého termoplastu, tak uděláš dírku cca o 0,4mm užší než kuličku (chce si to vyzkoušet, záleží na materiálu) potom do toho natlačíš kuličku. Pak vezmeš pájku s nastavitelnou teplotou hrotu, hrot zastrčíš do kuličky a začneš temperovat. Jak se začne kulička zahřívat, vytlačí z místa přepětí přebytečný materiál do stran a zesílí si zároveň límeček, při zahřívání můžeš kuličku pomocí hrotu naklápět. To tě bude informovat , jaké je tam zbytkové přepětí. A to je všechno. Podle typu termoplastu teplota hrotu cca od 200-280°C. Obdobně to lze provést i u duralového ramene, do kterého se vloží nejprve vložka z termoplastu jako sedlo kuličky.
Nebo to můžeš udělat podobně jako u dospělé káry, do ramene uděláš 6mm díry, do nich vložíš gumové průchodky s dírou 3mm a skrz sestavu prostrčíš šroub M3. průchodka
Martin Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15 Sanwa foto na rajčeti worlusho
Plánuju to z ABS, takže 280 by mělo stačit. Rozhodně to stojí za pokus. O silentblocku jsem uvažoval, ale nějak se mi nedařilo najít dostatečně pružný materiál.
S tou teplotou to chce opatrně, u termoplastů obecně platí, že vždy používáme teplotu tu nejnižší, při které to lze dělat. Je to z důvodu, že čím vyšší je teplota, tím rychleji muže dojít k degradaci materiálu.
U toho silentbloku je to hodně o nastavení vůlí a opěrných míst. Když vezmu třeba tu průchodku, na kterou jsem dával odkaz, tak ta aby fungovala, tak rameno na kterém by byla nasazena musí mít trochu sražené hrany, aby se měla kam deformovat a dále z boku nesmí být fixována velkou plochou, řekněme, že opěrný kroužek s vnitřním průměrem 3mm a vnějším 5-6mm max. nebo se ještě místo opěrného/vymezovacího kroužku z pevného materiálu používaly gumové "O" kroužky.
Martin Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15 Sanwa foto na rajčeti worlusho
Tak jsem o víkendu laboroval s rameny a výsledej je ten, že to stojí ...... no prostě za nic. Materiál jsem v téhle tloušťce moc pružný (to by se dalo vyřešit kovovou výztuhou), ale hlavně oka jsou moc křehký a praskají. Musel bych to značně zesílit, což už ale nebude jednak ani hezký a a ani moc funkční, páč to bude překážet spojovačce. Ještě jsem to nevzdal, ale pozvolna se přesouvám ke 4 linku s parchantem.
Delší dobu se tu nic nedělo, avšak stavba stále pokračuje. Po několika komplikacích s uloženým zadní nápravy se mi konečně podařilo vytvořit něco o čem si myslím, že bude fungovat a něco to i vydrží. Bylo potřeba pár kompromisů, ale troufám si říct, že se mi stále daří držet se základního konceptu.
Tady je vidět jak se model nese ve výchozí pozici. S přibývající váhou se to bude jistojistě měnit, ale tohle je zhruba výsledek, kterého bych rád dosáhl:
Maximální zdvih:
Maximální propružení:
Tady je pár fotek jak jsem zavěšení nakonec vyřešil:
Díky, další pokrok v podobě zavěšení přední nápravy. Tady jsem se od původního konceptu odchýlil o něco víc. Bohužel prozatím to musím nechat takhle, protože jsem nenašel uspokojivé řešení. Ale ještě se nevzdávám. V téhle chvíli je auto téměř na maximu své světlé výšky, ale jak bude nabírat na váze, bude si pozvolna sedat.