K té výrobě pneumatik by jsi mohl i použít postup z jiného fóra:
Ještě jsem si vzpoměl na jeden postup, jak na gumy.
Kdysi jsem stavěl OT 64 Skot podle plánu modelář. Potýkal jsem se s výrobou pneu,
až jsem kdesi vyčetl postup, jak je vyrobit z černého silikonu, který se běžně koupí v kartuši v drogérii.
Postup je jednoduchý ale trochu zdlouhavý. nic méně funguje.
Tedy, z originálního plastového pneu si vytvoříme pozitivní formu. Jednu polovinu výšky pneu zalijeme
dobře vymíchanou sádrou bez vzduchových bublin a necháme ztvrdout. Pak necháme sádru dokonale vyschnout.
Nesmí tam být ani kapička vlhkosti. Vyjmeme pozitiv, na jemném smirku zabrousíme dělící rovinu, zbavíme prachu.
Běžný postup,který každý zná. Teď ale to důležité. V plechovce (starý kastroj ap.) rozehřejeme parafín (pravý parafín). Ten musí být
v konzistenci vody. Bacha na teplotu, může zahořet. Polovinu sádrové formy ponoříme do parafinu tak dlouho, dokud
bude ze sádry unikat vzduch - tvoří se pěna. Vyndáme a necháme úplně zchladnout.
Do formy opět vložíme pozitiv, zalejeme sádrou druhou polovinu a celý postup opakujeme u druhé poloviny.
Pak už stačí do kažhé poloviny natlačit silokon z kartuše s mírným přesahem a obě poloviny k sobě přitlačit.
No a pak už jen čekáme, až silikon zvulkanizuje. Podle velikosti pneu někdy i 14 dnů.
Pneu vypadá velice pěkně, za jízdy se svou měkostí lehce promačkuje a navozuje pocit pneumatiky nafoukané vzduchem.
Pozn: forma vyrobená z něčeho jiného než ze sádry a napoštěného parafinu nefunguje. silikon v ní nezvulkanizuje. Ověřeno na formě z epox. a polyester. pryskyřic. Ty jsou vhodné pro Lukopren - tedy 2 složkové hmoty. Proč tomu tak je,nevím.