OT – 64A „SKOT“

Všechny vícenápravové kousky, nákladní a užitkové stroje - pro všechna měřítka.

Moderátor: wranglik

Uživatelský avatar
Max
Píšu hodně
Příspěvky: 1145
Registrován: sob říj 15, 2011 11:00 pm

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Max » stř lis 25, 2015 10:54 am

Pišeš:....Motor bude ve vodotěsné vaně z PSH, náhon na diferáky půjde zkrz ucpávky. .

Tak to servo na řízení dej vedle motoru do té PSH vany a skrz ucpávku dotáhni k řízení.
To by nešlo??
Max_bojovník silnic.

Uživatelský avatar
Mira
Veterán fóra
Příspěvky: 4129
Registrován: pon kvě 20, 2013 2:31 pm
Bydliště: Rudolfov

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Mira » stř lis 25, 2015 11:03 am

Bych se na motor vyprd. Jestli to nebude senzorovej stridak tak ho normalne top, ne..? Stoji 350 kc a poradny servo litra a nahoru (vidim cinu za 150, jasny :wink: )

.. Resi to plastidip, servo naplnit u prevodu vazelinou, smontovat a bud ponorit do plastidipu nebo cely zamazat zvenku vrstvickou silikonu. A je vodotesny az kam.


Motoru to neva, obcas rozeberes, procistis, jednou za dva roky zahodis a zadny starosti. Bych se vubec nebabral s nejakou vanou z psh. To si radsi udelej po kazdym brodeni doma petiminutovku s vanou opravdovou, pekne vysprchuj bordel, nech schnout v zime na topeni v lete na slunicku, stridme na loziska v motoru WDckem a bude se mit lip nez v nejaky skatuli

Uživatelský avatar
Milhouse
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: úte lis 15, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno; Kr. pole

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Milhouse » stř lis 25, 2015 11:06 am

Max píše:Pišeš:....Motor bude ve vodotěsné vaně z PSH, náhon na diferáky půjde zkrz ucpávky. .

Tak to servo na řízení dej vedle motoru do té PSH vany a skrz ucpávku dotáhni k řízení.
To by nešlo??


good idea :FINE: Zkusím popřemýšlet. Vidím problém kudy s tím k přední nápravě :-p

Mira píše:Bych se na motor vyprd. Jestli to nebude senzorovej stridak tak ho normalne top, ne..? Stoji 350 kc a poradny servo litra a nahoru (vidim cinu za 150, jasny :wink: )

.. Resi to plastidip, servo naplnit u prevodu vazelinou, smontovat a bud ponorit do plastidipu nebo cely zamazat zvenku vrstvickou silikonu. A je vodotesny az kam.


Motoru to neva, obcas rozeberes, procistis, jednou za dva roky zahodis a zadny starosti. Bych se vubec nebabral s nejakou vanou z psh. To si radsi udelej po kazdym brodeni doma petiminutovku s vanou opravdovou, pekne vysprchuj bordel, nech schnout v zime na topeni v lete na slunicku, stridme na loziska v motoru WDckem a bude se mit lip nez v nejaky skatuli


JJ, opravdový SKOTy taky vlastně moc často neplavaly... :-D :-D :-D

Uživatelský avatar
Mira
Veterán fóra
Příspěvky: 4129
Registrován: pon kvě 20, 2013 2:31 pm
Bydliště: Rudolfov

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Mira » stř lis 25, 2015 11:10 am

A bude ti to i plavat? Dyt to neva ze bude motor uplne pod vodou, lepsi nez v bahne, ne? .... Stejne to nebude obojzivel, to bys to musel asi vychytat vic. Ale cim vic pruchodek, tim vic ti tam natece. Servo suverenne opatlej anech u napravy, pro kazdou jedno a vyhrajes. S motorem si delej co chces teda.. :-D

Uživatelský avatar
plutoone84
Píšu hodně
Příspěvky: 1825
Registrován: sob led 18, 2014 12:06 pm
Bydliště: Potštejn

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od plutoone84 » stř lis 25, 2015 11:40 am

Možná že je to blbost, ale myslím, že není v tvých silách to utěsnit tak, aby do podvozku neteklo. To asi prostě nejde. Kór s odpružením atd...
Já bych zkusil dát do podvozku něco, co bude na vodě nadnášet. Ať si voda zateče kam chce, ale až to má nějaký prvek, vzduch, nebo polystyrén, kterej prostě plave. Dám příklad. Pajero mělo malá kola - jezdilo po dně. Rubicon má kola větší a utěsněná, né že by úplně plaval, ale voda ho nadnáší.

Uživatelský avatar
Ming
Častý přispěvatel
Příspěvky: 800
Registrován: stř srp 01, 2012 11:00 pm
Bydliště: Brno-Blekfíld

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Ming » stř lis 25, 2015 1:34 pm

A někoho pak nadnáší neproděravěná lexanka.
Drive smoothly
SCX10 Dingo (Speed600Eco R.I.P., teď HPI Saturn 35T, Dsys56, GT3C 6.0, Pat a Mat)
CC-01 Beast (ve výstavbě)
SC Himoto, plachetnice Babetta, remorkér Grimmershörn, Dickie PistenBully 600W

Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1184
Registrován: pon lis 14, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Borik » stř lis 25, 2015 1:54 pm

To Mrakovo přepákování serva řízení je podstatně lepší - stálo za to by to udělat podobně, protože toto fungovat nebude - popř. s velkými problémy, hlavně v terénu. A čím silnější servo, tím hůř - páky řízení se budou vyvracet.

Plutoone: To nadnášení není dobrá úvaha - buď to bude plavat a nebo to pojede po dně. Bohužel nic mezi tím ( kromě ponorek ) není. Utěsnit to je práce obrovská - to by musely být venku jen ramena polonáprav, tlumiče a těsněná tyč náhonu. Jinak vše uvnitř. V této fázi už to zatěsnit nejde.

Uživatelský avatar
Hanys
Uživatel
Příspěvky: 303
Registrován: pát úno 25, 2011 12:00 am
Bydliště: kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Hanys » stř lis 25, 2015 2:15 pm

Milhouse píše: a takhle u Tatry 3000:
čiré šílenství, něco takováho dělat u modelu...

Ze šílenství se dá žít:

Důležitý u řízení s výkyvnýma polonápravama je to, aby se ti při výkyvu nezatočilo kolo vlivem změny vzdálenosti řídících kulových čepů.
Hanys.
[email protected]
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

Uživatelský avatar
Milhouse
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: úte lis 15, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno; Kr. pole

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Milhouse » stř lis 25, 2015 2:23 pm

Hanys píše:
Milhouse píše: a takhle u Tatry 3000:
čiré šílenství, něco takováho dělat u modelu...

Ze šílenství se dá žít:

Důležitý u řízení s výkyvnýma polonápravama je to, aby se ti při výkyvu nezatočilo kolo vlivem změny vzdálenosti řídících kulových čepů.


Na to teda s akuvrtačkou, svěrákem a psacím stolem nemám... :-p :-p :-p

Zkusím to rozjet ve stavu v jakým to je a uvidím... Buď to půjde do krabice a o kastli se ani nemá smysl pokoušet....

Borik píše:To Mrakovo přepákování serva řízení je podstatně lepší - stálo za to by to udělat podobně, protože toto fungovat nebude - popř. s velkými problémy, hlavně v terénu. A čím silnější servo, tím hůř - páky řízení se budou vyvracet.

Plutoone: To nadnášení není dobrá úvaha - buď to bude plavat a nebo to pojede po dně. Bohužel nic mezi tím ( kromě ponorek ) není. Utěsnit to je práce obrovská - to by musely být venku jen ramena polonáprav, tlumiče a těsněná tyč náhonu. Jinak vše uvnitř. V této fázi už to zatěsnit nejde.


Pan Mrak mi bohužel na tři odstavce dotazů odpověděl jednou holou větou s deseti slovy :-?
Co se týká zaplavení je v plánu, že utěsněn bude pouze motor a elektronika. Rozvody, zavěšení a diferáky ve vodě.

Uživatelský avatar
Mira
Veterán fóra
Příspěvky: 4129
Registrován: pon kvě 20, 2013 2:31 pm
Bydliště: Rudolfov

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Mira » stř lis 25, 2015 2:34 pm

Pises spravne "zaplaveni", protoze plavat ti to nebude, rovnou to zaplave na dno. Nebo mas nejakou predstavu, jak to udelat plavaci? Nebo to nechces plavaci, budes jen pseudoplavat v potrebne melke vode..? Asi tak, ne? V tom pripade ten motor vazne tesnit nemusis, jen elektro.... Preci....

:-I vedeme moc slov o nicem, nezlob se, vesele stav, to jen ze tak pekne jde diskuze :-D

Uživatelský avatar
plutoone84
Píšu hodně
Příspěvky: 1825
Registrován: sob led 18, 2014 12:06 pm
Bydliště: Potštejn

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od plutoone84 » stř lis 25, 2015 3:29 pm

Borik píše:To Mrakovo přepákování serva řízení je podstatně lepší - stálo za to by to udělat podobně, protože toto fungovat nebude - popř. s velkými problémy, hlavně v terénu. A čím silnější servo, tím hůř - páky řízení se budou vyvracet.

Plutoone: To nadnášení není dobrá úvaha - buď to bude plavat a nebo to pojede po dně. Bohužel nic mezi tím ( kromě ponorek ) není. Utěsnit to je práce obrovská - to by musely být venku jen ramena polonáprav, tlumiče a těsněná tyč náhonu. Jinak vše uvnitř. V této fázi už to zatěsnit nejde.

Proti tobě jsem co se týče lodí absolutní neznalec, ale myslím, že kdyby byl ve střední části (myšleno vertikálně) nějaký plovák. Potopila by se po najetí do vody spodní část a vršek by zůstal nad vodou. Tak jako je tomu u skutečného auta.

Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1184
Registrován: pon lis 14, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Borik » stř lis 25, 2015 3:52 pm

To by bylo ideální, ale v podstatě nemožné. Hlavně z toho důvodu, že vše ( nebo skoro vše ), co je na autě, je těžké. A to ve většině případů o dost víc, jak samotná voda. Proto ten objem, co by nesl ty těžké věci, by musel být natolik velký, že na to prostě není místo. I když by se dodržela "suchá" část vozidla, jako ve skutečnosti, tak bude i tak dost těžké udržet čáru ponoru podle skutečnosti. Mrkni se na téma toho plovoucího GAZe, který má hodně velkou část vozidla řešenou jako suchou vanu a i tak je třeba šetřit váhou, aby to vůbec plavalo. A to ten GAZ je čtyřkolka, na rozdíl od osmikolky, kde je těžkých mechanických dílů mnohem víc. Prostě ten objem, kde bude vzduch a ne voda, je pro to neponoření podstatný a horko-těžko se to podaří udělat tak, aby to plavalo. Za současného stavu jsem přesvědčený, že čára ponoru podle skutečnosti je nedosažitelná.
Kdyby to autor stavěl třeba 1:6, tak už by to bylo o dost jednodušší.

Uživatelský avatar
plutoone84
Píšu hodně
Příspěvky: 1825
Registrován: sob led 18, 2014 12:06 pm
Bydliště: Potštejn

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od plutoone84 » stř lis 25, 2015 6:10 pm

Jasný, chápu. Ale nápravy jsou plastové a kola plná vzduchu, nástavba bude asi taky plastová, tak by to kurňa trochu plavat mohlo né :-D Nebo musí jet lodní šrouby takovou palbu, aby to zvedly nad vodu ;-)

Uživatelský avatar
Milhouse
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: úte lis 15, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno; Kr. pole

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Milhouse » stř lis 25, 2015 7:44 pm

Nedalo mi to a dnes jsem to zkusil rozjet po obýváku. New video here:



Zdá se mi, že vše funguje jak má i přes to, že jsem se nechal zviklat názorem většiny :-p Předesílám, že kola nejsou nalepena na disky a spojovačky nejsou ani na odklonu ani na řízení nijak seřízeny. Souprava a vybavení narychlo použito z vykuchaného Himota...

Vox populi, vox Dei

Mira píše:Pises spravne "zaplaveni", protoze plavat ti to nebude, rovnou to zaplave na dno. Nebo mas nejakou predstavu, jak to udelat plavaci? Nebo to nechces plavaci, budes jen pseudoplavat v potrebne melke vode..? Asi tak, ne? V tom pripade ten motor vazne tesnit nemusis, jen elektro.... Preci....

:-I vedeme moc slov o nicem, nezlob se, vesele stav, to jen ze tak pekne jde diskuze :-D


Jak to, že to Mrakovi tak pěkně plave? Musí to jít:



Ani originál nebyl "LOĎ", ale měl možnost přes nehlubokou vodu přeplavat. Tak to mám myšleno i já...

Uživatelský avatar
mrak03
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2240
Registrován: ned úno 07, 2010 12:00 am
Bydliště: Louny

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od mrak03 » stř lis 25, 2015 8:20 pm

pane kolego, omlouvám se, ale nemám čas psát elaboráty na milion otázek, ani nehodlám vykecat všechno, mě to stálo taky mnoho času a pokusů než to vůbec jelo , natož plavalo

motor nech ve vodě, nejjednodušší řešení, než sem to takhle vyřešil stálo mě to 5000 tisíc korum (2x mrtvej stříďák i s reglem)
Naposledy upravil(a) mrak03 dne čtv lis 26, 2015 3:07 pm, celkem upraveno 1 x.
MRAKOLEND-rc park
Hitec-2,4GHz
OT64-SKOT
LIAZ-plachta
MITSUBISHI PAJERO-CC01 trial
Holídajka by MRAK
MITSUBISHI PAJERO WAGON-CC-01
HAJZLTEAM -patřím k nim
http://rc-listany.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/DOLUBOBO

Odpovědět

Zpět na „Trucky, zemědělská technika a vícenápravové stroje“