Uživatelský avatar
komaar
Píšu hodně
Příspěvky: 1243
Registrován: 28.04.2009 0:00
Bydliště: praha - východ
Kontaktovat uživatele: WWW

Vidrholec Challenge - zatim predbezna diskuse

Pri sledovani letosniho Dakaru mne napadala myslenka zajet si neco takoveho v malem. Tedy nemusi to byt primo Dakar - pouste, hory, pisek apod. Myslenka stale napadala a napadala, az jsem zacal kolem toho vic hledat. Samozrejme jsem zjistil, ze to uz davno vymysleli jini, takze pokud dovoli opsat a upravit jejich pravidla, je napul hotovo.

Kdyz jsem sledoval, jak se vyviji diskuse o Off-road trialu a jezdit presne mezi brankami mne nelaka a k tomu jsem si procetl pravidla z minuleho Sokolci, tak jsem ziskal predstavu. Pokud nebude Nytrakovi vadit, tak bych jeho pravidla pouzil jako zaklad, jen je jeste trochu vice zjednodusil.

Predbezny zamer je zjednodusene receno "orientacni "beh"" s nasimi auty (beh radeji ve dvojich uvozovkach :), tzn na mape vyznaceno nekolik kontrolnich bodu, ktere je treba projet, tymy asi po trech autech, aby si mohli pomahat a dalo se obejit bez pomoci rukou, tedy jen lana, navijaky apod. Bez omezeni aut v tymu (takze pri brutalni predstave muzou jet Summity a E-Maxi), kontrolni body lehce dostupne, s tim, ze kazdy si vybere trasu sam, takze jeden tym se muze prodirat houstim a druhy pojede dvakrat delsi cestu, ale po polni ceste

celkove tak nejak na cas
ale hlavne pro zabavu

organizacne co nejjednodussi (posledni posadka vsechny odstartuje a prvni vsem zapise cas v cili) - to se musi zatim promyslet, ale zjednodusene receno, chci jet, ne organizovat
nemam problem s pripravenim map a kontrolnich bodu, ale nechce se mi sedet celou dobu ve stanu organizacniho stabu

ceny pro viteze - pokud chce nekdo zasponzorovat :)

lokalita: Vidrholec - Klanovicky les (jeste Praha, vychodni cast)
neni to zadny crawleni, zadne skaly, spise jednodussi teren, tak aby byl zvladnutelny i pro "obycejnejsi" auta (cc01 ciste v zakladu by to asi nedalo, ale pri zamcenych diferakach, prorezanych gumach a pripadne pomoci dalsiho z tymu to projede bez problemu)

Vlakno jsem zalozil k predbezne diskusi, zda to ma vubec smysl, byl by zajem, predstava ostatnich o pravidlech i organizaci, napady, vylepseni, priminky, ...
pokud by to k necemu bylo, tak bych zalozil pak vlakno finalni, kde nebudeme doladovat pravidla apod

PS uz se mi vylihla v hlave i verze "Extreme" - start mezi 20 - 21 :)
Naposledy upravil(a) komaar dne 22.01.2011 22:07, celkem upraveno 1 x.
Petr KomareK
HPI Wheely King "Hello Kitty" Defender, Tamiya CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, MST CMX C-10 Hummer H2, Tamiya TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR
http://rcexpedice.pkomarek.cz
http://www.rcvidrholec.cz
Uživatelský avatar
Grizzly
Uživatel
Příspěvky: 449
Registrován: 24.12.2008 0:00
Bydliště: Praha 10 Vršovice

Také se mi něco podoného honí v hlavě,proto už přemýšlím o stavbě Liazky na Dakar.Vím,že něco podobného s dakarskýma kamionama kluci jezdí,ale modely mají v malém měřítku zhruba 1:14.Já plánuji vyrobit v měřítku 1:10 ať už to stojí za to a také to bude lépe fungovat.
Griessl Karel
Rc Trial = Mouchod, Liaz 111, Avia Future, Praga V3S
RC Crawler = Axial,Bully
RC exp. = Toyota-truggy a další ve stavbě
RC Dakar = Tatra Jamal
Uživatelský avatar
komaar
Píšu hodně
Příspěvky: 1243
Registrován: 28.04.2009 0:00
Bydliště: praha - východ
Kontaktovat uživatele: WWW

tohle by melo do Dakaru daleko :)
inspirace jen tim, ze mas kontrolni body a jed si kudy chces
Petr KomareK
HPI Wheely King "Hello Kitty" Defender, Tamiya CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, MST CMX C-10 Hummer H2, Tamiya TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR
http://rcexpedice.pkomarek.cz
http://www.rcvidrholec.cz
Uživatelský avatar
Pedro
Píšu hodně
Příspěvky: 1099
Registrován: 11.01.2009 0:00
Bydliště: Praha - Žižkov
Kontaktovat uživatele: WWW

Takže by to byla taková klasická expedice, ale s tím že se to na začátku roztrhá do skupinek a budou hledat kontrolní body?

A protože to je závod tak jaký bude kriterium hodnocení? Čas? Počet nalezených bodů?
CC-01 Pajero - Dsys 56,Nowak 55T,TowerPro MG995
SCX-10 Forďák obytňák, Dsys 46, 35T, TowerPro MG996
2.4 Ghz
Uživatelský avatar
komaar
Píšu hodně
Příspěvky: 1243
Registrován: 28.04.2009 0:00
Bydliště: praha - východ
Kontaktovat uživatele: WWW

pouze cas

body musis nalezt vsechny

da se rici, ze to bude roztrhana klasicka expedice, jen nemusi jet vsichni stejnou cestou

trestne minuty za ruce apod by se davali tezko, kdyz tam nebudes mit hromady rozhodcich, to by bylo o fair-play
samozrejme je rychlejsi auto otocit z boku rucne nez lanem

tym musi dojet kompletni
kdyz se jedno auto rozbije, tak muzou dojet dale (pro radost), ale vypadavaji
Petr KomareK
HPI Wheely King "Hello Kitty" Defender, Tamiya CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, MST CMX C-10 Hummer H2, Tamiya TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR
http://rcexpedice.pkomarek.cz
http://www.rcvidrholec.cz
Uživatelský avatar
Pedro
Píšu hodně
Příspěvky: 1099
Registrován: 11.01.2009 0:00
Bydliště: Praha - Žižkov
Kontaktovat uživatele: WWW

Myslím, že vyzkoušet se má všechno, ALE

-na expedici se mi líbí, že jedou všichni víceméně pohromadě a pokecáš při tom se spoustou lidí. to tady díky roztrhání padá.
-jezdí se trial, v plánu je Offroad trial, teď "Dakar" - všichni samozřejmě nepojedou všechno, ale "uživí" se tolik závodů vedle sebe?
-někteří lidi jsou chorobně soutěživý a pro vítězství (jakýkoliv) udělají skoro cokoliv - takže o nějakém fair play bych si nedělal iluze
-otevřený pro všechny auta bez omezení - toho bych se hodně bál - dát vedle sebe na start něco s 75z motorem a Summita a ..... tam je skoro jasný kdo vyhraje

Jak říkám zkusit se má všechno, takže pro poprvé bych to zkusit šel, ale nevím jestli je to na častější ježdění.
CC-01 Pajero - Dsys 56,Nowak 55T,TowerPro MG995
SCX-10 Forďák obytňák, Dsys 46, 35T, TowerPro MG996
2.4 Ghz
Uživatelský avatar
komaar
Píšu hodně
Příspěvky: 1243
Registrován: 28.04.2009 0:00
Bydliště: praha - východ
Kontaktovat uživatele: WWW

nechce to konkurovat klasicke expedici, tady je zase myslenka toho tymoveho ducha, toho maleho tymu

offroad trial jsem chvili cetl, ale resene veci, kolik mm maji byt branky, kolik procent otoceni kola zpet je uz couvani apod mne nelaka

o "Dakaru" nevim

neferovost nekterych lidi je jasna, ale nenapada mne, jak to resit, projedu jeste ty diskuse o Sokolci i trialu, treba tam nacerpam dalsi inspiraci

otevreny auta - nejdes furu scalovejsich aut s lepsi prujezdnosti nez ty moje, ale treba ja bych nektera pravidla splnovat nemusel - 2.2 kola , WK a CR01, at scalovosti nebo sirkou kol apod
samozrejme doufam, ze to neprevalcujou summity, jedine omezeni bych videl, aby to byla auta, co se ucastni i beznych expedic

delat tymy podle kol 1.9 a 2.2 zase muze rozdelit partu lidi, co by spolu jela apod


uvidime s jakym ohlasem, zajmem a pripominkama prijdou ostatni
Petr KomareK
HPI Wheely King "Hello Kitty" Defender, Tamiya CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, MST CMX C-10 Hummer H2, Tamiya TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR
http://rcexpedice.pkomarek.cz
http://www.rcvidrholec.cz
Uživatelský avatar
mara126
Píšu hodně
Příspěvky: 1887
Registrován: 01.01.2010 0:00
Bydliště: Louny

Vidrholec Challenge - zatim predbezna diskuse

mě by se to docela zamlouvalo,pokud by se jel např.road trial támhle někde v pr... tak bych mohl jet na Challenge kterej se pojede někde blíž.Určitě by se našli lidi na obě akce.
člen RC Truck trial klubu Praha
Mercedes Actros 8x8 RCTT
Mercedes Unimog RCTT
Foto Rajče:mara126
Uživatelský avatar
Pedro
Píšu hodně
Příspěvky: 1099
Registrován: 11.01.2009 0:00
Bydliště: Praha - Žižkov
Kontaktovat uživatele: WWW

já to v žádným případě nezatracuju. jen mě napadají otázky a problémy spojený s tím kterým závodem.

"Dakarem" jsem myslel tohle :wink:

Offroad trial - ten názor o řešení šířky branek a couvání atd atd. jsem už tu někde četl. To asi na začátku odradilo dost lidí. Nicméně se došlo k tomu, že tohle se řešit nebude. Protože trial s tvrdýma pravidlama už tu je a taky není dost rozhodčích a taky by se museli řešit kategorie a jeden závod by se pak jel "3 dny" a ....prostě, že to bude spíš takový sranda seriál závodů. Nicméně nějaký pravidla tam budou, ale bude to takové volnější.

Někde ke konci se tam rozvířila i myšlenka závodu tohohle tvého typu. Delší trať, cestou checkpointy, překážky.....Takže možná by šly ty závody nějak propojit dohromady.
Jenže pak nastává problém s přípravou. Dlouhá trať znamená dlouhá příprava. Trať na hodinu závodu znamená hodinu přípravy předem a hodinu uklízení potom (a to jsem hodně rychlej) Takže hodina závodění pro lidi, tebe, jako organizátora bude stát den příprav.

S tím, že kategorie nedělat to asi myslíme oba stejně. Ale nějak ošetřit by to chtělo.
To je v offroad trialu trochu řešeno losováním (dvojic) týmů před každým závodem. Tím, že pokaždý pojedeš s někým jiným a budeš na něm závislej se můžou stírat rozdíly ve výkonosti aut a snad to pomůže tam udržet i fair play.
CC-01 Pajero - Dsys 56,Nowak 55T,TowerPro MG995
SCX-10 Forďák obytňák, Dsys 46, 35T, TowerPro MG996
2.4 Ghz
Uživatelský avatar
komaar
Píšu hodně
Příspěvky: 1243
Registrován: 28.04.2009 0:00
Bydliště: praha - východ
Kontaktovat uživatele: WWW

diky, jsem rad za kazdy nazor

ty mm jsem pripominkoval i tam
a i tam zaznelo, ze by nekterym vice vyhovovalo neco volnejsiho
to byla take inspirace k teto myslence

ad problem s pripravou
do klanovickeho lesa jsem kdysi chodil vencit psa a dneska jsme se tam byli s rodinkou project a mam to celkem za rohem
kdyz jsem si to vymyslel, tak samozrejme pocitam s tim, ze budu muset pripravit mapu, zakreslit tam body a pak taky projit body rano a pripravit je tam a po akci je zase uklidit
prekazky bych nechal prirodni, to uz by chtelo vetsi pripravu

pak jeste zbyva otazka startu a cile
pripadne dalsich pravidel
Petr KomareK
HPI Wheely King "Hello Kitty" Defender, Tamiya CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, MST CMX C-10 Hummer H2, Tamiya TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR
http://rcexpedice.pkomarek.cz
http://www.rcvidrholec.cz
Uživatelský avatar
komaar
Píšu hodně
Příspěvky: 1243
Registrován: 28.04.2009 0:00
Bydliště: praha - východ
Kontaktovat uživatele: WWW

tohle napsal Martinez ve vlaknu off-road trial:

Inspiroval bych se opravdovou expedici, tedy vypravou, ktera ma poznat nova mista a pokud mozno se vratit zpet. Ukol nasich aut by tedy mel byt podobny tj. poznat zajimava mista ( v nasem pripade branky nebo spis checkpointy) a hlavne zvladnout celou trasu az do cile. Trat by mela byt dostatecne dlouha a narocna aby otestovala nejen schopnost zvladnout teren a schopnost vydrzet . Zaroven by nebylo spatne kdyby jednotlive teamy mohly volit ruzne cesty k dosazeni checkpointu napriklad prebrodit potucek nebo zvolit lehci, ale delsi cestu a najit mustek. Nehodnotil bych jako u trialu jestli se nekdo dotknul branky nebo ji zlomil a podobne, ale jestli se byl schopen dostat na vsechna stanovena mista a zvladnul to v nejakem rozumnem casovem limitu.

Bodovani by bylo jednoduche za projeti checkpointem 10 bodu a za minutu pres limit -1 bod. Vymena baterek by bylo mozna, jenom pokud by tyto vezlo nejake auto teamu stejne jako naradi napr. imbus na kardany, klic na kola a podobne...
At se priblizime expedici kdy jsou take clenove odkazani jen na to co vezou v aute .
Je jasne, ze tatry by mohly mit nalozenou i plynovou pajku a treba nahradni napravy ))


az na to bodovani, s tim souhlasim
ale kdyz se vymysli, jak rozumne hlidat a bodovat, tak proc ne
ale myslim, ze bodovat a hlidat jednotlive tymy by vyzadovalo moc dalsich lidi
Petr KomareK
HPI Wheely King "Hello Kitty" Defender, Tamiya CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, MST CMX C-10 Hummer H2, Tamiya TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR
http://rcexpedice.pkomarek.cz
http://www.rcvidrholec.cz
Uživatelský avatar
Gluck
Píšu hodně
Příspěvky: 1133
Registrován: 04.08.2009 0:00
Bydliště: Hrádek nad Nisou

Panove nevim jak jini,ale ja jezdim expedice 50% kvuly tomu abych si zajezdil
a 50% kvuly tomu abych si pokecal s kamosema .Chapu vas entuziasmus,ale kdyz se
bude jezdit Trial a tohle kolik casu lidem zbyde na expedice?
Letos jsem se tesil ze objezdim nejaky akce navic a i o Sokolcim jsem zauvazoval,ale budou na to mit lidi cas ?
Ja jezdil rally a zavodeni uz neni pro me Takze vam preju hodne stesti,ale na takoveto akce
me nuzije tudiz jsem mimo hru !
Jen se bojim aby se to tu neroztrhalo na tabory trialistu,dakaristu a expedicaku tot me zamysleni nad danou uvahou diky Michal
Uživatelský avatar
Tomhabmw
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2489
Registrován: 16.11.2009 0:00
Bydliště: Někde u té Pálavy..

Mě by se to zamlouvalo.Zkusit se má všechno,nikdo neříká že musíš jezdit jen toto,také mám rád expedice-pohodička,pokec! :wink:
Ale proč se jednou nezadýchat u Dakaru!! :lol: Tak to už mám soukromý tým dvou Defů :mrgreen: .
Jen škoda,že vše se točí kolem Prahy!!To budu mít Dakar i 1:1 autem než tam dojedem!! :P
Uživatelský avatar
komaar
Píšu hodně
Příspěvky: 1243
Registrován: 28.04.2009 0:00
Bydliště: praha - východ
Kontaktovat uživatele: WWW

jeste jednou zareaguju a pak si dam chvili pokoj

mne treba trial a bodovane zavody nelakaji
tohle je castecne pokus o zjednodusenou verzi Sokolci v Praze
jednoodpoledni, tim padem bez toho prijemneho posezeni apod, ale zase pro nektere dostupnejsi, jak vzdalenosti, tak casove

proto to ma byt otevreny, aby to nebylo jen pro trialisty nebo dakaristy nebo scale nebo expedicaky

furt to bude jako klasicka expedice, jen se vic pojede mene se bude kecat
nepojede se jako stado za sebou po stejne trase, ale kazdy si cestu najde sam

dal uz to necham vasi diskusi a podle toho pak budu premyslet dal, co s tim
Petr KomareK
HPI Wheely King "Hello Kitty" Defender, Tamiya CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, MST CMX C-10 Hummer H2, Tamiya TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR
http://rcexpedice.pkomarek.cz
http://www.rcvidrholec.cz
Uživatelský avatar
PetrH
Častý přispěvatel
Příspěvky: 695
Registrován: 26.11.2010 0:00
Bydliště: Brno-město
Kontaktovat uživatele: WWW

Mě se tyhle akce typu orienťáku, zase líběj a do Prahy bych dojel i z Brna.
Ale asi bych to omezil třeba na auta 1:10, aby to byl aspoň trošku srovnatelný.
Vzduch: Sea Beaver, PA-18 Piper Super Cub, MPX Lentus

Email: expohouse@expohouse.cz

Zpět na „FreeKec“