Stránka 1 z 2

Problem s nabíjením NiMH

Napsal: 26.06.2012 21:58
od 3000HP
Nemohl by mi nekdo poradit, co delat, kdyz nabíjím svojí Nosramku 4200 tak nejdríve vybila standardne a nabila 2800... tak jsem zkousel cyklus vybít nabít proudem 0,4 a nabila asi 3700... tak jsem s ní jel jezdit co to udela a vybila 900 asi po hodine jezdeni a nabila asi jen 400 :-( uz fakt nevim co ted, protoze cely rok jezdila uplne v pohode... nabijim Turnigy Accucel 6 proudem 2A (vybíjím 1A na 5,4 V po kazdé jízde)... díky moc za případné rady

Napsal: 26.06.2012 22:10
od cores
Nejspíš odešel článek,nebo jsou dost rozhozený.Ze čtyř kousků mi zůstaly dva a je vidět že dodělávaj.

Nimhy stojej za pendrek,lipóle je pohoda a stojej už opravdu málo.Navíc rozdíl v proudech je opravdu velikej.

Problem s nabíjením NiMH

Napsal: 26.06.2012 22:21
od mara126
hlavně ty velký kapacity stojej za prd,odcházej rychle.Kup si Life nebo Lipo a budeš mít klid.

Napsal: 26.06.2012 22:24
od 3000HP
no toho jsem se obával, do teď jsem s nima byl absolutně spokojenej, perfektní výdrž, žádný problém... :-( no zkusím jí nacyklovat nízkýma proudama :-(

nevíte teda případně, kde bych sehnal co nejlevněji u nás lipolku 5000?

accucelka má už i vestavěný balancer, takže bych mohl přejít...

děkuju moc za rady případně :-(

Napsal: 26.06.2012 22:26
od minotaur
Předně je blbost vybíjet po každé jízdě. Ty obyčejný Nosramy, který předpokládám máš, jsou nějaký obyč čínský oemy, který nemají kdovíjakou životnost a tím vybíjením ji ještě zkracuješ. Vybíjet má smysl pouze, když zjišťuješ, jak na tom baterka je (v podstatě cyklování). Pokud jezdíš dejmu tomu každý víkend, tak bych to dělal tak po dvou měsících.

Napsal: 26.06.2012 22:31
od 3000HP
No já právě četl, že je dobré po každé jízdě vybíjet a nabíjet... ach jo... tak kde je sakra ta pravda :)

mám tyhle 2x:

http://www.rc-auta.eu/zbozi/5151/Nosram ... -NiMh-7-2V

Problem s nabíjením NiMH

Napsal: 26.06.2012 22:40
od mara126
problém může taky vzniknout špatnym nastavenim nabíječky a možná je nevybíjet pod 1V na článek

Napsal: 26.06.2012 22:58
od Borik
Vybíjet NiMHy po každé jízdě má význam hlavně u vybíraných kvalitních "závodních" sad, které jsou ovšem cenově úplně někde jinde. A ani se nepředpokládá super dlouhá životnost, protože už i malé snížení kapacity a tvrdosti znamená jejich odchod ze závodního použití. Tam, kde jsou baterky pečlivě vybírané, je předpoklad, že se budou chovat víceméně stejně a nebudou mít velké odchylky ve vnitřních odporech a tak nebudou ostatní baterky v sadě týrat tu nejslabší. Obyčejné, byť "značkové" sady jsou pro modeláře ten "zbytek", který se už nikam jinam nehodí. Takže to nejhorší, co se najde.
Opravdu nejlepším řešením je přejít na Li-Polky, protože tam je přece jenom v průměru vyšší kvalita ( o lepších vlastnostech nemluvě ), než u těch NiMHů.

Napsal: 26.06.2012 23:16
od minotaur
Borik píše:Vybíjet NiMHy po každé jízdě má význam hlavně u vybíraných kvalitních "závodních" sad...

Ano, tak. Už jsem byl línej se rozepisovat. Odpověděl jsem, maje na paměti odběry při běžném expedičním ježdění, v porovnání se závodními odběry směšnými. Zkus ty Nosramy procyklovat, i kdyby měly nižší kapacitu a vyměklý, furt se s nima dá v lehčím terénu jezdit. Příště už kup lipolky.

Napsal: 26.06.2012 23:24
od 3000HP
no právě jsem konzultoval finanční situaci se svým supervizorem (otcem, který mě posledních pár měsíců dost obíral o finance :-D), mohli byste mi prosím poradit, kde koupit co nejlevněji nějaký hardcase? nejspíš asi turnigy 5000 mAh 20C... díval jsem se na netu v čechách a shruba asi 700+, máte někdo nějaký spešl obchod kde koupit?... moc bych byl vděčný :-)

Napsal: 27.06.2012 1:15
od Bandolik
ahoj chtěl bych se zeptat která z těchto baterek se hodí víc cenový rozdíl je naprosto zanedbatelný :

Kód: Vybrat vše

http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10514507C3307561DKL
http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10514507C3307561H12

teda jestli jsou vhodné na ježdění trošku mne zaraží že mají 7.4V místo 7,2V ale to je asi v pořádku a autíčkám to nevadí.

Problem s nabíjením NiMH

Napsal: 27.06.2012 6:00
od mara126
kolik toho najezdíš že chceš 5000mAh,dle mého názoru je to trochu zbytečné,jezdim na 3200 a kolikrát sem to ani nevyjel a hlavně sou menší.

Napsal: 27.06.2012 7:51
od Bandolik
ja ještě nic a proto se ptám nemám ponětí kolik a za jak dlouho to sežere :lol:
samosebou ještě koupit nabíječku na Lipolky někde jsem tu četl že MINH nejsou moc dobré tak koukám co je k mání:-)

Napsal: 27.06.2012 8:04
od Matezz
Kapacita lipolek kolem 5000 mAh mě osobně příjde na expedice tak akorát. Mít dvě nebo tři a člověk se nemusí bát, že auto ponese i na delších akcích. A rozdíly ve velikosti? Mrknul jsem na pár baterek s různou kapacitou a rozměry a hmotnost téměř shodné (rozdíl pár mm a gramů).

Bandolik: Počítej se spotřebou cca 1500-1800 na hodinu (nebo míň i víc, podle váhy auta a použité elektroniky). Mrkni třeba na http://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz/ ... 20C-Hard-C

Hard-case: Tvrdý obal, menší riziko poškození a následného požáru
Kapacita: Podle vkusu každého soudruha, já mám 4 ks http://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz/ ... -Hard-Case, ale levněji z německého Hobbykingu.
"Céčka": 20C na expedice v pohodě, 30C je ještě s extra rezervou
Značky: Řekl bych, že dost tady frčí Turnigy a Zippy

Užitečné info: http://www.mojemodely.cz/clanky/prechod_na_lipo.htm

Napsal: 27.06.2012 8:26
od Bandolik
děkuji za dokonalé info a jaká s k těm baterkám hodí nabíječka ? předpokládám že se dá pořídit moc levná a nekvalitní a nebo dobrá ale dražší díky za radu