Převodovka TUNDRA

A ostatní 3-speedy.

Moderátoři: pajiki, salvatore

Odpovědět
violator
Nově příchozí
Příspěvky: 17
Registrován: úte dub 21, 2009 11:00 pm
Bydliště: Vítkov okr. Opava
Kontaktovat uživatele:

Převodovka TUNDRA

Příspěvek od violator » pon kvě 18, 2009 8:07 am

Zdar Všem,

jen letmo jsem kontroloval původní plánek na sestavení TUNDRY, protože začínám řešit jiný systém pérování a zaujal mne jden detail na převodovce. Hned při stavbě jsem se rozhodl všechna kluzná ložiska nahradit valivými a v převodovce je typ BA22 (1260) 4x. Dva kousky by měly být vsazeny do zubové spojky označené J7 - (původně kluzná ložiska mají být sekunďákem vlepeny) - straší u toho poznámka "Do not replace with ball bearigs". Hnedle kousek dole je další část návodu - s tím, že ložiska mohou být nahrazeny typem Ball Bearing a tento typ ložiska (BA22 1260) je dodán v setu 4x. TAk nějak jsem z toho lama. Kdo poradí ??? Jak jste to řešili, teda pokud...
Měnit či neměnit ???? :roll:
Dík za odpověď.
T.K

RC model:

zatím nic..

Uživatelský avatar
Robert
Uživatel
Příspěvky: 172
Registrován: pát lis 28, 2008 12:00 am
Bydliště: Praha 7

Příspěvek od Robert » pon kvě 18, 2009 5:05 pm

To je i u High lifta.... Jak jsem na to koukal tak by to mohlo mít vliv na řazení, ale já taky nahradil ložiskem ze sady a dosud žádný problém. Vše šlape v pohodě
Man SX2000 1:10

malé práce na soustruhu, unašeče, spojky, hřídele, nebojte se napsat

violator
Nově příchozí
Příspěvky: 17
Registrován: úte dub 21, 2009 11:00 pm
Bydliště: Vítkov okr. Opava
Kontaktovat uživatele:

Převodovka TOYOTA TUNDRA

Příspěvek od violator » pon kvě 18, 2009 5:50 pm

Dík za odpověď,

zatím nechám v převodovce na zubové spojce J7 (rádoby synchron, ale bez synchronizačních ploch) valivé ložiska. Řadit to řadí a pokud před řazením trochu uberu, tak přeřadím za jízdy bez poznání. Před montáží zubové spojky a samotné kompletaci převodovky jsem hřídel na které běhá řádně promazal, tak by vše mělo snad být O.K.
T.K

RC model:

zatím nic..

Uživatelský avatar
letik
Nově příchozí
Příspěvky: 85
Registrován: úte led 20, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od letik » čtv kvě 21, 2009 7:36 am

Ahoj, pamatuju že jsem to taky řešil. Nakonec jsem tam vrazil ty kuličkový ložiska a mám zato, že to funguje normálně. Leč nemám srovnání jak by se to chovalo s těma kluznýma. Když píšou že se nemají nahrazovat kuličkovýma nechápu tedy, proč jsou obsaženy v tom setu kuličkových ložisek :roll:

Uživatelský avatar
cores
Sběratel
Příspěvky: 5472
Registrován: pon lis 24, 2008 12:00 am
Bydliště: Holešárna

Příspěvek od cores » čtv kvě 21, 2009 5:37 pm

Mám tam ložiska od začátku a celej rok v pohodě.

Uživatelský avatar
Bezmozek
Uživatel
Příspěvky: 253
Registrován: pon pro 06, 2010 12:00 am
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bezmozek » úte led 11, 2011 2:09 am

Neví někdo modul zubů? potřeboval bych menší pastorek a jsem v pasti, nevím co shánět :?

Edit:// Kdo to kdy bude hledat, High lift má modul zubu 0,8
Naposledy upravil(a) Bezmozek dne čtv led 13, 2011 7:49 pm, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
CardaThomas
Nově příchozí
Příspěvky: 5
Registrován: pát pro 31, 2010 12:00 am
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CardaThomas » úte led 11, 2011 9:55 pm

Sice nemám toto auto, ani sem ten manuál neviděl, ale napadlo mě že je to třeba z důvodu axiální (osové) síly působící na ložisko, takto malá ložiska velké zatížení nesnesou a mohli by se rozjet do boku, proto ho tam nedoporučují. To je pouze myšlenka, jak říkám, nikdy sem danej problém neviděl

Gavius
Uživatel
Příspěvky: 101
Registrován: sob srp 22, 2015 11:39 pm

Re: Převodovka TUNDRA

Příspěvek od Gavius » ned led 06, 2019 10:22 pm

Zdravim panove, mam dotaz.
Pouzivam prevodovku Hlka v modelu, je fakt, ze skoro neradim.
Ale jde mi o to, ze na zacatku sezony bylo vse v pohode, a na konci sezony dela prevodovka silene zvuky. Ma uplne knucivy (vrtackoidni) zvuk.
Cim by to mohlo byt, poradi nekdo? :-) Dekuji

Uživatelský avatar
Pavel JK
Uživatel
Příspěvky: 132
Registrován: ned kvě 28, 2017 5:18 pm
Bydliště: Jihlava

Re: Převodovka TUNDRA

Příspěvek od Pavel JK » pon led 07, 2019 6:03 pm

Asi bych doporučil rozebrat a kouknout dovnitř. Byly tam ložiska nebo kluzná pouzdra, tam bych asi začal a když to rozebereš tak určitě poznáš co odešlo.

Uživatelský avatar
bavorak
Častý přispěvatel
Příspěvky: 700
Registrován: pon zář 28, 2009 11:00 pm

Re: Převodovka TUNDRA

Příspěvek od bavorak » pon led 07, 2019 7:21 pm

No pokud tam někdo při montáži nové nebo někdy potom při servisu nedal ložiska, tak tam jsou jako originál od Tamiya kluzná pouzdra a ty budou určitě přemazaný... :mrgreen:
Jeep Wrangler JK - SCX10 -
Toyota Tundra - SCX10 - (v depozitu) / Spektrum 2.4Gh
-->FOTOKUKUČ<--

Gavius
Uživatel
Příspěvky: 101
Registrován: sob srp 22, 2015 11:39 pm

Re: Převodovka TUNDRA

Příspěvek od Gavius » pon led 07, 2019 7:40 pm

Děkuji vam.
Tak prevodovku jsem skladal sam, menil jsem prave loziska za kulickova misto kluznych.
Mam ji rozebranouy resp. rozebiram.
Ale vse se krasne toci a neskripe.
Co myslite, je to namazano malo nebo staci?
Dekuji

Sakra nejde mi sem vlozit obrazek :-(

Uživatelský avatar
Sisma
Uživatel
Příspěvky: 109
Registrován: úte čer 15, 2010 11:00 pm
Bydliště: Praha-východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovka TUNDRA

Příspěvek od Sisma » úte led 08, 2019 4:47 pm

Není potřeba tam patlat spoustu vazeliny. Já to mažu třeba jen kvalitním mazivem ve spreji. Tipnul bych to na pastorek/spur. Zkontroluj to možná jsi měl blbou zubovou vůli.
T813 Kolos trucktrial
T815 Dakar Azevedo
Ford F 150 CC-01

Hilux (tamyia HL, Brushless, 2,4GHz)
Tatra T810

Gavius
Uživatel
Příspěvky: 101
Registrován: sob srp 22, 2015 11:39 pm

Re: Převodovka TUNDRA

Příspěvek od Gavius » úte led 08, 2019 8:14 pm

Tak bylo tam dano rozumne, teda je to rozprskany, ze jo...
No tak i to je mozne, ale ze by az po case jezdeni? Cca po polovině.

Odpovědět

Zpět na „Tamiya High Lift“