Ford Bronco 1967 "Dědek" Home made šasi Ford bronco 1973-Špenát EVO III Home made šasi Toyota FJ 40 Home made šasi long zúžené nápravy Axial Mitsubishi Pajero CC-by Mrak v plným tuningu Xray T3 drift Hpi Blitz http://balu67.rajce.idnes.cz/
Wedrak: Jo tak ten obrázek jsem nezkoumal. Ale je lepší si dát pozor co kde píšou. Např serva co linkoval Balu.
Balu: Pokud ti stačí na navijáku 1.5 až 1.7 otáčky tak jo.Ale je to servo na plachetnice a ty se vážně otočej jen o jeden a půl otáčky na každou stranu. Mám plachetnici doma tak to mám ozkoušený.
No tak to jo já to moc neštudoval jen jsem zahlídl naviják,zase su chytřejší ,dík 8)
Ford Bronco 1967 "Dědek" Home made šasi Ford bronco 1973-Špenát EVO III Home made šasi Toyota FJ 40 Home made šasi long zúžené nápravy Axial Mitsubishi Pajero CC-by Mrak v plným tuningu Xray T3 drift Hpi Blitz http://balu67.rajce.idnes.cz/
U obou je psaný že je rotace stálá. Jediný mínus vidim to že buben s lanem bude zvěnčí a hlavní ozubené kolo s tisícihranem bude namáhaný v náklonu. Docela by mě zajímalo jak je daný servo stavěný uvnitř jestli by šlo vyndat elektroniku ven a buben zabudovat klasicky do těla serva.
Momentálně řeším navijáky ze serv a tak bych se s vámi chtěl podělit o své zkušenosti, možná to pro někoho bude blbost, jinému to příjde jako dobrý nápad: Mám dvě serva, jedno jsem nechal s potenciometrem, na druhé naletoval rezistory:
To s rezistory se při letování jevilo velmi dobře fungovalo přesně jak má. Teď když je chladněji, začne při zapnutí navíjet (možná přidání ještě nějakého odporu by pomohlo. Problém je, že se musíte trefit hodně přesně a to je těžké) Po asi 30s používání se servo ustálí a funguje. Zatím jsem to tedy nezkoušel na expedici, jestli když vychladne, nezačne znovu navíjet.
To s potenciometrem. Ať nastavujete pot. jak chcete, časem se rozladí a vy musíte rozebrat celé servo, aby jste mohli trimovat. Napadlo mě vyvrtat na vrchu serva 5mm otvor, do kterého potenciometr přesně padne a fest drží. No a pak je případné dotrimování otázkou 2s.
Závěrem. Zatím jsem to zkoušel jen na stole, ale snad 50x. Lépe se mi jeví potenciometr. Sice jeho trimování je opravdu jemné, ale jde to rychle, drží nastavenou hodnotu a nemusíte nic letovat. Jeho přemístění vám zabere asi 20min. Snad jsem někomu pomohl a pokud ne tak :BYE:
Elektroniku vyndavam celou ven a místo potaku davam trimr. Cely to pak je ve smrstovacce s dirkou u kolečka trimru. Místo elektroniky je civka navijáku. Až bude postaveny druhy auto, tak na něm budu testovat malý regulatory k navijáku. Je to mnohem lepší než ta původní elektronika. A cena není nijak velika
Hilux na šasí Slick7 "TADY" Hilux "Žirafa" na SCX10 Hilux "KATONI" na TF2 "TADY" Crawlík Bullýk "RAJČE"
Nad regulátorem jsem nepřemýšlel. Takže ho normálně zapojíte do třetího kanálu? Ikdyž není proporcionální? Přivedete k němu napájení a vývody na motor napojíte na motor navijáku?
Jj do 3.kanálu. Taky mám jenom zap-vyp-zap. Používám Dsys 16A, honím tím dva navijáky. Akorát mám mezi nimi přepínač(mechanický). Mrkni na moje rajče, je tam foto navijáku. Akorát z přijímačového kablíku musíš vyndat +
Hilux na šasí Slick7 "TADY" Hilux "Žirafa" na SCX10 Hilux "KATONI" na TF2 "TADY" Crawlík Bullýk "RAJČE"
No já jsem nakonec u obou aut vyvedl potenciometr na bok serva. Tak že mi kouká ze serva ven asi 4mm plocháčku, kterým se trimuje. Asi 1,5hodky jsem s tím už jezdil v terénu, 3x jsem navijákoval a zatím super. Před ježděním jsme vytrimoval (vezl jsem auto v kuftu a asi se to nějak hnulo) Během ježdění naviják ani jednou neujel a ani doma když montím na autě a zapínám a vypínám přívod proudu, nezačne ujíždět. Regl, jak píšete bude asi dobrou volbou. Ale dokud mi bude fungovat toto, asi u toho zůstanu: Je to úprava zadara, trvá 20 min a není žádná elektronika navíc.