Stránka 1 z 67

Rady a porady ohledne Tamiya CC-01

Napsal: 10.01.2012 20:36
od Kuba93
Po dlouhym premysleni jsem nakonec zalozil toto vlakno.. Je urceno predevsim zacatecnikum aby zde pokladali otazky tykajici se tohoto pomerne hodne rozsireneho a oblibeneho podvozku..

Kolikrat clovek potrebuje poradit s necim konkretnim a byt to zde jiz bylo napsano, casto to mizi v propadlisti dejin.. Prijde mi tedy jednodussi zalozit vlakno urcene jen a pouze k zodpovidani konkretnich dotazu a doporucovani dilu, uprav a pracovnich postupu..

Budu se zde snazit odpovidat s dalsimi zkusenejesimi majiteli podvozku CC-01.. Prosim aby zde odpovidali pouze lidi co maji s CC, popripade se soucastkou, ktere se dotaz tyka delsi a osobni zkusenost.. Zaroven bych nerad slysel odpovedi typu.. "jojo kup to, bratranec povidal, ze ten motor prej koupil jeho kamos a ze prej funguje dobre" ..takovahle odpoved neni relevantni..

Rad bych este dodal, ze temata, ktera patri sem a budou zalozena jinde budou kvuli prehlednosti bez milosti mazana..

Diky moc.. :-)

Napsal: 24.01.2012 16:44
od patran77
dobrý den dnes jsem přišel k pajeru a zjistil jsem že auto nechce zatáčet jediný co to dělá je že to chvílu vibruje ale pak to přestane
myslíte že to může být tím že včera jsem jezdil s autem v kaluži ale neměl jsem utěsněný servo? jinak servo mam origo TAMIYA ale jinak elektroniku utěsněnou mám

Napsal: 24.01.2012 17:13
od minotaur
patran77 píše:dobrý den dnes jsem přišel k pajeru...

To je více než pravděpodobné, voda je prevít. Zkus servo nejdřív pořádně vysušit, pokud jsi to už neudělal. Pokud to nepomůže, tak holt nový servo. Origo Tamiya stejně není žádná sláva (z hlediska síly), pořiď si třeba TowardPro MG946 a pořádně ho oblemcej třeba Plastidipem, nebo třeba pořádně omotej elektrikářskou páskou. Na výstupní hřídel mázni vazelínu a třeba ještě navleč gumový kroužek (těsnění) - mezi víkem a pákou, nesmí to moc drhnout.

Napsal: 25.01.2012 21:40
od lui
Ahoj
Po pár měsících pročítání tohoto fóra a dalších jíných jsem se rozhodla, že si pořídím CC-01.
Našel by se někdo v okolí Kladenska kdo by byl ochoten mi tento podvozek předvest a popřípadně s něčím poradit když si nebudu vědět rady.
Předem Děkuji
Lucka

Napsal: 26.01.2012 19:38
od mrak03
lui píše:Ahoj
Po pár měsících pročítání tohoto fóra a dalších jíných jsem se rozhodla, že si pořídím CC-01.
Našel by se někdo v okolí Kladenska kdo by byl ochoten mi tento podvozek předvest a popřípadně s něčím poradit když si nebudu vědět rady.
Předem Děkuji
Lucka


ahoj, můžu poradit i předvést, případně se můžeš stavit až se v Mrakolendu pojedou závody nebo bude poježdění nebo jen tak na kafe(Líšťany u Loun)

Napsal: 01.03.2012 18:16
od Slick7
Myslím, že prvotně by jsme mohli začít s tím,co po koupi tohoto podvozku co nejrychleji vyměnit, nebo upravit. Já bych při koupi tohoto podvozku, pokud je nový, navrhl v první řadě výměnu kluzných ložisek za kuličková a to samozřejmě v celém autě. Dále bych se zaměřil na výměnu všech originálních kloubků Tamiya u řízení za kvalitnější, nejlépe MP Jet (doufám, že jsem to trefil dobře tu značku) :mrgreen: protože tyto origo kloubky, mají nesnesitelnou vůli už nové, nepoužité.

Napsal: 01.03.2012 18:22
od Slick7
Originál kardan, který je z mosazi, bych doporučil taky ihned vyměnit, jako nový, ho můžete slušně prodat a získat tak aspoň polovinu financí na nový, mnohem kvalitnější, samozřejmě ocelový a pokudto de tak rozebiratelný. Dobré zkušenosti jsou s kardany Notyro. Jen mi vadí použitý systém rozebírání, dle mého je nemožný u jednou venku použitého kardanu, který se zaliskal blatíčkem, vyšroubovat ten prďolatý červíček, co jistí kolíček v křížku. Mnohem lepší řešení je v tomto ohledu kolíček se segrovkama.

Napsal: 01.03.2012 21:49
od Langos
Ahoj.
Chtěl bych se zeptat, je nějaký fígl, jak obnovit vyčvachtané závity v plastu? Ne všechny jdou prošroubovat skrz a donekonečna zvětšovat šroubek taky nejde. Přemýšlel jsem o zalítí nějakým lepidlem a následným zašroubováním, ale nevím.
Díky moc

Napsal: 01.03.2012 21:52
od swab
mě se osvedčilo do otvoru namačkat co nejvíc epoxidu a pak vyvrtat novou díru...

a jako úpravu po koupi bych hned viděl ...zbavit se plastových zadních linků a předělat uchycení...aby se auto nezasekávalo..

Napsal: 01.03.2012 21:54
od Langos
OK super. A to je něco jako dvousložkové lepidlo? nebo co přesně mám v obchodě chtít? Díky moc.

Napsal: 01.03.2012 22:53
od UFO
Já používám imbusový M3 a nic z tohohle neřeším, skrz mám sešroubovanou jenom převodovku s motorem...

Napsal: 05.03.2012 0:00
od unicar
Taky mám prošroubováno a drží jak klíště :wink:

Napsal: 05.03.2012 7:37
od Slick7
Pokud máte volné nějaké penízky, tak si kupte tuning řízení v kovu, někdo s tím má špatné zkušenosti, ale já to mám a jsem s tím spokojený, samozřejmě to chce péči, jinak se vám to brzo vychodí a vydře.
K tomu je fakt dobrý dokoupit ten krycí plech řízení, co jsem vymyslel, nepíšu to tady, abych si honil tryčko, ale protože vám to opravdu hodně usnadní život, až budete provádět údržbu řízení a nebudete kvůli tomu muset rozdělávat půl auta, velmi dobré ohlasy mám i na tuningovou vložku zadního diferenciálu :wink:

Napsal: 05.03.2012 16:18
od UFO
Myslíš GPM? U tohohle je průser největší v tý hlavní osičce, ale tu mám prolitou kovovým epoxidem a drží, do tý doby měla zachvilku fakt vůle slušný... Pak ale napohodu. Spíš je nepříjemný jak jsou tam ty mosazný kroužky na pákách, tam už to vakl má pořád, já si ty kroužky nový udělám, ale dost jiných lidí by je možná uvítalo. Co se týče krytí samotnýho řízení, tak tam mám prostě ten původní díl přeřízlej jako bych tam dával ten plech, ten mám místo toho kousek 2mm psh a vydrželo už to fakt dost a pořád tam je :lol:

Napsal: 05.03.2012 20:58
od Kuba93
Co se tyce rizeni, nemohu ho uplne doporucit, materialy, ze kterych je to delane jsou hrozne, i pres nahrazeni puvodnich sroubku imbusy, promazani lozisek a nekolikacetnou vymenu mosaznych vlozek jsou v rizeni neskutecne vule a material se i pres vsechno vymackava neskutecnou rychlosti. Loziska v rizeni se rozpadaji, tvori se vule v ulozeni te spojovaci tyce v sachte a i te spojovacky v dolni casti pod krytem. Mam/mel jsem tohle rizeni na trech autech, respektive na dvou vlastnich a jednom kamosove co opravujem u me a i kdyz nejezdime nejak extremne, proste material nevydrzi a ani konstrukcne to neni nejstastneji vyresene.. Po relativne kratkem case se na vsech trech autech vytvorily v rizeni vule jeste vetsi nez na plastovem rizeni.

Berte to jako muj nazor a zkusenost, nikoho nechci od toho rizeni odrazovat, v soucasnosti s mymi zkusenostmi jsou to ale vyhozene penize a sel bych bud do rizeni od Jirky Pstruziny, ktere mam a jsem maximalne spokojen a nebo to prerezat a dat servo nad napravu - na coz se chystam v lete na druhem aute.. ;-)