Po delší době jsem pokročil s copperheadem a zde je pár postřehů ze stavby:
Problém s drhnutím pneu o tlumiče v plném rejdu a křížení vyřešily "widenery" od Žíly, mohu je jen doporučit, jsou perfektně zpracované a problém s drhnutím se vyřešil na 1*. Jedinou chybičku mají tu, že se mají tendenci povolovat i přes použití pérovek, toto sem vyřešil loctite na šroubové spoje.
Navíc mají stejný elox jaký je na copperovi takže jsou tam jak kdyby tam patřily :wink:
porovnání original hexu s wide
Widenery na autě
Rozchod před a po
Na motor jsem nasadil větší pastorek 11zubů oproti 9 zubům, původně jsem chtěl ještě větší, ale RC4WD je teď nemělo tak jsem vzal tu 11 a zdá se že rychlost je tak jak axík, přesné porovnání, ale nemám.
Po nasazení jsem zjistil nemilou věc a to, že pastorek je celkově dlouhý a i přes to že je nasazen až k motoru tak je zároveň s vnější hranou pláště převodovky a tudíž po nasazení plexi krytky se jí dotýká.
jako nejsnažší řešení bylo buď dát podložky pod krytku, ale to by šel prach do převodovky, nebo vybrousit krytku v prostoru pastorku. Toto jsem udělal, ale jelikož nemám na toto žádný sofistikovaný nástroj (dremel apod...) použil jsem vrtačku a smirek. Řešení je 100% funkční, ale provedení jak já s oblibou říkám "na hulváta" :oops:
Ve skutečnosti to zpracování vypadá lépe než na fotkách ty ještě nedokonalosti vytáhly
Pokračoval jsem další úpravou převodovky, nelíbilo se mi, že z druhé strany jsou díry na přidělání digu, který nemám, a těmito dírami by do převodovky šel prach.
Vyrobil jsem tedy krytku této části převodovky z mích oblíbených "školních" desek. A napasoval ji přesně na převodovku až k motoru. Tuto jsem nalepil oboustrankou a fixoval šrouby převodovky
Po prvních ujetých metrech se bohužel ukázaly další velké problémy a to s punisher kardanama, které se do sebe koušou a díky tomu celé nápravy cukaly.
Žíla mi poradil obrousit hrany kardanu což sem udělal.
před
a po
Po obroušení hran se to trochu zlepšilo, zadní kardan už funguje dobře, ale přední prostě úhel nezvládá, je divné že ostatním se toto neděje, zřejmě mám trochu jiný punisher kardan. Řešil jsem to s Žílou a ten mi poslal na zkoušku CVD kardan, který již funguje naprosto perfektně.
Celkově se mi ty punisher kardany prostě nelíbí a i když zadní již funuje není to ono. Pokud srovnávám s CVD.
Proto mi Žíla objednal nové kardany CVD stejné jako MIP. Za což mu děkuji a chválím za jeho ochotný přístup, díky Martine :wink:
Dále mi přišli baterie Zippy LiPo 2s 1300 mAh 20 - 30C vybíral jsem je hlavně kvůli fyzické velikosti aby se mi dobře vešli do coppera.
A obálek který mi uháčkovala přítelkyně 8)
Regulátor připravený na umístění do coppera a vybaven T deans konektorem, tento používám poprvé a musím dát za pravdu Nohovi, že nemají chybu :!: :!:
Po několika hodinovém laborování jak a kam umístit elektroniku jsem došel k pro mě uspokojivému výsledku.
Tak aby vše bylo co nejefektivněji rozmístěno a zároveň to dobře vypadalo.
U rozmístění jsem se také snažil o vyvážení coppera v podélné ose, proto jsem potřeboval, aby baterie byla co nejvíce na straně oproti motoru a navíc aby šla co nejjednodušeji měnit vzhledem ke své kapacitě.
Původně jsem myslel, že vyrobím plastový box kam přijde baterie zastrčit, ale pak mě napadlo jednodušší a funkčnější řešení. Kdy jsem použil suchý zip, který jsem zkrátil slepil k sobě vteřiňákem a našrouboval k plate, aby dobře po zajištění fixoval baterku.
Další úpravou prošly přední tlumiče, které byly i přes použití 100 oleje moc pomalé a tuhé.
Originál jsou v talířku 2 dirky na propouštění oleje cca 0,5mm v průměru.
Já jsem je převrtal na 1mm a přidal další 2
Dále jsem odendal na radu Žíly horní O kroužek takže nyní je tam jen spodní a platový vymezovací kroužek. Jiným způsobem jsem je i naplnil olejem - tak že jsem naplnil hlavní tělo a poté jsem doplnil expanzi při zasunutí tlumiče, takže tlumič není úplně plný a není tam vzduch a tím dochází k přechodu oleje mezi expanzí a tlumičem. Dle mě je toto lepší naplnění, než když je naplněn tlumič úplně celý.
Díky těmto úpravám fungují přední tlumiče podle mích představ, krásně lehce a sametově.
Zde je finální vzhled s rozmístěnou elektronikou, pro vypínač jsem také našel ideální místo a snadno jsem ho tak přidělal. V podélné ose je auto krásně vyvážené a jsem spokojen, celková váha coppera s elektronikou a baterii je 3150g.
No a abych měl coppera jak přenášet pořídil jsem si kufr kam se přesně vejde s veškerým příslušenstvím včetně nabíjení, radia atd... Copper je tam úplně na přesno, že se ani nehne :-)
Je to For Tools by Ketter z Makra za 1500 kč, vyroben je z kvalitního plastu a jeho součástí byl další menší kufr, který se akorát hodil na moje nové MiniT. Má kvalitní kola a vysouvací držadlo pro jízdu.
Po všech úpravách je v copper v takovém stavu, že jsem celkem spokojen. Čekám na CVD kardany, které budou oproti původním úplně jiný level. Pak budu moci zahájit již ostré jízdní testy venku a doladit další nastavení podvozku. Zatím se zdá, že by to mohlo být hodně schopné :wink: