Právě je ned dub 21, 2019 5:52 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nápravy na trial
PříspěvekNapsal: ned bře 31, 2019 5:08 pm 
Offline
Nově příchozí

Registrován: ned pro 06, 2015 10:40 am
Příspěvky: 21
Bydliště: Řetová a Mikuleč
Ahoj, prosil bych o radu zkušených trialistů. Chci postavit trialové auto a nevím co za nápravy. Scx10 jsem zavrhl kvůli velké hrušce ale v první řadě mi půjde o co největší rejd samozřejmě. Líbí se mi nápravy od MST. Koukal jsem že MST se jezdí na trialu hodně tak bych chtěl poprosit jak je na tom s rejdem , na internetu jsem četl že má v základu 40 stupňů. Má otázka z ní jestli se tento rejd dá zvětšit? Nebo je jiná vhodnější náprava? Scx10 druhé generace? Vaterra? Mockrát děkuji za cenné rady.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nápravy na trial
PříspěvekNapsal: ned bře 31, 2019 5:11 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned dub 19, 2015 3:17 pm
Příspěvky: 136
Bydliště: Košice - Terasa
Podla mna napravy vattera, daju sa lahko zuzit a maju velky rejd v zaklade.

_________________
Chevy Stepside Axial, Vattera Ford Bronco


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nápravy na trial
PříspěvekNapsal: ned bře 31, 2019 5:43 pm 
Offline
Veterán fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 28, 2008 12:00 am
Příspěvky: 6198
Bydliště: V Holomóci městě
:-p Těžká odpověď na těžkou otázku. Pokud ti někdo odpoví, bude preferovat svoje řešení. Trial jezdím cca 8 let, ale říct které nápravy jsou nejlepší nedokážu. A myslím, že ze seriozních jezdců nikdo. Každá má něco do sebe, ano původní axial má nízkou výšku nad zemí, MST se nemusí zužovat, vatera má údajně dobré zatáčení, jediné co ti mohu na 100% říct, že úspěch v trialu nezávisí na nápravách. Závisí na tom jak umíš jezdit, jak dokážeš odhadnout zatáčku, přejezdy kořenů, správný náklon. Nejlepší možné řešení je přijet na závody, pořádně se koukat na styl jízdy, prohlédnout si závodní stroje a pokecat se závodníky(stejně ti každý řekne něco jiného) a pokud bude možnost, si jednotlivé stroje vyzkoušet. Potom postavit, co ti šuplík či peněženka dovolí a pak jezdit, testovat, jezdit, testovat a nakonec jezdit a testovat.

_________________
bflmpsvz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nápravy na trial
PříspěvekNapsal: ned bře 31, 2019 8:32 pm 
Offline
Veterán fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 4780
Bydliště: Krnov/Neratovice
Dá se říct, že Milanova slova platí, jako poměrně zkušený trialista se pod to můžu podepsat. Ono je taky důležité specifikovat, jaký trial ... protože každý má jiné pravidla a na každý funguje trochu jiné auto. Rozhodující je povolená šířka auta a šířka branek, respektive pak prostor, v jakém se závody jezdí. Na našem Moravském trialu bylo potřeba manévrovat na co nejmenším prostoru, takže byla potřeba krátké úzké auto s obrovským rejdem. Já teď jezdím RC AST a kategorii C3, což je v podstatě taky trial. Ale dost drsný a v náročném až brutálním terénu, zde by auto z moravského trialu bylo úplně nepoužitelné. Naproti tomu auto z C3 závodů by zas bylo velké a široké do moravského trialu a dokonce by ani neplnilo pravidla. Nováčci ze začátku mnohdy ani úplně neví, co se pod trialem vlastně skrývá a kde s čím chtějí jezdit, takže tohle je třeba si ujasnit. Řešení je opravdu mnoho a doba již pokročila, já svého času jezdil se zúženým axialem a bohovským rejdem, viz foto. Kdybych teď měl stavět auto stejných parametrů, tak už si ty nápravy díky tomu velkému diferáku taky nevyberu. MST je rozměrově velice fajn náprava s dobrým rejdem v základu, dá se z toho vykřesat i více. Trochu to limitují poloosy, mají ne úplně šťastný systém zajištění pinu s kruhovou pružinkou a piny můžou vypadávat, ve velké zátěži s těžkými koly není problém ji lousknout. Dělá se tuning třeba od MS technology, ale ten už s výrobou prakticky skončil tak nevím, zda budou jeho kardanové poloosy ještě dostupné. Vattera špatná určitě taky není, SCX II asi nejde moc dobře zužovat ...

Jedna z možností tuningu MST náprav ... nezkoumal jsem to, ale skoro určitě by se dal zvětšit rejd i na těch sériových ... většinou stačí obrousit céčko nebo upilovat nějaký doraz, já si na SCX zkracoval těhlice a pak to šlo mnohem dál

https://slick7.rajce.idnes.cz/Poloosy_MST/


A další dobrou vychytávkou, kterou zlepšíš poloměr otáčení jsou rozdílné převody v nápravách, tzv. overdrive. Předek se točí rychleji než zadek a tak ten zadek tolik netlačí předek auta ven a nehrne se v zatáčkách. Tuhle možnost asi nabízí jen axial. Záklon rejdového čepu pomůže taky ... no záleží, kolik srdíčka (a peněz) do té stavby chceš poslat, možností je mnoho :lol:


_________________
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nápravy na trial
PříspěvekNapsal: úte dub 02, 2019 11:40 am 
Offline
Nově příchozí

Registrován: pon úno 08, 2016 4:38 pm
Příspěvky: 61
Bydliště: Chlum u Křemže
já zkoušel YOTY a byla to slepá ulička, drhnou po kamech a nechtějí klouznout.


pokud se nebojíš úprav dají se použít jaké koliv nápravy


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nápravy na trial
PříspěvekNapsal: úte dub 02, 2019 7:32 pm 
Offline
Veterán fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 4780
Bydliště: Krnov/Neratovice
Yoty jsou blbost, úplná.

Použít se dá cokoliv no ... ale u 3/4 náprav to nebude mít smysl.

_________________
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.