Stránka 1 z 2

Zapojení akumulátorů

Napsal: 14.10.2011 22:49
od Steak
Aby to mohl najít kdo bude potřebovat,dávám to sem a nehrnu to do jinýho tématu,kdyžtak to můžete přesunout.

Ještě jsem se chtěl zeptat na zapojení baterií,respektive jak docílit toho aby měl akumulátor 7.2 V a zároveň v něm mohlo být více baterek než jenom 6 (při tom že každá baterie bude mít 1.2 V) . Nebo jak připojit např.dva akumulátory za sebe tak aby měly pořád 7.2 V,ale kapacita se sečetla ? (součet obou kapacit baterií,ale volty zůstanou stejný)
Myslím že takhle to měl možná gema,podle fotek soudě.

Moc díky za odpovědi :P

Napsal: 14.10.2011 23:19
od komaar
pro bezne pouziti mi to nepripada jako dobry napad

nimh baterie se formuji, srovnavaji a kdovi co jeste a snazis se tak mimojine o to, aby vsechny clanky byly stejne, navzajem se nenabijely/nevybijely

dve ruzne baterky se mezi sebou ovlivnovat budou, kazda bude jinak tvrda, mit jine clanky (tedy krome moznosti, ze si koupis 12 stejnych clanku a udelas si ji sam a bude doufat, ze ty clanky jsou opravdu dost stejne)

zvedne ti to vahu auta

jestli to resis z duvodu zvyseni kapacity, tak prejdi na lipo nebo jich nos vic v batohu

pockej ale na nazor ostatnich, az tak moc do toho nevidim, jen si myslim, ze to tak je

Napsal: 15.10.2011 0:02
od Steak
Komáre díky :wink:
Na nový 1.baterky nejsou peníze
2.kdo má ty kecy o tom kolik to stojí poslouchat :lol:

Pokud by to tedy šlo,nenašlo by se nějaké schéma,zapojení??nebo kdyby někdo byl tak ochotný a třeba ho i jednodušše nakreslil?
byl bych moc vděčný.Díky

Napsal: 15.10.2011 0:15
od MikeP
schema je jednoduchy, vemes 2 sesticlanky a smotas k sobe oba plusy a oba minusy. pak to budes pozorovat jestli to bouchne nebo ne... :mrgreen:

Napsal: 15.10.2011 0:15
od minotaur
Radit nebudu, protože s tímto nemám praktické zkušenosti (zatím to nepotřebuju). Jen vás odkážu na vybičovanou diskuzi na RCmanii k tomuto tématu >>> http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=42&t=42011 a taky sem, kde máte nějakou teorii >>> http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=32&n=zapojenie-baterii---paralelne-ci-seriovo-----1cast
Za sebe bych řekl, pokud nevíte a nerozumíte, co přesně dělat, raději to nedělejte, LiPolky nejsou zrovna materiál na hraní. Raději si třeba i pomaleji našetři na nové baterky s velkou kapacitou.

Napsal: 15.10.2011 0:20
od MikeP
myslim, ze se tady nejednalo o lipolky.

nicmene u lipolek v tom problem nevidim, ale propojoval bych jen stejne stary clanky o stejny kapacite a pokud mozno vybalancovany. :wink:

Napsal: 15.10.2011 0:49
od minotaur
MikeP píše:myslim, ze se tady nejednalo o lipolky. nicmene u lipolek v tom problem nevidim...

To jo, ja jen co kdyby. U standardních nixx paků je to horší z toho důvodu, že vůbec nevíš, v jakým stavu jsou jednotlivé články. Nixx články by se paralelně zapojovat neměly, protože by se dle mého rychle vybíjely přeléváním náboje. Jedině sehnat nějaký hodně tlustý diody a tím je oddělit. Ale tím se sníží využitelné napětí a diody budou pěkně topit.

Napsal: 15.10.2011 20:11
od Steak
MikeP píše:schema je jednoduchy, vemes 2 sesticlanky a smotas k sobe oba plusy a oba minusy. pak to budes pozorovat jestli to bouchne nebo ne... :mrgreen:


Tak takové vysvětlení jsem přesně potřeboval jdu to vyzkoušet :lol:

minotaure:díky přesně to schéma jsem potřeboval :wink:
Ano jedná se o NiMh baterie.

Napsal: 17.10.2011 15:58
od badger
jak tu uz nekolik lidi psalo.. obecne spojovat NiMH paralelne neni dobrej napad. muze to fungovat, ale taky vubec nemusi... rozhodne to nebude fungovat tak jak cekas.
ale pocitej s tim, ze uz psal nekdo predemnou.. ty clanky (baterie) budou mit jiny napeti a budou se snazit ho vyrovnat.. cimz se ale jedna vybije a druha zase az tak moc nenabije, protoze byla nabita naplno..
nejaka cast energie proste padne na to, ze se ty clanky budou snazit srovnat.
a.. je dost dobre mozny, ze se vybije nejdriv jeden clanek a pak ten druhej..
rozhodne nedosahnes ve vysledku souctu proudu jake dokazou dat clanky samostatne.

proste a jednoduse.. myslim, ze to nestoji za to riziko.

Napsal: 17.10.2011 16:09
od Steak
Mě to za to riziko stojí,protože mam vyměklou 4200 MAh a starou vyměklou 1600 MAh ,takže je spojim a uvidim co to vydrží.
Zkusim to paralelní zapojení a uvidim jak to bude fachčit :wink:
Stejně budu kupovat novou tak co :lol:

Napsal: 17.10.2011 16:18
od gema
Nedělej to, jinou kapacitu k sobě nezapojuj. Zničíš je ještě víc než jsou.

Jestli nutně chceš mít v autě dvě aku a netahat se s nima v kapse nebo báglu, tak to spíš vyřeš vypínačem a zapínej jednu nebo druhou. Já je jednu dobu takhle vozil a bylo to fakt děsně těžký. Lipo bych třeba podobně pořešil, tam ta váha není taková. Ale nespojoval bych je paralelně, ale podle potřeby zapojoval jednu nebo druhou

Napsal: 17.10.2011 18:00
od Maximo
já například vozím v šestikole dvě baterky právě kvůli váze, ale paralelně je zapojovat určitě nebudu, i když u letadel se to používá naprosto běžně, ale musí být obě baterky v naprosto stejné kondici....u nimh a ještě rozdílné kapacity je to hovadina.....

Napsal: 17.10.2011 21:22
od Steak
Tak já ty baterky mam stejně u rozdělaný na články a na tu 4200 jsem jel s 55T motorem cca. 5 minut :lol: a 1600 nejezdí už vůbec takže jsou na vyhození :wink:

Napsal: 17.10.2011 21:39
od stiifii
stejku ty ses neuveritelnej :lol:

Napsal: 17.10.2011 21:44
od Steak
Já vim :lol:
Stejně to možná vyzkoušim až budu mít nový baterky :mrgreen:
(budu zkoušet na těch starejch,aby nedošlo k nerozumnění :lol: )
No co ve fyzice bereme akumulátory,tak se něco naučim z praxe :lol: