Nebo si kazdej muze udelat pavouka. tedy adapter pro ruzne konektory.
Ono v nouzi by pri nasich odberech asi mohl stacit i balancer port.
eos píše:Už jsem to psal, ale napíšu znova. O kvalitní kontakty nejde jen za jízdy v autě, ale i při nabíjení! Tam navíc přibudou do serie další ztráty - banánky v nabíječi, různé univerzální superredukce, o odporu "nějaké nabíjecí dvojlinky" ani nemluvě. Všechny tyhle přechodové odpory, při v našich podmínkách běžných nabíjecích proudech kolem 5A, mohou znamenat nárůst napětí v nabíjecím okruhu až několik desetin voltu, což v praxi znamená nenabitou baterku. Běžné procesorové nabíječky totiž sice měří a balancují napětí jednotlivých článků na servisním konektoru, ale ukončují nabíjení při dosažení celkového napětí (4,2V x počet článků) na silových vývodech! Takže se může stát, že nabíječ změří a vypne "plnou 2S baterku" = 8,4V, ale reálně je na ní klidně dost pod 8V a člověk se pak diví, kam zmizla čtvrtina kapacity.
Jednoduchej příklad: Kdekdo začínal s NiMh packy s konektory Tamiya a příslušným nabíjecím kabelem. Pak pořídil LiPol a původní baterky mu přišla škoda vyhodit - takže redukce. Při nabíjení 5 ampérami stačí k poklesu napětí na baterce o půl voltu, pouhých 100 miliOhmů ve vedení navíc. Když zanedbáme vodiče a spočítáme jen zdířky v nabíječce, redukci a konektor baterky, tj. celkem šest spojů, je to nějakých 0,016 Ohm přechodového odporu na každém z nich. O tom si může vyčochtanej plechovej konektor Tamiya nechat zdát. :mrgreen:
S3RiOUS píše:No jelikož jezdím Lipol hardcase a v něm jsou zabudovaný 4mm dutinky, tak já nemám na výběr..
Mr-Monty píše:Tohle se zde již řešilo a dospělo to tehdy k 4 mm dutinovým konektorům. Které používám a jsem s nimi maximálně spokojen v kombinaci s kvalitní kabeláží jsou straty opravdu v setinách a rozhodně to měnit nechci a nebudu. V této debatě spíše vidím pokus o byznys nežli markantní zlepšení .
Mr-Monty píše:Jen jsem sdělil svůj názor jako ty, prostě u mne 4 mm dutinkové konektory vyhrávají a) proudová zatížení b)velmi dobrá vodivost c)cena