Údajně jsou ty 2,5ky (původem italské) seroucí se. A s plynem 4litr pravda míň žrát nebude, ale cena za litr paliva bude poloviční. Forestra jsem uvedl jako příklad vyšší silniční 4kolky, dá se celkem jednoduše zvednout o 3-4 cm. Jenom papouškuju, co jsem vyčetl na offroad foru, osobní zkušenost je u mě nulová :)
tak 2,5 v jeepu je VM motory ital kámoš ho má a zatím drží
ale jestli mohu radit tak já bych koukal jen po autech na tuhejch nápravách a k té ceně jestli na to máš jen 60 tak koukej po něčem tak do 30tkč a vyjde ti to tak akorát jestli to s tím terénem myslíš vážně
Pšššššt to si neměl psát. Auto koupíš za 60 a pak se nějákých 20 k po baráku na upravičky najde. Pokud nemá 80 000 a stěma 20 nepočítal na úpravy a opravy.
když už to tu bylo nakousnuto... co to subaru forester? má ho tu někdo? je to můj takový sen, dle mého názoru ideální auto pro rodinu a do českých podmínek co se sněhu týče a nezahrabe se jakmile se plivne pod kolo třeba na louce nebo po lesní cestě. žádný těžký offroad není požadován / plánován :)
tak si zatim shrnu co sem vypozoroval: niva - dnes uz historie,velka spotreba, levne dily samurai - maloobjemovy motor, hodne hnije - povestni u suzuki daihatsu feroza - nic proti nemu sem nenasel akorad teda nak neverim extra te znacce jeep cherokee xj- prome az moc velky auto a aby to za neco stalo moc velkej motor -to samy patrol subaru forester- jen suv a problemy s tlumici..
tak nevim no :D ted babo rad... samurai by nemusel byt spatnej ale sou ty ty ale.... nejvic se me asi libilo to daihatsu ale nejsem si jistej kvalitou.
jeste sou tu i dalsi ale na tydle sem se dival....
met tak 120 000 hned bych vedel- defender by byla jasna volba ... a to bych ozelel i ten motor uchlastanej
Nivu bych až tak zase nezavrhoval, na to že je to osobák projede dost hodně (Onra určitě potvrdí) nemá se co posrat nemyslím tím mech. díly v terénu, Spotřeba je jako u většiny stálých 4x4, jezdíme s ní trialy a vyhráli celou poslední sezonu (v kategorii jezdí i zmiňované auta : samuraje, jeep cherokee 2,5 Td, Jeep wrangler 2,5 i, patrol, jeepy cherokee 4,0l, oběvily se i vitary a pajera ale jen pár zavodů jako patrol.) Jinak spíše než ferozu podivej se na vitary, jsou to i celkem pěkné auta,
Vitaru jsem taky měl 2 litr v benzínu ten šestiválec a jezdil jsem s ní okolo 10ti litrů a byl jsem sní celkem spokojenej pohodlný na jízdu i celkem svižný ale do terénu už to moc nebylo je to spíš SUV. 2.5 Chéro to je takovej lenochod a známýmu se pořát sral, Wrangler v 2.5 taky neni moc ideál je ten 4.0 ale ještě by tu byla varianta toho pajera táta má tu 2.8 tdi a je to taky lepší než ta 2.5 i to mín žere okolo 9-10 l
Wranglera sem ani nenavrhoval protože to není moc rodinné, cestovní auto, Ale pokud to chce hidně na cestu tak by mohla být vitara dobrá volba (jinak s upravenou vitarou jezdí Hudeček který vyhrál evropu) Ale pokud by si chtěl dávat větší kola tak jedině 2,0 L V6. 1,3 je s většíma kolama mrtvá. Ale dvoulitrů krátkých je málo ale do dlouhých se dával normálně.
Zatím jsi neřekl jaké jsou tvé požadavky, co s tím chceš dělat ... pokud to nespecifikuješ tak je to tady zbytečná diskuse. Srovnávat tady patrola, forestera a nivu je asi jak favorit a mitsubishi lancer.
takze specifikace - chcu auto max do 60 000 s kterym se da jezdit po ceste -ze 40% a zbytek by byl teren bez ohledu na spotrebu.... stim aby auto zustalo stale na papirech a dalo se na nem neco upravit tak aby to prolezlo STK. V benzinu do obsahu 1.8 a v nafte do 2,5 a ne prosim zadnou 6 metrovou kravu
Takže spíš do terénu ... A teď ještě do jak těžkého.
Na nějaký nepříliš náročný terén bych to viděl na vitaru. Vyhovuje obsah, velikost a je to použitelné v terénu i na silnici. Jenom obou nějaké MT gumy.