Stránka 1 z 1

Rám s variabilním rozvorem?

Napsal: 25.02.2012 23:23
od MrkveVelky
Máte někdo nápad jak technicky dokázat toto, http://www.youtube.com/watch?v=cltsbUzc ... re=related
myslím tím na modelu ax 10 scorpion, v měřítku 1:10... :?:

Napsal: 25.02.2012 23:26
od matbre
někde na bazaru byl 1:10 unimog který to taky uměl, ale byl to homemade podvozek
Měl tam naky šroubový mechanizmus ovládaný servem :wink:

Napsal: 25.02.2012 23:31
od MrkveVelky
jo sroub mne taky napad, ale kdyz to budu ovladat servem upravenym na navijak, musim tam udelat naky dorazy a budu to servo dost nicit, i kdyz na navijaku taky casto nestiha...

Napsal: 25.02.2012 23:34
od matbre
Nevím jak to měl vymyšlené, jen píšu co sem viděl :wink:

Ale můžeš mu napsat, tady je ten inzerát: http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/415996/

Napsal: 25.02.2012 23:47
od salvatore
Pamatuju si, že tohle měli na RC Truck Trialu Honkovi - myslím, že tomu říkali Housenka.

Každopádně to asi nepůjde pořešit jinak, než motor na každý nápravě, co?

Napsal: 25.02.2012 23:54
od Filip
A nestačil by teleskopický kardan jako je kancelářská židle? a šlo by to i s jedním motorem ne?

Napsal: 26.02.2012 0:00
od MikeP
Je to zajimava vychytavka, ale z hlediska pravidel crawleru zakazano. Teda pokud by se nekdy jeste zavodilo :?

Reseno bud sroubovici nebo sem to tusim nekde videl i pomoci serva a lanek.

Napsal: 26.02.2012 10:15
od robur
Nejideálnější je šroubovice co pevnosti , rychlosti a nároku na sílu pohonu.
Bylo by to vlastně řešeno úplně stejně jako sklápění , jen by na jezdci který se posouvá vedením v rámu byla místo páky sklápění upevněná náprava a linky. Místo serva by se dal použít motor s redukční převodovkou.
Kratší posuvy by mohl díky pevnýmu uchycení zvládnout i běžnej kardan s delším výsuvem Mrkněte ke klukům s trucky na sklápění.

Napsal: 26.02.2012 10:38
od salvatore
Osobně tohle vnímám jako technickou fajnovost. Otázka je přínos v terénu - samozřejmě to pozitiva mít bude, ale stojí to za to? Ještě jinak, stojí to za to pro nás? Asi na trial jo, ale na expe styl nevím, nevím...

Každopádně k tomu kardanu, by se asi dalo. Ideálně jakoby spojit dva dohromady, čímž by se prodloužil jeho rozsah.

A ještě mě něco napadlo. Ono by to chtělo - mít pevnej střed a moc odsunout - přisunout jak předek, tak zadek. Tím by se dosáhlo i přesunu těžiště. To už by byl přátelé mazec! A ještě vzadu dvě nápravy, přičemž by uměly jak zatáčet, tak se zvednout. No vymejšlet kokotiny by se dalo víceméně do nekonečna :-)

P.S. Sorry, za "hlasitou" úvahu :-)

Napsal: 26.02.2012 11:04
od Baterfly
Minimaxovic housenka.

Obrázek

Mělo to tři motory, dva na nápravách a třetí na zkracování. Nejsem si jistej, ale jeden problém byl s vysokým těžištěm a druhý to že se nezkracoval rám ale jen posouvala náprava po rámu.
Tady je ještě pár fotek.
https://picasaweb.google.com/rctrucktri ... iZavodRCTT
A tady je vidět i jak se zkracuje a natahuje.
https://picasaweb.google.com/rctrucktri ... odRCTT2009

Napsal: 26.02.2012 13:49
od sWiNe
Tak to je mazec! To mě nikdy nenapadlo...projel jsem si ty fotky a jsou tam teda brutální stroje. Housenka funguje parádně - na trialy neskutečné auto. Obě nápravy řiditelné, na popojíždění a couvání to smrskne a na výjezdy to roztáhne. Pecka jak prase ...