Stránka 1 z 2

Wrangler TJ

Napsal: 07.11.2009 18:15
od Harry
Na úvod bych chtěl říct, že tohle auto nebude hotové nijak rychle. Nespěchám a ani nemám tolik volného času :cry: Také se na něm budu muset spoustu věcí naučit, jsem úplný začátečník - takže rád uvítám rady a názory (hlavně co se podvozku a RC záležitostí týká)...

Plán je ďábelský a prostý - postavit si 1:10 kopii svého auta. A to je Jeep Wrangler TJ, na něm mám spoustu úprav v duchu: "funkčnost, ale aby to pořád bylo normální auto"... Nakonec původní zůstala karoserie (až na barvu), přední náprava, rozvodovka, palubka, sedačky a pár dalších drobností. Ostatní je vyměněno za lepší/silnější/větší, nebo upravené... Chystám se ještě na pevnostní nárazníky.

V USA jsou populární rock crawlery, ale u nás jsou teréní auta spíš blátošlapové... Tomu jsem také podřídil stavbu vozu a s desetinou to bude taky tak.

Obrázek

Obrázek

Rozhodl jsem se ovšem že model bude bez střechy a bez dveří. Jednak se střechou jezdí hromada YJ Tamiya a hlavně - sám jezdím zhruba 4 měsíce v roce také tak (a nebýt psa tak více - já bych se obléknul, ale pes by umrznul...). Takže takto:

Obrázek

Obrázek

No a taky takhle :twisted:

Obrázek

----------- O|||||||O -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jako základ karoserie chci použít karoserii Jeepu od New Bright. Karoserii i interiér chci co nejvíce přiblížit originálu. Podvozek bych rád také co nejvíce přiblížil originálu, rám bych rád aby měl podobný tvar jako 1:1

Obrázek

Obě nápravy jsou pevné, motor s převodovkou (4l + automat), rozvodovka uprostřed auta (musela být posunuta dolů, kvůli zvýšení podvozku - kardany už měly příliš veliký úhel) má pod sebou nosný kryt. Brzdy jsou kotoučové na všech kolech. TJ má narozdíl od staršího YJ na obou nápravách vinuté pružiny místo listových per. Uchycení náprav je pak pomocí "čtyřlinku" s poměrně krátkými linky... Podobně bych chtěl sestavit i podvozek u desetiny.

Karoserie New Bright je ve žluté barvě, což je mizérie, ale co se dá dělat. Je to pružný plast a kupodivu velmi přesné rozměry v měřítku 1:10. "Plastové blatníky Buschwacker" na modelu nechám, aby se pod ně vešly kola (jsou širší než moje 1:1 i když ty jsou také rozšířené. V tomto bodě bude muset realita mírně ustoupit...)

Obrázek

Několik hodin jsem věnoval pobíhání s metrem a karoserií okolo auta a přeměřoval co se dá. A opravdu, vnější tvar a rozměry karoserie jsou dokonalé! Posuďte sami:

Obrázek

Obrázek

Co se dá lehce vytknout, jsou příliš zvýrazněné spáry mezi blatníkem a kabinou. Naopak kapota od blatníku odděleny nejsou, což ve skutečnosti jsou - je mezi nimi slušná mezera. Kapota k blatníku nedoléhá, je vymezena gumovou podložkou v její přední části.

Obrázek

Víčko od nádrže je u modelu také jen zlehka naznačené, u originálu je schované a zapuštěné

Obrázek

Model má také docela pěkně provedenou palubní desku (zaplať bůh, tohle modelovat, tak brzo visím pod lampou)

Obrázek

Jen ta palubka je o pár mm užší než by měla být - ale to snad půjde napravit...

Obrázek

Další rozdíl je u pantů kapoty (nic hrozného) a vůbec na kapotě není pár drobností. Také mřížka přívodu vzduchu do topení má jen jeden díl místo tří.

Obrázek

Jak jste si už všimli, stihnul jsem toho dost z karoserie odřezat (u velkého jsem postupoval podobně - místo věšení všelijakých doplňků a ozdob já odmontovávám a řežu :lol: ), především dveře. Podlahu kabiny chci dát tam kam patří, to samé s podlahou "kufru", která má být v úrovni spodní hrany zadních dveří.

Ovšem v tuto chvíli mám dilema: odříznout kapotu (a udělat ji otevírací), nebo neodříznout? Jo, toť otázka... To samé platí pro zadní dveře. Dále mne napadlo využít prostor v palubní desce a částečně i motorovém prostoru pro nějakou elektroniku (přepážka totiž má být v úrovni zadních pantů kapoty, ne tak jak je u modelu. A mezi ní a palubkou tak vznikne trochu prostoru). Má to smysl?

To jsou otázky nad nimiž aktuálně dumám :roll:

Jo a šetřete mne, pls... :oops:

Napsal: 07.11.2009 18:38
od sanys88
Tak na tohle sem cekal, kdo se pusti do stavby modelu podle predlohy
1:1 co ma doma. Drzim ti palce at se ti to vyvede.

Napsal: 07.11.2009 18:39
od cores
Šetřit tě nebudu.Tohle je parádní vlákno a pevně doufám,že se ti bude dařit.
Docela mě překvapilo,že tahle kastle značně odpovídá reálu.Tím sis ušetřil spoustu práce.
Co se týče haubny,po odříznutí se bude značně kroutit celá kastle,jelikož není střecha.Ale je to fajnová vychytávka.
Prostor využiješ všechen,protože motor,převodovka,servo atd ti zabere komplet předek.Deekay to potvrzuje.

EDIT: Podle svého 1:1 dělal SPECA Pajero wagon.Dokonce i vezeyk s mini bagrem.

Napsal: 07.11.2009 19:13
od deekay
No harry drzim palce, pekny sousto si vzal, ale kdyz se nespecha, jde vse.
Ja jsem taky pro ponechani kapoty, odriznutim tuhost opravdu silne utrpi. Spis to dyztak podlep styrenem a vyryj drazky tak kde maji byt, nebo se ti zdaji male.

Pokud budes chtit delat interier, tak ti garantuju, ze vyuzijes fakt temer kazdy mistecko.

Napsal: 07.11.2009 19:50
od deekay
Neni na kastli vylisovany naky oznaceni materialu? Casto to bejva. PE, PP, PA atd. Podle toho se pak necha najit lepidlo.

Napsal: 07.11.2009 20:56
od Motor_Home
No máš našlápnuto na pěknej kočár. Držím palce a jsem zvědav jak se s tím popereš.

Napsal: 07.11.2009 21:02
od DUsoft
Tak to je hustý! Budu fandit !!!

Napsal: 07.11.2009 21:07
od marek37
držím palce ;-) ;-) doufám že to dotáhneš do konce

Napsal: 07.11.2009 21:25
od MikeP
Shodou okolnosti tuhle kastli taky mam a taky se v ni trochu vrtam. Kapota pude pryc, uz je cca ze 3/4 uriznuta. Nevim cim to rezete, ale tema nozema co se daji ulamovat je to hrozna prace. No uvidime.
Taky mam celkem problem s mistem pro drzaky zadnich tlumicu.

Drzim palce, alespon budu mit podle ceho delat. :wink:

Jaký plánuješ osy ? Chce to neco uzsiho.

Napsal: 08.11.2009 11:21
od Filip
Co to máš? 4 litr

Napsal: 08.11.2009 13:39
od cores
Jestli scháníte lepidlo,vemte kastli do krámu s kity a oni vám určitě poradí.Nabízeli mi to taky.

Káču řezal Sannys nití a prej to jde fajnově.

Napsal: 09.11.2009 1:45
od DUsoft
Hergot mě bere ta matovka na originálu. Ta je sakra dobrá! Kdo to lakoval? To není z fabriky, že?

Napsal: 09.11.2009 14:17
od Filip
tomu tvojemu by sekly Swampry TSLka 33

Napsal: 16.11.2009 18:39
od Harry
4l jak jsem psal výše.

Pneu budu řešit na jaře, na desetinu asi 1.5...

Lak je speciální vojenskou barvou, je to nějaký polyuretan či co (prostě nějaká polysrágora, co se trochu chová jako plast...)... Jsem s tím spokojen, dělal jsem to s kamarádem.

Zkusil jsem pár lepidel a zatím teda mizérie, jsem sám zvědav jak to vyřeším. On bude asi i problém s lakováním, tyhle mastný mazavý plasty - to je trest...

Tak jsem se nakonec rozhodl: zadní dveře řezat nebudu, bude na nich rezerva, tak to nechci zeslabovat. Kapotu ale odříznu a pokud se mi to povede, tak udělám otevírací...

Zatím jsem udělal masku a sehnal psíkovi dvojníka :-D

Obrázek

Obrázek

Napsal: 16.11.2009 21:14
od puma1
Co se týká barvy tak by se mohly chovat třeba akryláty.