Stránka 1 z 1

Napojenie 2 baterií naraz

Napsal: 18.01.2012 14:03
od Yamaha
Ahojte,

mám taký nápad :idea: ,že by som prepojil 2 baterky namiesto originálnej 1.
Voltáž by sa asi nezmenila,zmenila by sa kapacita a výdrž ?
Môžem tak niečo odpáliť ?

Ďakujem :wink:

Napsal: 18.01.2012 14:24
od Wolf77
Ahoj,
já takhle jezdim 2x 3S LiPo zapojený PARALELNĚ.

Při paralelním spojení akku zůstává voltáž stejná a výsledná kapacita je součtem kapacit jednotlivých akku. Není to nutné, ale doporučuju paralelně spojovat aku stejné kapacity a hodnoty C (zatížitelnosti) - mluvím tu o LiPolkách. Stejně tak se sčítá zatížitelnost "Céčka" ... tj. pokud spojíš paralelně 2x 3S (11,1V) 2100mAh LiPo 35C dostaneš pohonnej set 11,1V, 4200mAh 70C. Pralelní spojení jsem realizoval přes Y kabel, který jsem si vyrobil. Pozor při zapojování - v okamžiku kdy máš připojenou jednu akku je velmi snadný si druhym samcem Y kabelu škrtnout a akku tak vyzkratovat.

SERIOVE spojeni: scitaj se volty, kapacita zustava stejna.

Jinak pouziti dvou akku misto jednoho pouzivam na SCX-10 Honcho pro lepsi rozlozeni vahy a snizeni teziste. Udelal jsem si drzaky nad naslapy na bocich sasi vedle motoru a prevodovky.

Napsal: 18.01.2012 14:25
od Dave
Už se to tu parkrat resilo, teoreticky by to šlo, ale baterky by musely být stejný. co tě k tomu vede? Když koupíš lipolku tak na ni jezdíš většinou i celou expe. Samozřejmě de taky o to jakej máš motor a jak těžký auto. Ale určitě máš lepší dát jednu a až se vybije tak druhou.
EDIT: byl jsem pomalejsi, nenapadla me monost kuli vaze

Napsal: 18.01.2012 14:41
od Baterfly
A co chceš vůbec spojovat za baterky?

Napsal: 18.01.2012 14:52
od Yamaha
No mám túto orionku

http://www.wirelessmadness.com/Team-Ori ... -ORI10327E

Motor od RC4WD 65 :wink:

a ak by sa dali napojiť 2 naraz tak by som kúpil podobnú,orionku už asi nezoženiem ale NIMH 7.2 a okolo 4000mAh asi hej :wink:

Napsal: 18.01.2012 15:25
od Baterfly
Tak to řešení je celkem jednoduché. NIxx se paralelně spojovat nedají.
Pokud ale potřebuješ mít v autě dvě sady pro navýšení kapacity, zatížení auta a pod tak se sedy dají přepojovat. To znamená že jezdíš na jednu sadu a až ji vybiješ, tak ji odpojíš a připojíš druhou sadu. Jednodušší je mít další sadu v kapse.

Napsal: 18.01.2012 15:34
od Yamaha
Ok,tak nič ked sa nedajú :wink:

Napsal: 18.01.2012 15:36
od Wolf77
Proč se nedají Nixx spojit paralelně? Jaký by to mohlo mít technický důvod? Je fakt, že LiPolky se vlastně při paralelnim spojení "dobiji" jedna od druhy ... tak že by tohle NiMh vadilo? Ale přijde mi to nepravděpodobný...

Napsal: 18.01.2012 16:12
od Baterfly
No po pravdě řečeno ono se to dá, ale musíš přesně vědět co děláš. Je s tím víc problémů než užitku. Nezkušený uživatel by to dělat neměl a místo hromady teorie by mu mělo stačit že to nejde. :lol:

Ale pokud tě to zajímá víc tak dost toho je tady:
http://www.mojehobby.cz/diskuze/strom2.php?idforum=6&potec=845332
http://www.mojehobby.cz/diskuze/strom2.php?idforum=6&potec=394906
http://www.mojehobby.cz/diskuze/strom2.php?idforum=6&potec=328239

Napsal: 18.01.2012 16:17
od Wolf77
Odkazy bohužel nejedou, ale díky ;-)

Napsal: 18.01.2012 16:22
od Baterfly
Zkusil jsem ty odkazy poladit, tak snad touž půjde.

Napsal: 18.01.2012 16:30
od Wolf77
jj, uz to maka, diky

Napsal: 14.04.2012 19:18
od brkon
A co tam dát dvojitou Schotkyho diodu z PC zdroje aby netekly vyrovnávací proudy.