Kirovec K700 1:13

Všechny vícenápravové kousky, nákladní a užitkové stroje - pro všechna měřítka.

Moderátor: wranglik

Odpovědět
Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1285
Registrován: ned úno 27, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kirovec K700 1:13

Příspěvek od Slick7 » pon úno 18, 2019 1:27 pm

Borik píše:Každopádně si s tím dáváš velkou práci a bylo by škoda to mírně ochudit jedním regulátorem. Pokud má každé kolo svůj motor, byl by elektronický diferenciál ze dvou regulátorů na místě.
To by jsi ale vytvořil maximálně mezinápravový diferenciál, který by ti při zatáčení moc nepomohl. Skutečný elektronický diferenciál by jsi vytvořil tak, že by jsi měl dva motory na nápravě a dva regulátory, každý zvlášť na každý motor (stranu) a při zatočení by jsi pomocí mixů ve vysílačce naprogramoval, aby ti jedna strana ubrala otáčky na vnitřní straně. Nebo se to dá dělat i klidně jedním regulátorem, ale musíš zapojit motory buď do série, nebo paralelně a mezi těmito režimy přepínat.
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.

Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 376
Registrován: sob pro 05, 2009 12:00 am

Re: Kirovec K700 1:13

Příspěvek od Vigo » pon úno 18, 2019 8:09 pm

To že předloha nemá diferenciál jsem si myslel podle hry Spintires:Mudrunner, kde jsem Kirovce poprvé viděl a tam ho opravdu nemá. Samozřejmě to nemusí být pravda, ale dost mě to překvapuje, protože ostatní auta tam mají normálně uzávěry a u Kirovce je napsáno "Always locked". Vím k čemu slouží diferenciál ale u takhle pomalého modelu do terénu mi nestojí zato ho vyrábět. Cílem je to udělat prakticky celé na 3D tiskárně a planetový diferák se mi dělat nechce :) Ostatně stejně by byl pořád zamčený, stejně jako na Defendrovi co jsem před lety měl. Nikdy jsem s tím neměl problém, že byl zamčený, auto stejně jezdí skoro pořád na kluzkém povrchu a tedy předpokládám to nebude problém ani tady. Dva motory jsem navrhnul, abych se vyhnul výrobě kardanu, prostě budou na každé nápravě jeden, paralelně na jednom reglu a myslím, že se to nějak popere. S profi maketami tady na fóru se to měřit nemůže, ale baví mě to vymýšlet, kreslit a celé udělat. Na absolutně věrný výrobek nemám čas, šikovnost ani trpělivost :) Sám jsem zvědavý, jak to budou vytištěná kola na posledním převodu dávat, ale není problém to překreslit kdyby ne.

Dneska jsem lepil jednotlivé díly, bylo to překvapivě dost práce a občas lehkého broušení. Kabina má sundavací podlahu na 4 šrouby, abych se do ní pohodlně dostal s okny a časem i vnitřním vybavením. Taky jsem osadil vzduchový filtr, madla na kryty a palivové nádrže. Pomalu připravuji tisk přední části rámu. Model zatím neplánuji barvit, uvidíme jestli mi to vydrží. Proto se snažím tisk kombinovat, aby se na to dalo alespoň trochu koukat. Opět, srovnání s tím tady to nesnese, ale já jsem v rámci možností zatím spokojený.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1285
Registrován: ned úno 27, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kirovec K700 1:13

Příspěvek od Slick7 » úte úno 19, 2019 7:41 am

Hele, nechtěl jsem tím napsat, že by jsi na modelu měl mít diferenciál, já je taky na některých modelec, třeba Tatra, nemám a funguje to, řeč byla o skutečným vozidle, jestli má, nebo né. Jinak máš to moc pěkný, líbí se mi jak si s tím hraješ, jestli mohu s tím podvozkem a rámem si taky pohraj, dej tomu čas, ať to stojí za to. Když budeš chtít, dám sem pár fotek rámu, ať se můžeš inspirovat. Všiml jsem si taky, že zrovna ten co jsi vyfotil je asi jeden z nejstarších typů K700, ale ve své fotogalerii ho nemám, myslím kvůli tomu sání na boku, takovej typ jsem neviděl, zato mám dva jiné :-) a myslím, že by se našlo několik dalších. nechápu, jak tam jednou může být sání a pak výfuk.

Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) Slick7 dne úte úno 19, 2019 8:00 am, celkem upraveno 2 x.
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.

Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1210
Registrován: pon lis 14, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kirovec K700 1:13

Příspěvek od Borik » úte úno 19, 2019 7:53 am

Slick7 píše:
Borik píše:Každopádně si s tím dáváš velkou práci a bylo by škoda to mírně ochudit jedním regulátorem. Pokud má každé kolo svůj motor, byl by elektronický diferenciál ze dvou regulátorů na místě.
To by jsi ale vytvořil maximálně mezinápravový diferenciál, který by ti při zatáčení moc nepomohl. Skutečný elektronický diferenciál by jsi vytvořil tak, že by jsi měl dva motory na nápravě a dva regulátory, každý zvlášť na každý motor (stranu) a při zatočení by jsi pomocí mixů ve vysílačce naprogramoval, aby ti jedna strana ubrala otáčky na vnitřní straně. Nebo se to dá dělat i klidně jedním regulátorem, ale musíš zapojit motory buď do série, nebo paralelně a mezi těmito režimy přepínat.
Však přesně tak jsem to napsal - ještě jednou: Pokud má každé kolo svůj motor, byl by elektronický diferenciál ze dvou regulátorů na místě. Takže ne každá náprava svůj regulátor, ale každý motor na nápravě svůj regulátor. Potom ten elektronický mix je úplně jednoduchý: řídíci kanál volant, dva závislé kanály oba motory.

Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1285
Registrován: ned úno 27, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kirovec K700 1:13

Příspěvek od Slick7 » úte úno 19, 2019 8:02 am

Ahoj, jo, máš pravdu, přehlédl jsem tu poznámku každé kolo.
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.

Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 376
Registrován: sob pro 05, 2009 12:00 am

Re: Kirovec K700 1:13

Příspěvek od Vigo » úte úno 19, 2019 9:11 am

Díky za fotky, já se snažím v rámci možností to dělat věrné, ale prostě má to své limity :) Na Kirovcovi je fajn, že každý kus byl originál, tj to nechává staviteli jistou volnost a až mě někdo bude kritizovat, budu se tvářit, že to je varianta mezi jednotlivými facelifty :D Moje varianta nemá ještě nádrže (asi na vzduch) pod lávkou, tedy ne ze strany řidiče a druhou nemám... Taky jsem si teď na jiném videu všimul, že nádrže měly být delší... a to je pořád něco. Mám jen plán té modernější hranaté varianty a tak občas jedu jen podle videí na youtube a pak zpěně vidím ty chyby :)

Fotky co jsem dával jsou pod zářivkou na bílém, stole a barvy vycházejí jinak než v reálu, tak přidávám něco za normálního světla:

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1285
Registrován: ned úno 27, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kirovec K700 1:13

Příspěvek od Slick7 » úte úno 19, 2019 9:26 am

No, drobným chybám se nevyhneš nikdy. Ty nádrže máš ale dost hranatý, ve skutečnosti jsou pěkně zakulacené, nebo máš jinou fotku?
Obrázek
Obrázek
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.

Uživatelský avatar
MartinK
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: ned zář 11, 2016 12:38 pm
Bydliště: Kopřivnice

Re: Kirovec K700 1:13

Příspěvek od MartinK » úte úno 19, 2019 10:03 am

Stavba se mi zatim velice libi a to i přes to že nejsem fanoušek 3d tisku... Každopadně by mu určitě slušela pořádná rezavá patina
Martin Kabuďa
Moje rajče:
feesgse.rajce.idnes.cz

CC01 Jeep Wrangler (1:10)
Tatra 815 Valník (1:10) -rozestavěno
SCX10 Užovka Suzuki Samurai (1:10)
GAZ 66 (1:10) -rozestavěno

Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 376
Registrován: sob pro 05, 2009 12:00 am

Re: Kirovec K700 1:13

Příspěvek od Vigo » úte úno 19, 2019 10:57 am

2Slick7:
Sakryš, tyhle fotky mi chyběly, díky. Každopádně nádrže jsou z boku hranatější, přiznávám bez mučení, měl jsem problém je nakreslit kulaté. Nakonec se mi to nějak povedlo, ale nebylo to ono a tak jsem to udělal takhle.

2MartinK: kastle půjde sundavat, tj možná časem, ale zatím to chci postavit a zprovoznit a potom uvidíme. Na případnou patinu bych asi udělal kastli novou, kde bych opravil chyby co jsem se jich dopustil tady a taky bych ji před plničem vybrousil. Až to ale rozjedu, začnu kreslit nástavbu s lžící (chtěl jsem hrablo, ale lžíce bude univerzálnější) a taky ruku na klády, tak jak ji má Kirovec v Mudrunneru. Nebude to hydraulika, ale serva a hlavní ramena bych chtěl mít jen jedna, měnila by se jen poslední část s jedním servem. Uvidíme...

Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1285
Registrován: ned úno 27, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kirovec K700 1:13

Příspěvek od Slick7 » úte úno 19, 2019 11:34 am

Vigo píše:2Slick7:
Až to ale rozjedu, začnu kreslit nástavbu s lžící (chtěl jsem hrablo, ale lžíce bude univerzálnější) a taky ruku na klády, tak jak ji má Kirovec v Mudrunneru. Nebude to hydraulika, ale serva a hlavní ramena bych chtěl mít jen jedna, měnila by se jen poslední část s jedním servem. Uvidíme...
Máš foto, to by mě zajímalo, nikde jsem nic takového neviděl. Dík.
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.

Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 376
Registrován: sob pro 05, 2009 12:00 am

Re: Kirovec K700 1:13

Příspěvek od Vigo » úte úno 19, 2019 11:40 am

Foto nemám, jen ze hry a samozřejmě je otázka, zda je to reálné. Tady je to vidět v pohybu, ale je to nějak zrychlené, normálně se to tak necuká:
https://youtu.be/ahuZVjZdto4?t=14

chci to kvůli dětem, bude je to bavit.

Dorazila ložiska z Číny po 8 dnech! tj můžu večer dokreslit převodovky a zkusit je.

Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1285
Registrován: ned úno 27, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kirovec K700 1:13

Příspěvek od Slick7 » úte úno 19, 2019 11:53 am

No, ten opravdu byl-je, ale mám jen tuhle fotku, nic jiného nemám, škoda.
Obrázek
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.

Uživatelský avatar
Kamil Fulcrum
Nově příchozí
Příspěvky: 71
Registrován: stř úno 10, 2016 6:44 pm
Bydliště: Děčín

Re: Kirovec K700 1:13

Příspěvek od Kamil Fulcrum » úte úno 19, 2019 1:06 pm


Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 376
Registrován: sob pro 05, 2009 12:00 am

Re: Kirovec K700 1:13

Příspěvek od Vigo » úte úno 19, 2019 2:48 pm

Kdyby jste chtěli, můžu ve hře natočit video s kompletním rozsahem pohybů. Dejte případně vědět.

Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 376
Registrován: sob pro 05, 2009 12:00 am

Re: Kirovec K700 1:13

Příspěvek od Vigo » úte úno 19, 2019 9:01 pm

Zkušební převodovka funguje dobře, lehce drhne, ale zatím ji mám jen s provizorními hřídelemi a nasucho. Vydává to zvuk, že ani nebude potřeba zvukový modul :D Ale vážně, funguje to ok, až se to namaže, bude v pohodě... Tisknuto je na hrubší vrstvu a z PETG kvůli výdrži. Není to tak hezké, ale odolnější a zubová vůle na poslední fotce je ve skutečnosti ok, jen kolo je svěšené trochu jak mu chybí opora na druhé straně. Vypadá to, že i modul zubu 0,6 by fungoval, ale zase tahle 0,8 bude odolnější.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Trucky, zemědělská technika a vícenápravové stroje“