Stránka 1 z 1

Převodovka TUNDRA

Napsal: 18.05.2009 9:07
od violator
Zdar Všem,

jen letmo jsem kontroloval původní plánek na sestavení TUNDRY, protože začínám řešit jiný systém pérování a zaujal mne jden detail na převodovce. Hned při stavbě jsem se rozhodl všechna kluzná ložiska nahradit valivými a v převodovce je typ BA22 (1260) 4x. Dva kousky by měly být vsazeny do zubové spojky označené J7 - (původně kluzná ložiska mají být sekunďákem vlepeny) - straší u toho poznámka "Do not replace with ball bearigs". Hnedle kousek dole je další část návodu - s tím, že ložiska mohou být nahrazeny typem Ball Bearing a tento typ ložiska (BA22 1260) je dodán v setu 4x. TAk nějak jsem z toho lama. Kdo poradí ??? Jak jste to řešili, teda pokud...
Měnit či neměnit ???? :roll:
Dík za odpověď.

Napsal: 18.05.2009 18:05
od Robert
To je i u High lifta.... Jak jsem na to koukal tak by to mohlo mít vliv na řazení, ale já taky nahradil ložiskem ze sady a dosud žádný problém. Vše šlape v pohodě

Převodovka TOYOTA TUNDRA

Napsal: 18.05.2009 18:50
od violator
Dík za odpověď,

zatím nechám v převodovce na zubové spojce J7 (rádoby synchron, ale bez synchronizačních ploch) valivé ložiska. Řadit to řadí a pokud před řazením trochu uberu, tak přeřadím za jízdy bez poznání. Před montáží zubové spojky a samotné kompletaci převodovky jsem hřídel na které běhá řádně promazal, tak by vše mělo snad být O.K.

Napsal: 21.05.2009 8:36
od letik
Ahoj, pamatuju že jsem to taky řešil. Nakonec jsem tam vrazil ty kuličkový ložiska a mám zato, že to funguje normálně. Leč nemám srovnání jak by se to chovalo s těma kluznýma. Když píšou že se nemají nahrazovat kuličkovýma nechápu tedy, proč jsou obsaženy v tom setu kuličkových ložisek :roll:

Napsal: 21.05.2009 18:37
od cores
Mám tam ložiska od začátku a celej rok v pohodě.

Napsal: 11.01.2011 2:09
od Bezmozek
Neví někdo modul zubů? potřeboval bych menší pastorek a jsem v pasti, nevím co shánět :?

Edit:// Kdo to kdy bude hledat, High lift má modul zubu 0,8

Napsal: 11.01.2011 21:55
od CardaThomas
Sice nemám toto auto, ani sem ten manuál neviděl, ale napadlo mě že je to třeba z důvodu axiální (osové) síly působící na ložisko, takto malá ložiska velké zatížení nesnesou a mohli by se rozjet do boku, proto ho tam nedoporučují. To je pouze myšlenka, jak říkám, nikdy sem danej problém neviděl

Re: Převodovka TUNDRA

Napsal: 06.01.2019 22:22
od Gavius
Zdravim panove, mam dotaz.
Pouzivam prevodovku Hlka v modelu, je fakt, ze skoro neradim.
Ale jde mi o to, ze na zacatku sezony bylo vse v pohode, a na konci sezony dela prevodovka silene zvuky. Ma uplne knucivy (vrtackoidni) zvuk.
Cim by to mohlo byt, poradi nekdo? :-) Dekuji

Re: Převodovka TUNDRA

Napsal: 07.01.2019 18:03
od Pavel JK
Asi bych doporučil rozebrat a kouknout dovnitř. Byly tam ložiska nebo kluzná pouzdra, tam bych asi začal a když to rozebereš tak určitě poznáš co odešlo.

Re: Převodovka TUNDRA

Napsal: 07.01.2019 19:21
od bavorak
No pokud tam někdo při montáži nové nebo někdy potom při servisu nedal ložiska, tak tam jsou jako originál od Tamiya kluzná pouzdra a ty budou určitě přemazaný... :mrgreen:

Re: Převodovka TUNDRA

Napsal: 07.01.2019 19:40
od Gavius
Děkuji vam.
Tak prevodovku jsem skladal sam, menil jsem prave loziska za kulickova misto kluznych.
Mam ji rozebranouy resp. rozebiram.
Ale vse se krasne toci a neskripe.
Co myslite, je to namazano malo nebo staci?
Dekuji

Sakra nejde mi sem vlozit obrazek :-(

Re: Převodovka TUNDRA

Napsal: 08.01.2019 16:47
od Sisma
Není potřeba tam patlat spoustu vazeliny. Já to mažu třeba jen kvalitním mazivem ve spreji. Tipnul bych to na pastorek/spur. Zkontroluj to možná jsi měl blbou zubovou vůli.

Re: Převodovka TUNDRA

Napsal: 08.01.2019 20:14
od Gavius
Tak bylo tam dano rozumne, teda je to rozprskany, ze jo...
No tak i to je mozne, ale ze by az po case jezdeni? Cca po polovině.