Nápravy na trial

Celé nápravy, diferenciály, převodovky, kardany atd...

Moderátoři: minotaur, Pedro

Odpovědět
matix737
Nově příchozí
Příspěvky: 21
Registrován: ned pro 06, 2015 10:40 am
Bydliště: Řetová a Mikuleč

Nápravy na trial

Příspěvek od matix737 » ned bře 31, 2019 5:08 pm

Ahoj, prosil bych o radu zkušených trialistů. Chci postavit trialové auto a nevím co za nápravy. Scx10 jsem zavrhl kvůli velké hrušce ale v první řadě mi půjde o co největší rejd samozřejmě. Líbí se mi nápravy od MST. Koukal jsem že MST se jezdí na trialu hodně tak bych chtěl poprosit jak je na tom s rejdem , na internetu jsem četl že má v základu 40 stupňů. Má otázka z ní jestli se tento rejd dá zvětšit? Nebo je jiná vhodnější náprava? Scx10 druhé generace? Vaterra? Mockrát děkuji za cenné rady.

Uživatelský avatar
Juraj P
Uživatel
Příspěvky: 137
Registrován: ned dub 19, 2015 3:17 pm
Bydliště: Košice - Terasa

Re: Nápravy na trial

Příspěvek od Juraj P » ned bře 31, 2019 5:11 pm

Podla mna napravy vattera, daju sa lahko zuzit a maju velky rejd v zaklade.
Chevy Stepside Axial, Vattera Ford Bronco, Axial Wraith 1.9

Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 6245
Registrován: pát lis 28, 2008 12:00 am
Bydliště: V Holomóci městě

Re: Nápravy na trial

Příspěvek od milan008 » ned bře 31, 2019 5:43 pm

:-p Těžká odpověď na těžkou otázku. Pokud ti někdo odpoví, bude preferovat svoje řešení. Trial jezdím cca 8 let, ale říct které nápravy jsou nejlepší nedokážu. A myslím, že ze seriozních jezdců nikdo. Každá má něco do sebe, ano původní axial má nízkou výšku nad zemí, MST se nemusí zužovat, vatera má údajně dobré zatáčení, jediné co ti mohu na 100% říct, že úspěch v trialu nezávisí na nápravách. Závisí na tom jak umíš jezdit, jak dokážeš odhadnout zatáčku, přejezdy kořenů, správný náklon. Nejlepší možné řešení je přijet na závody, pořádně se koukat na styl jízdy, prohlédnout si závodní stroje a pokecat se závodníky(stejně ti každý řekne něco jiného) a pokud bude možnost, si jednotlivé stroje vyzkoušet. Potom postavit, co ti šuplík či peněženka dovolí a pak jezdit, testovat, jezdit, testovat a nakonec jezdit a testovat.
bflmpsvz

Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 4780
Registrován: sob zář 10, 2011 11:00 pm
Bydliště: Krnov/Neratovice

Re: Nápravy na trial

Příspěvek od sWiNe » ned bře 31, 2019 8:32 pm

Dá se říct, že Milanova slova platí, jako poměrně zkušený trialista se pod to můžu podepsat. Ono je taky důležité specifikovat, jaký trial ... protože každý má jiné pravidla a na každý funguje trochu jiné auto. Rozhodující je povolená šířka auta a šířka branek, respektive pak prostor, v jakém se závody jezdí. Na našem Moravském trialu bylo potřeba manévrovat na co nejmenším prostoru, takže byla potřeba krátké úzké auto s obrovským rejdem. Já teď jezdím RC AST a kategorii C3, což je v podstatě taky trial. Ale dost drsný a v náročném až brutálním terénu, zde by auto z moravského trialu bylo úplně nepoužitelné. Naproti tomu auto z C3 závodů by zas bylo velké a široké do moravského trialu a dokonce by ani neplnilo pravidla. Nováčci ze začátku mnohdy ani úplně neví, co se pod trialem vlastně skrývá a kde s čím chtějí jezdit, takže tohle je třeba si ujasnit. Řešení je opravdu mnoho a doba již pokročila, já svého času jezdil se zúženým axialem a bohovským rejdem, viz foto. Kdybych teď měl stavět auto stejných parametrů, tak už si ty nápravy díky tomu velkému diferáku taky nevyberu. MST je rozměrově velice fajn náprava s dobrým rejdem v základu, dá se z toho vykřesat i více. Trochu to limitují poloosy, mají ne úplně šťastný systém zajištění pinu s kruhovou pružinkou a piny můžou vypadávat, ve velké zátěži s těžkými koly není problém ji lousknout. Dělá se tuning třeba od MS technology, ale ten už s výrobou prakticky skončil tak nevím, zda budou jeho kardanové poloosy ještě dostupné. Vattera špatná určitě taky není, SCX II asi nejde moc dobře zužovat ...

Jedna z možností tuningu MST náprav ... nezkoumal jsem to, ale skoro určitě by se dal zvětšit rejd i na těch sériových ... většinou stačí obrousit céčko nebo upilovat nějaký doraz, já si na SCX zkracoval těhlice a pak to šlo mnohem dál

https://slick7.rajce.idnes.cz/Poloosy_MST/


A další dobrou vychytávkou, kterou zlepšíš poloměr otáčení jsou rozdílné převody v nápravách, tzv. overdrive. Předek se točí rychleji než zadek a tak ten zadek tolik netlačí předek auta ven a nehrne se v zatáčkách. Tuhle možnost asi nabízí jen axial. Záklon rejdového čepu pomůže taky ... no záleží, kolik srdíčka (a peněz) do té stavby chceš poslat, možností je mnoho :lol:

Obrázek
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER

burlub
Nově příchozí
Příspěvky: 65
Registrován: pon úno 08, 2016 4:38 pm
Bydliště: Chlum u Křemže

Re: Nápravy na trial

Příspěvek od burlub » úte dub 02, 2019 11:40 am

já zkoušel YOTY a byla to slepá ulička, drhnou po kamech a nechtějí klouznout.
Obrázek

pokud se nebojíš úprav dají se použít jaké koliv nápravy

Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 4780
Registrován: sob zář 10, 2011 11:00 pm
Bydliště: Krnov/Neratovice

Re: Nápravy na trial

Příspěvek od sWiNe » úte dub 02, 2019 7:32 pm

Yoty jsou blbost, úplná.

Použít se dá cokoliv no ... ale u 3/4 náprav to nebude mít smysl.
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER

Odpovědět

Zpět na „Nápravy, převodovky a jejich části“