Stránka 1 z 2

4LINK u Axialu SCX10

Napsal: 13.05.2012 12:11
od Pitrisek
Zdarec poradí mě někdo jaký rozměr 4linku mám dát na dingo?Mám kit a v krabici je jak 3link tak 4link,ale je tam víc těch plastovejch linků
http://pitrisek23.rajce.idnes.cz/Axial_KIT#IMG_1800.jpg
EDIT: Kratší má 115mm a delší 120mm měřeno od středu oka ke středu

Napsal: 13.05.2012 12:15
od 3000HP
pokud spravne tusim, (mam to v sade taky, mel sem RTRko) tak tohle nejsou linky na 4 link... já delal 4link klasicky ze zavitovek :-)

Napsal: 13.05.2012 12:29
od Pitrisek
No já mám ty spodní linky alu,ale ten tří link je plast a místo něho chci dát ty dva plastový ale nevim jaký abych tam něco nepodělal.A jaký máš s tim 4linkem křížení??

Napsal: 13.05.2012 12:48
od 3000HP
abych pravdu řekl, nedělal jsem to kvůli křížení... podle mě ten rozdíl bude prachbídný a to mám 100ky tlumiče... hlavní rozdíl je v tom, že u 3-linku se ti neustale vymlacuje ten kulovy cep a je v něm hrozný vakl... u 4-linku tenhle problém úplně zmizí... ale zase musíš mít dobře pohyblivé kardany (alespoň dobře mázlý :) aby hezky chodily)

Napsal: 13.05.2012 13:30
od eos
Ty nejkratší jsou na spodní linky pro rozvor 290mm. Nahoru potřebuješ na 4-link ještě kratší a takový plasty v sadách nejsou.
U novýho RTR Honcha na rozvor 313mm jsou vzadu nejdelší dole (130 mm z AX80054) a krátký (115mm z AX80043) nahoře. Na Dingo budeš muset horní změřit a vyrobit. Viděl bych to odhadem kolem 100mm. V nouzi, při troše snahy, by určitě šli upravit z těch zbylých 120mm. Vyřízl bych kus v nejširším místě, svrtal oba zbytky v ose na pr. 2,5mm, našrouboval to na kousek M3 závitovky a zalepil vteřiňákem. Protože ty 120 mm linky jsou, kromě spodních předků Honcha, na nic, nemáš co ztratit.
Když už máš ale spodní kovový, udělal bych radši stejně i vrchní.

Napsal: 13.05.2012 13:31
od SMURF
prostě tam nějaký zkus a pokud bude náprava ve správném ůhlu tak je to ok, jinak by to asi mělo bejt v manuálu ne?

Napsal: 13.05.2012 13:38
od 3000HP
jako říkat tady přesné hodnoty je podle mě trochu zbytečný ne? každý si to musí udělat podle toho jaký má kloubky a jakej chce mít úhel na kardanu, což v bude v tomhle případě měnit i délka tlumičů, protože je rozdíl jestli dáš stejně dlouhý linky s 85mm tlumičema nebo 100mm tlumičema (kardan jde do většího úhlu, takže ty horní linky mušíš prodloužit, aby měl kardan úhel menší...)

Napsal: 13.05.2012 13:41
od SMURF
takže si vem kloubky špejle a můžeš odměřovat :lol:

Napsal: 13.05.2012 13:42
od 3000HP
přesně tak, špejle nebo drátek či provázek je nejlepší řešení, taky to tak dělám doma na koleni :-D už se těším jak budu zítra proměřovat rozvor z dinga na JK :-D

Napsal: 13.05.2012 15:18
od Pitrisek
3000HP píše:abych pravdu řekl, nedělal jsem to kvůli křížení... podle mě ten rozdíl bude prachbídný a to mám 100ky tlumiče... hlavní rozdíl je v tom, že u 3-linku se ti neustale vymlacuje ten kulovy cep a je v něm hrozný vakl... u 4-linku tenhle problém úplně zmizí... ale zase musíš mít dobře pohyblivé kardany (alespoň dobře mázlý :) aby hezky chodily)
Taky to je ten důvod proč chci 4link.Kardany my přijdou nový notyra.Já jsem myslel že když je na tom platě ten držák na 4link že ty linky jsou k toum :roll: No kovový si udělat chci jen musim koupit tu trubičku a závitovku :mrgreen:

Napsal: 13.05.2012 16:01
od eos
Zkusil jsem to s původníma plastovejma spodníma linkama z Dinga (115mm). Pokud jsou kovový z kitu stejně dlouhý, tak potřebuješ nahoře 107 mm, tj. ke krátkým axial kulákům ( díl 1 z AX80005: http://www.mz-racing.net/p3440-ax80005-linkage-set/ ) 83 mm dlouhou trubku pr. 7/3 a cca 97mm M3 závitovky.

Napsal: 13.05.2012 19:44
od berta

Napsal: 13.05.2012 21:43
od eos
To je taky možnost, ale jen pro starej Dingo kit, kterej má alu 3-link. V novym je bůhvíproč zase plastovej, takže scházej ty 60mm alu posty.
Jinak délka sedí: zahlej kloub 15mm + původní post 60 + prodloužení 20 + rovnej kloub 12 = 107, nebo dva rovný klouby 12+12 + 83 trubka = 107. Jen když použiješ, podle návodu, ke skidplate původní zahlý kloubky od alu 3-linku, je třeba je u rámu trochu podložit, jinak ohybem dřou o rám. U 3-linku jsou totiž v o dost ostřejším úhlu, než u 4-linku kde pak už ten zahlej není prakticky nutnej, jen se o ty 3 mm musí doladit délka postu.
Ono se to blbě přesně měří, ale osobně bych dal horní linky radši o mm delší, než naopak. Schová se tak o trochu výš dolní kloub kardanu a to je trochu choulostivý místo. Nakonec, zkrátit se to dá vždycky, naopak těžko. :lol:

Napsal: 14.05.2012 6:46
od Pitrisek
Díky vám všem za rady.Co jsem ještě koukal tak budu muset dát nejspíš jinej držák serva což je další investice :evil: http://www.mz-racing.net/p3674-sta30485 ... rvo-plate/
Tak počkám až olítám ten plastovej 3link a pak pujdu do 4linku :mrgreen:

Napsal: 14.05.2012 8:36
od eos
Novej držák serva nepotřebuješ. Pokud máš plastovej držák 4-linku (AX80043, na kterej jsou počítaný všechny rozměry horních linků) odmontuješ jen držák středovýho kuláku (AX80003, díl 3). Vepředu původní držák serva zůstane jen na dvou šroubech, což v pohodě stačí.
Tenhle tuningový držák serva má delší zadek s dírama na kolmý kulový čepy pro 4-link, takže se nedává plastovej držák 4-linku, ale délky linků jsou pak úplně jiný.
Použij maximum zbytků z kitu, plastový držáky 4-linku, přebytečný kloubky a dopočítej si k tomu závitovku a trubičku na délku 107mm. Je to investice do stovky a z metrovejch kusů Ti přes půlku zbyde.