Uživatelský avatar
zdviza
Nově příchozí
Příspěvky: 23
Registrován: 13.08.2009 0:00
Bydliště: Pelhřimov

Mitsubishi Pajero Rallye Dakar 2004

Předem Vás všechny zdravím
odhodlal jsem se představit svůj projekt [url]Mitsubishi Pajero Rallye Dakar 2004[/url http://zdviza.rajce.idnes.cz/Projekt_Dakar/#l4_6.jpg], není to sice čistě expediční projekt, jako všechny ostatní co zde představujete, ale jeho zpracování je s expedicí dost podobný.
Je založen na podvozku Cliff Climber, z kterého jsou použity pouze nápravy a motory, zbytek je vlastní výroba. Nápravy doznaly změnu v rozvoru, původní unašeče jsem vyhodil a zmenšil tak rozvor na 193mm včetně pneu Pro-Line Flat Iron 1.9" extra měkké, disky jsou z Axiala 1,9“ od Tomáše, no a kastle je z hračky kterou doma mlaďasové tak trošku opoužívali. Hlavní šasí je vlastní konstrukce 3mm slitina hliníku a výroba na CNC frézce.
Zatím byl provizorně použit jeden régl EVX-2, který je primárně určen pro dva motory (E-revo atd.), což se ukázalo jako kámen úrazu, pokud nejsou motory stejně zatěžovány, tak ten který je přetížený prostě zůstane stát a druhý se dál točí, což je problém hlavně při výjezdech a vůbec pořád kdy se mají projevit výhody dvou motorů, takže nastane změna a každý motor dostane svou vlastní regulaci. Servo řízení přední nápravy jsem osadil co doma bylo a je vyzkoušeno, je to 13 kilový kovový Tower pro, za pár kaček a drží. Šasí má rozdílně uložené nápravy, tlumiče na přední nápravě jsou postaveny na svislo, křížení zatím není omezeno, ale v extrému dochází ke kontaktu s karoserií, zadní náprava má tlumiče zhruba pod úhlem 35° proti směru jízdy a není natáčecí. Linky jsou pro odladění prozatím udělané ze závitové tyče M4 a zadní spodní lehce prohnuté, tak aby kopírovali podvozek a kastli.
Jako zdroj se nejvíce osvědčil 3 článek Lipo a externí UBEC, který je tam hlavně pro lepší výkon serva, aby maximálka byla svižná chůze, ale motory šlapali pěkně od spoda a plynule.
Při prvních testech se to jako celek chovalo velmi pěkně a čitelně, zatím i veškeré nájezdové boční a sjezdové úhly vypadají použitelně, ale přejezdový úhel je víc něž výborný.
Plány do budoucna, jelikož se mi tak trošku nezadařilo při finálním laku, který prvních patnáct minut vypadal velmi povedeně skvělí lesk a hloubka, ale pak začalo peklo, nejdřív bublinky pak puchýřky a větší a najednou to bylo jak hrnečku vař a né a né přestat, tak homen ředidlo štetec a závod s časem, všechno smejt a zastavit destrukci kastle (pořád jí to ještě připomíná), pak oplach lihem osušit a šup tam nějaký základ, pro stabilizaci vrchní živé vrstvy, která byla jak žvejkačka, ale značně jetá. No po dvou dnech to vypadá že to pude zachránit, teď jí dosouším v peci aby se stabilizoval ten plast z kterého je vyrobena. Na několik dalších dní mám vystaráno se smirkem a kitem a pak znova podstříknout vybrousit pod vodou a znova ke zdárnému konci.
No a v mezičase se bavím výrobou doplňků, momentálně jsou hotové zrcátka zatím ze dřeva, pak plast nebo udělám formu a odliji je, teď probíhá příprava předních a zadních světel, držáků zástěrek a výfuků.

Tady je galerie http://zdviza.rajce.idnes.cz/Projekt_Dakar/#album
Uživatelský avatar
noha
Uživatel
Příspěvky: 388
Registrován: 15.05.2009 0:00
Bydliště: Jindřichův Hradec, Kardašova Řečice, Pleše

Já to viděl a jezdil jsem to a funguje to..počechrali jsme mamce tu rádoby skalku na chalupě :D Když to zdvíža dotáhne a on to dotáhne tak to bude moc zajímaej stroj a projekt jakbysmet.
nohajz.rajce.idnes
Uživatelský avatar
MikeP
Sběratel
Příspěvky: 3811
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

Konecne taky nekdo s Cliffem. Chlape vitej tady.

Se divim, ze do toho nejde vic lidi, protoze cenove je to bomba.

Jak rikas, chce to 2 regly. Ja sem zkousel 2x MIG 400 12V LiXX + 2 neslabsi DSYSy a k tomu 3S LiPo. Musim rict, ze to fungovalo perfektne,
pritom 2x motor a regl vysel levnejc nez treba nejaky kombo na axika.

Taky sem si hral s uchycenim tlumicu a natocenim os. Zmenseni rozchodu, to je klasika. Pak se daji tyhle osy pouzit pod kdejakou budku.
Jeste se k tomu brzy doufam vratim.

Takze jen tak dale.... Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Leprasol
RC Bůh
Příspěvky: 1456
Registrován: 25.11.2008 0:00
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele: WWW

no to vůbec nevypadá špatně...ta kastle je super...interiér byl součástí, nebo je to nějaká transplantace? a ty dřevěný zrcátka to je mazeček...

jinak k tomu, jak píše MikeP, že do toho nejde víc lidí, myslim že to je tim, že přecejenom motory na osách nejsou až tak moc scale...ikdyž maj mraky jinejch výhod, což nepopírám...
**Honza**
**Original since 1981**
**#RTRCZ team driver**
Uživatelský avatar
zdviza
Nově příchozí
Příspěvky: 23
Registrován: 13.08.2009 0:00
Bydliště: Pelhřimov

Díky za přivítání
jo cena je fakt suprová 50USD, ale hlavní bylo šířka nápravy, takže není problém tam dát jakoukoliv 190 nebo 200 budku, ale proč když doma ležel takoví skvost a hrozila mu zkáza ve formě manželky a provéděné debordelizace skříně. Jinak kastle byla komplet včetně interiéru, akorát používáním trochu utrpěli doplňky, jako jsou " spíš byla" světla, zrcátka, stěrače atd. No nevadí fantazie je dobrá a CNC doma na stole tak je se čím bavit, akorát to broušení bude dost pakárna, ale důležitý je že už je ten plast stabilizovaný a pomalu to půjde.
Uživatelský avatar
zdviza
Nově příchozí
Příspěvky: 23
Registrován: 13.08.2009 0:00
Bydliště: Pelhřimov

Tak sem clej víkend brousil a brousil, no a v mezičase sem dodělal držák zrcátek a tady je výsledek http://zdviza.rajce.idnes.cz/Projekt_Dakar/#P9050027.JPG

Teď ještě všechno párkrát plničem a pak snad už finál. :P
Uživatelský avatar
zdviza
Nově příchozí
Příspěvky: 23
Registrován: 13.08.2009 0:00
Bydliště: Pelhřimov

Tak sem včery odzkoušel nějaké jiné kombinace pohonu a nejsem popravdě nijak spokojený.

Původně jsem model osadil regulací EVX2 z reva a standardní motory, citlivost rychlost v poho, ale problém byl když jedna náprava byla zatížena víc a druhá méně, ta zatížená prostě přestala fungovat až když sem domáčkl tak zabrala.
Takže pokus číslo 2:
mám půjčené dva regulátory LRP micro, původem ze Sharka, plyn brzda zpátečka, na osách původní motory, problém je o dost menší výkon a jedna náprava jakoby se při podložení courá za druhou, prostě jedna je rychlejší než druhá "dávám to za vinu nestejnoměrné vůli v převodech.
Pokus číslo 3:
regulace LRP mini, motory MIG 400 (3,6-7,2V), úplně se ztratila citlivost v nízkých otáčkách a přechod do plných otáček je strašně prudký.

Tak a teď poraďte jaká kombinace pohonu se osvědčila, nebo co ještě vyzkoušet.
Libor :?:

Zpět na „Ostatní crawlery“