Stránka 1 z 2

Generátor kouře

Napsal: 02.02.2011 21:38
od catar
Tak jsem při brouzdání po netu našel nějaké stránky na výrobu generátoru kouře. Nevypadá to vůbec složitě. Ve zkratce: odporový drát je omotán okolo knotu a namočen v oleji. Tím vzniká kouř. Větráčkem je "odfukován" pryč :)
A já se bojím tento odporový drát jednoduše napojit na LiPolku. Mam strach, že po zkratu prostě bouchne.
Je to možný ?? Nebo je to nějak ošetřený ??

Napsal: 03.02.2011 9:47
od minotaur
Příliš málo informací. Jaká je hodnota odporu toho odporovýho drátu? O jakou lipolku jde? z hlediska její proudové kapacity - různé lipolky jsou schopny dát různý proud (trvale/špičkově, 2C, 10C, 20C ... atd. - dle doporučení výrobce), který v závislosti na velikosti jejich vnitřního odporu může lipolku zahřát až do nebezpečných hodnot a tím ji zničit.
Olej fuj, zajímavý jsou vyvíječe kouře na bázi vody, viz třeba http://www.benedini.de/Home_E/Products_E/products_e.html#SmokerE. Dá se toho najít víc.

Napsal: 03.02.2011 10:19
od badger
podival bych se po obchodech s vlackama.. tam najdes kourovejch generatoru hafo, tak urcite pujde nejakej prizpusobit. ;:)

Napsal: 03.02.2011 10:22
od jarmil33
škoda že jsou všechny v bílé barvě černý kouř jsem ještě neviděl

Napsal: 03.02.2011 10:27
od catar
No, tak koukám, že jsem pár let pozadu. Ale zase kouř "z vody" jde do šedivé barvy, ne ? A defák je diesel (nemám V8 :-) ).
Ale k baterkám, mám 5000mAh 20C/30C. Hodnotu odpor. drátu nevím, na netu jsem našel návody, že to dělali ze spirály z fénu např.
Já to chtěl koupit, ale ceny některých "blbinek" co se prodávají na modely jsou nekřesťanské s vysoko-vysokohorskou přirážkou.
Docela levně jsem našel Heng Long Smoke-generator za necelých 500,- a generátor kouře od Graupnera na 6V určený pro menší lodě. Ale to nevím, zdali by stačilo, viz ZDE a ZDE

Tady na foru jsem se nedohledal kouře. Nikdo to tu nezkoušel ??

Napsal: 03.02.2011 10:52
od bedna

Napsal: 03.02.2011 11:29
od salvatore
Pěkný hoši, ale všechno to bude vypadat, že Defovi odešlo těsnění pod hlavou...

Napsal: 03.02.2011 13:31
od gorila
salvatore píše:Pěkný hoši, ale všechno to bude vypadat, že Defovi odešlo těsnění pod hlavou...


Já bych to tak nezatracoval, bude to scale. Ale pro dokonalou iluzi by to chtělo, louži vody u řidiče, nefunkční řízení, fatální korozi rámu, a pár drobných nedostatků v trakci jako kardany, mezidif, poloosy, všudepřítomný únik oleje, atd. Nesmíme zapomenout na otlačený levý loket řidiče, protože v zimě není dobré jezdit s otevřeným okýnkem a na ruku tam nějak nezbylo místo. Prostě to chce velké srdce a přes tyto maličkosti se přenést....
Jak bylo již řečeno " To není rozbité, to je Britské". :wink:

Napsal: 03.02.2011 14:31
od jarmil33
pár let už máme v práci Defendra a vždycky z toho jde krásný oblak černých sazí ten bílej (pro někoho šedivej)kouř je akorát na tu mašinku ,do auta bych to necpal ,ani nevím kam bych to dal už tak tam toho je hodně a jak to bude fungovat v blátě,kaluži,při větším brodění si taky nedovedu představit

Napsal: 03.02.2011 14:41
od komaar
kdysi jsem o tom taky uvazoval
ne teda jako vyfuk a ptakovinu, ze zastavim a zpod motoru se vyvaly dym :)
koukal bych, jak se tvari ostatni :)

ale nakonec jsem nenasel levne a dostatecne kourici reseni
ty masinkovy (alespon co vim) jsou spis takovy symbolicky
ony jsou ty masinky taky vetsinou podstatne mensi nez nase auta
navic to dymeni hreje, takze by se to muselo do auta nejak rozumne zadelat, dalsi hmotnost a kram navic

Napsal: 03.02.2011 15:40
od sten25
čouďák mam z tanku HengLong...dělá to slušnej kravál a moc nečoudí :cry:

Napsal: 04.02.2011 10:31
od catar
bedna: tj ono, co jsem našel taky. Vypadá to hodně jednoduše. I na tom videu to hezky čoudí, ale spíš se to hodí na americkou V8 :)
sten: tak ten heng long byl největší favorit. Teda co se týká ceny, takže to taky vypouštím

Já jsem to chtěl na nastartování. Aby vyletěl černej kouř po nastartování nebo při plným plynu. Faktem ale je, že jsem nenašel černej kouř, všude jsou jen ty šedivé :?

Napsal: 04.02.2011 12:10
od robur
Mám dojem , že kouřáky už se tu někdy pradávno řešily :-p

Co se týká mašinkových čouďáků , ty bych vůbec neřešil , podmínkou jejch funkčnosti je stabilně svislá poloha nádobky, bez náklonů a pod. Navíc výdrž velmi krátká a kouř téměř žádnej , přirovnal bych to k odložené cigaretě ale navíc je kouř moc průsvitnej . Na světle - venku kouř není vůbec vidět. Zkoušeli jsme to na lodičkách.

Co se týká HengLong kouřáků ty už jsou stavěný na větší kouř (pístek) a použití v pohybu (knot) , ale skutečná funkčnost je pár prvních jízd, pak se zasere knot/spirála a vyčvachtá pístek , přestane to kouřit a teče to všema netěsnostma po celým modelu. Co se týká barvy a průsvitnosti kouře je na tom podobně jako mašinky.
Viděl jsem domácí úpravu kouřáku HL , lépe řečeno téměř spíš kompletní předělávku - celá nová vanička z plechu s utěsněným víčkem , jiná spirála , ventilátor , vývody do laufů. Bohužel jsem neměl už možnost vidět ho v činnosti.

Napsal: 05.04.2011 10:10
od badger
mno.. vlackovy generatory nemusi nutne delat zrovna malo koure:
Obrázek
.. ale uznavam, ze je porad jenom bilej, nevydrzi moc dlouho a funguje jen ve svisly poloze.. nehlede na to, ze kdyz s tim clovek jezdi delsi dobu, je pak masina kolem kominu cela mastna.

Napsal: 05.04.2011 10:21
od catar
V poměru k Defu by se to dalo použít ke stání na neutrál :-)
Nějak mě ten kouř pustil.
Už mě napadlo, že bych si udělal auto na takové to "domácí ježdění" , kde bych použil zvuk a kouř, atd.