Stránka 1 z 1

Tatra 815 Dakar 2011 - 1:13,5

Napsal: 10.04.2012 4:48
od 4me
Zdravím ve spolek,
už nějakou dobu se na foru vyskytuji jako čtenář čerpající inspiraci, a tak po čase jsem se dokopal hodit sem svůj "projekt" ;-) K RC autům jsem se dostal vlastně náhodou, jednoho dne se mi dostal do rukou podvozek HBX FinaL Monster Truck, který posloužil jako "pokusný králík" pro seznámení s RC auty :-)...v té době jsem narazil na netu na modely trucků z Dakaru v měřítku cca 1:14 na podvozcích TA-01, TL-01,ap., mno a po zjištění že Final Monster je vlastně kopie podvozku TL-01B, padlo rozhodnutí si taky jednu Dakarku postavit. Volba padla na Tatru 815-2T0R45 4x4.1 VK, v barvách Letka racing Team - Petrobras (André de Azevedo). Původně to byla verze Dakar 2009, ale po zjištění, jak mi to jde pomalu jsem plynule přešel na verzi 2011.
Původní podvozek prošel několika změnami...lehce jsem ufiknul spodek, naznačil centrální rouru, osadil tlumiče z buggy Himoto, komplet oložiskoval, vyrobil nosný rám z hliníkových "L" profilů, 2x měnil kola, zavřel oba diferenciály, ap....ještě bude nejspíš následovat zpřevodování do pomala. Něco málo k elektronice: motor Novak 55T, regulator DSYS MDD90, servo TowerPro MG995, ovladač osvětlení DSYS MD8L - 8x vpředu a 6x vzadu. Na začátku byla volantovka LRP 2,4GHz, ale pak jsem udělal výlet do historie, pořídil si páčkovou Futabu FC-18 Junior 35MHz a osadil jí modulem Corona 2,4GHz. Kabina z PSH je podle zvětšeného papírového modelu (s lehkou úpravou proporcí).
Více foto najdete TADY

Obrázek
Obrázek

Napsal: 10.04.2012 7:48
od kobzik
To vypadá na slibný začátek, kabina se evidentně povedla. Držím pěsti.

Napsal: 10.04.2012 8:10
od milan008
No sláva další Dakarce, kabina - pěkná práce :wink:

Napsal: 10.04.2012 10:42
od Bezmozek
Zdá se mi to, nebo to má nějakej malej rozvor, ve čtrnáctině by to mělo bejt cca 30cm, ne? :roll:
Kdybys to chtěl trochu natáhnout, u TLka stačí otočit ramena
http://img5.rajce.idnes.cz/d0507/4/4174/4174805_2296611ed507b2d73b1e5b1ec80c326a/images/rozvor.jpg :wink:

Napsal: 10.04.2012 11:29
od rotruck
Co se týká otočení ramen , máš to trošku odzkoušený v provozu ??
Taky jsem je zkusmo otočil na zadní nápravě , ale zdálo se mně , že ten úhel kosti je už moc drastickej, zvlášť při prověšení a tak jsem to raději bez otestování v terénu zas vrátil zpátky. Fungovalo ti to bez problémů ??

Napsal: 10.04.2012 13:43
od 4me
Co se týká rozvoru, Bezmozek má pravdu...v tomhle měřítku by měl být cca 30cm a to já nemám. Variantu s otočenými rameny na zadní nápravě mám v záloze, ale dostal jsem se stejně jako Rotruck jen k vyzkoušení a na "psí kosti" to bylo moc. Za nedlouho bude následovat druhý pokus, protože jsem poloosy vyměnil za univerzální ocelové od GPM, ty snesou trochu víc. Ještě něco málo k posledního postupu...dodělány přední blatníky, kabina dostala lak a pohrál jsem si se světly. Největší změnou bylo přezutí na pneu od J. Pstružiny, což mi udělalo velkou radost :HAPPY: . Gumy jsou to opravdu povedené (vlastnostmi i vzhledově), a hlavně Tatra byla stavěna na rozměr původních Tamiya "puků". Obuty jsou na Tamiya disky omotané olověným plechem (cca 60g na kolo), vložky jsou zatím "samorobo" ze starých monster gum....časem pořídím tvrdší. A ještě pár foto z weekendového ježdění...nedalo mi to, musel jsem to poskládat a "otestovat" ;-)

Více foto TADY.

Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: 10.04.2012 16:07
od nivak
To je moc pěkný. Chválím :wink:

Napsal: 10.04.2012 16:41
od swab
:OHNO: :YOP: :OHNO: tak to je mazec :SUPER: 8o ;-)

Napsal: 11.04.2012 0:49
od Bezmozek
rotruck píše:Co se týká otočení ramen , máš to trošku odzkoušený v provozu ??...

JJ, otáčel jsem předek aby na TL aspoň trochu seděla bouda z SCX.
Jen jsem trochu ubral rejd a bylo to v pohodě. Samo, že když to máš vyšponovaný nadoraz nahoru asi to už bude moc :roll: