Výkon máš limitovanej motorem a reglem. Na expedice ti stačí v pohodě 20C kde máš limit 100A. 30C (150A) a víc, jsou třeba do závoďáků buggyn a onroudů kde je vyší spotřeba.
Pro expedice nemá význam kupovat dražši a výkonější baterky protože je zkrátka nevyužiješ.
O výkon vůbec nejde - i ty nejměkčí ( s menším násobkem čísla C ) dají na expedici více než dostatečný výkon. Čili pro expedice je celkem jedno, jestli má baterka 20C nebo 60C. Pokud má stejnou kapacitu, tak z ní dostaneš stejnou energii, bez rozdílu toho čísla C. Rozdíl je hlavně v tom, že baterky s vyšším C by měly být obecně kvalitnější, protože snesou větší proudy a při těch větších proudech se nesmí ( nebo spíš by se neměly ) tolik rozjíždět. To ocení hlavně lodičkáři s rychlými čluny, kdy z baterek tahají i přes 200A a baterka, která to nezvládne, se velice brzo nafoukne ( nesnáší přehřátí ) a rapidně se jí zvedne vnitřní odpor, takže se dále víc zahřívá a jednotlivé články se víc a víc rozcházejí ... a baterka se stává nepoužitelnou. Takže čistě teoreticky: baterka s vyšším C by měla být kvalitnější a měly by déle vydržet ( než se postupem času články rozhodí tak, že už ani balanční nabíjení tomu moc nepomůže ). Druhá stránka věci je ta, že pokud třeba baterku hodně podvybiješ a nebo přebiješ, tak ji zničíš ať je levná nebo drahá. A aby se to komplikovalo ještě víc, tak těch výrobců je hodně, typů taky hodně a je velice těžké objevit takovou výrobní šarži, která se povede a baterky mohou být i velmi levné a přitom kvalitnější, jak ty mnohem dražší. Polopatisticky řečeno: Aby se v tom prase vyznalo .... :OK:
Na expedice ty 20C stačí. Na druhou stranu, pokud máš (nebo plánuješ) i jiná žravější vozidla, nějaké rychlé nebo velké on- i offroudy, tak bych kupoval "lepší" (od 30-40C), abys baterky mohl bez problémů použít všude.
minotaur píše:Na expedice ty 20C stačí. Na druhou stranu, pokud máš (nebo plánuješ) i jiná žravější vozidla, nějaké rychlé nebo velké on- i offroudy, tak bych kupoval "lepší" (od 30-40C), abys baterky mohl bez problémů použít všude.
Jo mám taky buggy ale s tou skoro nejezdím :roll: .Taky by to šlo ale nechcou se mi předělávat konektory :NO:
salvatore píše:A taky podstatně větší průser na obzoru. Tenhle nabíječ neumí vybíjet, takže v režimu LiPol neumí storage a jak pořádně baterky neošetříš, tak půjdou do kopru. A pro expediční účely se klidně vybodni na všechny vybíjecí "C" a i na Hard Case auto provedení. Kde by si ji na expedici asi tak probodl?
Jiří Huser 16 let 1:8 Land-Rover D130(minulosti) 1:8 Vaterra acsender K5 blazer 1:8 Vaterra ascender ford bronco Za chvíli vectra B ;)
Pokud jí už máš, tak ti nic jiného nezbývá. Jinak bych doporučil nákup nějaké lepší. Já třeba dovybíjím nimh tužkovky do rádia. Koukám, že tahle má i malej nabíjecí proud :-p
Hilux na šasí Slick7 "TADY" Hilux "Žirafa" na SCX10 Hilux "KATONI" na TF2 "TADY" Crawlík Bullýk "RAJČE"