OT – 64A „SKOT“

Všechny vícenápravové kousky, nákladní a užitkové stroje - pro všechna měřítka.

Moderátor: wranglik

Uživatelský avatar
Milhouse
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: úte lis 15, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno; Kr. pole

OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Milhouse » úte zář 22, 2015 6:50 am

Jako další stavbu jsem si vybral model obrněného osmikolového transportéru OT – 64A „SKOT“.

Obrázek

Inspirací mi byl model kolegy Mraka03, prezentovaný i tady na fóru:

topic1510.html

Použil jsem dva osvědčené silniční podvozky Himoto / Maverick / HSP, které jsou upevněny na duralové platformě tl.: 2,5mm. Karoserie nazvětšovaná do měřítka z polské papírové vystřihovánky GMP bude slepená z PSH desek. Původně jsem chtěl použít plánek, který vyšel v edici Modeláře, ale nezdála se mi malá výška nástavby v porovnání s fotografiemi.
Mám v úmyslu pokusit se i o to aby model plaval, ale nejsem si 100% jist výsledkem :-p Spokojím se s variantou, když bude jakž takž dobře jezdit a podaří se mi alespoň z 50% tak jako ten Mrakův… :OK:

Dárci orgánů:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Stavba:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
plutoone84
Píšu hodně
Příspěvky: 1825
Registrován: sob led 18, 2014 12:06 pm
Bydliště: Potštejn

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od plutoone84 » úte zář 22, 2015 7:19 am

Já to vidím pozitivně. Tatra se ti moc povedla, tak proč né 8 kolka. Budu sledovat :HI:

martan2002
Častý přispěvatel
Příspěvky: 743
Registrován: stř úno 12, 2014 3:04 pm
Bydliště: Horní Počernice-Praha 20

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od martan2002 » pon říj 12, 2015 1:35 pm

držim palce :FINE:
Martin Březina 17.y.o
Jeep jk truggy - C2 class
#sockacétrojka - C3 class
Bmw e36 m43b18>m50b25. 1:1
Budu kupovat gaze 69 1:1
Nejdůležitější je výkóóóón !!!!
http://martan2002.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Mr-Monty
Častý přispěvatel
Příspěvky: 965
Registrován: ned lis 21, 2010 12:00 am
Bydliště: MORAVA-Valašsko

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Mr-Monty » pon říj 12, 2015 6:44 pm

Také držím palce už proto že jeto česká záležitost i když BTR nebo BRDM jsou přeci víc koukací ;-)
RC_Adventures.cz
Modelex Toyota Hilux Trial
Axial SCX 10
Tamiya Mitsubishi Pajero CC01
Tamiya ISUZU MU CC01
Tamiya Toyota Tureno TL01
Turnigy SC 2 WD
a spoustu jiného harampádí (je toho cca na kontejner :D )

Uživatelský avatar
Milhouse
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: úte lis 15, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno; Kr. pole

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Milhouse » pon říj 26, 2015 5:37 pm

Malý pokrok s vymýšlením centrálního náhonu. Použiju redukční převodovku od HPI, jinak se snažím použít co nejvíce komponentů Himoto / HSP. Jednotlivé nápravy jsem spojil krátkými kulovými spojkami od MP JET. Snad to bude životaschopné :-p Došly i disky a pneu. Bohužel byly na skladě jen 3. páry.

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Milhouse
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: úte lis 15, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno; Kr. pole

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Milhouse » sob lis 07, 2015 9:22 am

Tak jsem zase něco "montil", náhon všech 4. náprav vypadá životaschopně, ještě bude potřeba vymyslet vodotěsnost motoru a dodělat přepákování zatáčení předních náprav....

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Milhouse
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: úte lis 15, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno; Kr. pole

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Milhouse » úte lis 24, 2015 6:44 pm

Nikdo neporadil, protože jsem se na nic neptal :wink: Další progres ze stavby. Z původních výztuh diferenciálů a řízení Himoto / HSP vytvořeno nové vyztužení:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Pak nastalo vymýšlení táhel řízení. Po zhruba třech pokusech, kdy se páky kroutily a kola odmítala zatáčet, vytvořeno toto:

Obrázek

Obrázek

Vypadá to sice divně, ale nikde to nezavazí, nedrhne, kola zatáčí korektně, v jednoduchosti je zřejmě síla?!? :-( :-p :OK: ;-)

Videjko ze zkoušky za použití servotesteru:

https://youtu.be/tAMMXw6iBnk

Opět použity pouze zbytky z podvozků Himoto / HSP. Nakonec to vypadá, že na pohon ani nic víc potřebovat nebudu 8o :FINE: :hura:

Napište mi Váš názor, pokud někdo nějaký máte. Díky.

:YOP: :CIAO: :BYE:

Uživatelský avatar
Mira
Veterán fóra
Příspěvky: 4129
Registrován: pon kvě 20, 2013 2:31 pm
Bydliště: Rudolfov

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Mira » úte lis 24, 2015 9:56 pm

:OK: ja to sleduju a nazor asi nemam :-D


Libi se mi ze se ti to dari ciste tvorit, je to citlivy na presnost aby ta soustsva pohonu byla v ose, rizeni je sice divocina, ale pokud to pojede a nebude se to prat tak proc ne... Zrovna delam poradek dceri v legu a prisel mi pod ruku podvozek, kde zataci predni dve napravy - je to vyreseny tak hezky, ze vnitrni kola opisuji mensi kruznici a druha naprava zataci spravne o potrebny kousek min. Na prvni spojovacka rizeni vzadu a na druhy vpredu. Tam bych se inspiroval ja. Ale paklize to jede i takhle... :mrgreen:

Hele, tady je to videt i s pohledem shora jak to plni funkci....

Uživatelský avatar
plutoone84
Píšu hodně
Příspěvky: 1825
Registrován: sob led 18, 2014 12:06 pm
Bydliště: Potštejn

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od plutoone84 » stř lis 25, 2015 8:55 am

Já obdivuju, jak z ničeho tvoříš zajímavej model. Jen moc nevěřím tomu zatáčení. Takhle to funguje dobře, ale bude to fachčit i při zátěži? :-p

Uživatelský avatar
Milhouse
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: úte lis 15, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno; Kr. pole

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Milhouse » stř lis 25, 2015 9:26 am

plutoone84 píše:Já obdivuju, jak z ničeho tvoříš zajímavej model. Jen moc nevěřím tomu zatáčení. Takhle to funguje dobře, ale bude to fachčit i při zátěži? :-p


To je samozřejmě "to" téma k diskuzi :wink: Dělám to poprvé a každopádně je to zatím jediná varianta, která mne po 3. pokusech napadla... :-p

Také je potřeba vzít v úvahu, že servo by mělo být co nejvýš, aby k němu nemohla voda...

Tady je obrázek "přepákování" které použil MRAK, ale naprosto netuším jak k němu dospěl :sad:

Obrázek

Uživatelský avatar
plutoone84
Píšu hodně
Příspěvky: 1825
Registrován: sob led 18, 2014 12:06 pm
Bydliště: Potštejn

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od plutoone84 » stř lis 25, 2015 9:42 am

A nešly by použít dvě serva a dát je nějak nad nápravu. Když dáš vodotěsný, tak to snad vadit nebude ne? Pamatuj, že čím víc kloubků dáš, tím horší bude geometrie. Kór u dvou zatáčecích náprav to prostě nedoladíš.

Uživatelský avatar
Mira
Veterán fóra
Příspěvky: 4129
Registrován: pon kvě 20, 2013 2:31 pm
Bydliště: Rudolfov

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Mira » stř lis 25, 2015 9:47 am

Kdyz das kazdy naprave jedno servo tak druhymu nastavis mensi vychylku (i kdyby jen delkou paky kdyby byly ty serva jen na Ypsilon rozdvojce) a bude to zatacet jak ma..

Uživatelský avatar
Max
Píšu hodně
Příspěvky: 1145
Registrován: sob říj 15, 2011 11:00 pm

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Max » stř lis 25, 2015 10:45 am

Milhouse píše:...Také je potřeba vzít v úvahu, že servo by mělo být co nejvýš, aby k němu nemohla voda..


Překvapuje mě,že řešíš servo a vodu.
Jak koukám na fotky tak servo máš na horním plechu nahoře,ale to,že máš motor nejníže to nevadí??

Servo bude levnější než motor,né??
Kolega ti psal o použití vodotěsného serva a to by ti spoustu problému vyřešilo než to všelijak pákovat.

Ale jak se říká,kdo si hraje nezlobí. :OK: Jinak dobrá práce.
Max_bojovník silnic.

Uživatelský avatar
Milhouse
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: úte lis 15, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno; Kr. pole

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Milhouse » stř lis 25, 2015 10:45 am

Mira píše:Kdyz das kazdy naprave jedno servo tak druhymu nastavis mensi vychylku (i kdyby jen delkou paky kdyby byly ty serva jen na Ypsilon rozdvojce) a bude to zatacet jak ma..


Souhlasím. Čím víc pák, tím hůř. Vodotěsná serva jsou možná varianta a servo nad každou nápravu taky. Problém je, že spojovačky jsou vzadu a shora mi jde náhon k diferenciálům. Už jsem měl vymyšlené sloupky abych prodloužil směrem nahoru páku, ale kroutilo se to. Himoto má navíc kvůli přetažení zatáčení vložen zkrutný sloupek :?

Takhle je to u SKOTa 1:1

Obrázek

a takhle u Tatry 3000:

Obrázek

čiré šílenství, něco takováho dělat u modelu...

Uživatelský avatar
Milhouse
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: úte lis 15, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno; Kr. pole

Re: OT – 64A „SKOT“

Příspěvek od Milhouse » stř lis 25, 2015 10:49 am

Max píše:
Milhouse píše:...Také je potřeba vzít v úvahu, že servo by mělo být co nejvýš, aby k němu nemohla voda..


Překvapuje mě,že řešíš servo a vodu.
Jak koukám na fotky tak servo máš na horním plechu nahoře,ale to,že máš motor nejníže to nevadí??

Servo bude levnější než motor,né??
Kolega ti psal o použití vodotěsného serva a to by ti spoustu problému vyřešilo než to všelijak pákovat.

Ale jak se říká,kdo si hraje nezlobí. :OK: Jinak dobrá práce.


Motor bude ve vodotěsné vaně z PSH, náhon na diferáky půjde zkrz ucpávky. Diferáky ve vodě. taková je vize... :wink: :wink: :wink:

Odpovědět

Zpět na „Trucky, zemědělská technika a vícenápravové stroje“