Zdravím všechny ty kteří jsou stejně postižení tak jako já. Myslím tím ty kterým nestačí že jejich mazlík projede nejen vše co může ale ještě k tomu je hezky zelený , maskovaný nebo dokonce ještě plně vyzbrojený. Proto prosím všechny ty kdo mají podobné postižení ať vkládají příspěvky fotečky atd .
uaz je krásná záležitost ale dosti složitá na výrobu to by spíš chtělo udělat kopito a buchnout to jakovacuform pro více lidí ale pak byto nebyla raritka (že)
zdravím tě jeto Jeep Kaiser M715. R.v. 1967, dovoz USA, auto "slouzilo". Nyní po částečné renovaci a novém laku. Jediný kus v ČR, na papírech.Motor Chewy Small block 5.7l, V8. Super vzhled a zvuk, v terénu bez překážek, spousta doplňků (např. funkční vysílačka). Stačí nastartovat a vyrazit. tot inzerát
data zde
KAISER JEEP M-715
Kaiser Jeep M-715 byl první pokus americké armády o koupi komerčního vozidla, které mělo plně nahradit speciální vojenský vůz. V roce 1965 začala firma Kaiser Jeep Corporation pro potřeby armády vyvíjet prototyp nákladního „11“ tunového, terénního vozidla pod názvem M715. Základem pro tento nový vůz byl v civilním sektoru sériově vyráběný Jeep Gladiator. Tento nový pro armádu vyvinutý lehký terénní nákladní automobil měl zcela nahradit Dodge M-37B1 včetně jeho dalších verzí tohoto typu. Před firmou Kaiser Jeep stál nelehký úkol, protože Dodge M37 byl do té doby v armádě považován jako jeden z nejspolehlivějších vozidel sloužící v americké armádě. Prototypy prošly náročnými zkouškami, takže byl na počátku roku 1967 uzavřen kontrakt na 33.000 kusů různých verzí, které byly do roku 1969 ozbrojeným složkám USA dodány. Jeep Kaiser M715 se vyráběl v Toledu ve státě Ohio v USA. Kromě USA, západní Evropy a Koreje sloužil nemalý počet těchto vozidel ve válce ve Vietnamu. Jihokorejská republika tento model dokonce začala licenčně vyrábět v tamní automobilce Kia pod názvem KM450 pro jihokorejskou armádu. U americké armády byl ale M-715 oproti dosluhující M-37B1 považován přes jeho slušnou nosnost a výkon 140 koní jako „poddimenzované“ a „křehké“ vozidlo.
Nástupce Jeepu M-715 se přijetím do služby stal v roce 1976 Dodge M-880, ale jeho působení v armádě netrvalo dlouho a skončilo o rok později. Válka ve Vietnamu skončila a v armádě byly stále M-37, M-715 a U. S. Marines měla své dieselové Gamma Goaty M 561 od Built by Condec Corporation. Přesto byl v roce 1984 oficiálně nahrazen opět vozidlem z civilního sektoru Chevroletem Chevy M1008 CUCV. Působení tohoto vozidla v armádě, letectvu ani u mariny nebylo dlouhé a skončilo v roce 1987, kdy byl tento typ od roku 1984 postupně nahrazován zbrusu nově vyvinutým vozidlem. V roce 1984 se stal novým vozidlem, ale již od základu pro armádu navrženým vojenským mnohoúčelovým speciálem dnes dobře známý Humvee od AM General Motors ze South Bend v Indianě USA ve velkém počtu modelových verzí od M966 až po M1046. Počtu modelových verzí se nelze divit, protože nové Humwee postupně nahradilo dosud v armádě sloužící Jeepy, Mutty, Gamma Goaty, Dodge M37, M715, M880, M1008 a jiná vozidla.
Další verze Jeepu M-715:
M-724 Kabina a šasi (nástavba dle potřeb armády)
M-725 Ambulance 1 1 tuny
M-726 Údržba telefonního spojení
Technické parametry Kaiser Jeep M715:
Délka - 5588mm
Šířka - 2159mm
Výška - 2413mm
Hmotnost - 2,350kg
Motor - řadový šestiválec Jeep 230CI Tornado - OHC
Výkon - 132,5 hp při 4.000 ot. min.
Točivý moment - LB-210 FT při 1750 ot. min.
Karburátor - Holley R3615
Elektrický systém - 24V (dvě 12V baterie v serii)
Převodovka - Warner T-98
Počet rychlostí - 4 se synchrony
Přední náprava - Dana 60
Zadní náprava - Dana 70
Převodový poměr nápravy - 5,87:1
Diferenciál - Power-Loc omezený prokluz
Brzdy - Hydraulické,bubnové
Palivo - Benzín
Kapacita nádrže – 28 US galon (106 litrů)
Rychlost – 55 mph (89km/h)
Pneumatiky - 9,00 x 16
Závěrem. Tato vozidla jsou mezi sběrateli v USA velmi oblíbené, především pro svůj vzhled a všestrannou praktičnost. V Evropě jsou oblíbené prozatím jen mezi sběrateli v Řecku. Ceny jsou od dvou do osmi tisíc euro dle stavu. Jak jsem se dozvěděl od jednoho Athéňana, tak například Jeep M725 má na stavu stále Řecké vojenské letectvo a odmítá jej prozatím nahradit. Podle mého názoru jde o velice pěkné, se slušnou nosností praktické a zajímavé vozidlo, které bohužel prozatím v ČR mezi sběrateli není vidět. A je to škoda!
Dle odborné zahraniční literatury a armádních manuálů zpracoval CPT.Riley alias Majkl alias MVO
Naposledy upravil(a) xood dne 08.09.2010 14:22, celkem upraveno 2 x.