Uživatelský avatar
Woyta
Píšu hodně
Příspěvky: 1062
Registrován: 06.11.2013 21:28
Bydliště: Hořice

Re: standard konektory

Nebo si kazdej muze udelat pavouka. tedy adapter pro ruzne konektory.

Ono v nouzi by pri nasich odberech asi mohl stacit i balancer port.
Uživatelský avatar
maztekk
Veterán fóra
Příspěvky: 3947
Registrován: 21.06.2011 0:00
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: standard konektory

Já používám jen a jedině (blbuvzdorný) XT60
Obrázek
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1327
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: standard konektory

XT 60 jsou asi ty nejvhodnější konektory, co se dají za rozumné peníze pořídit. Jediná nevýhoda, oproti samostatným G4 je to, že se rozpojují oba kontakty najednou a je tedy k tomu potřeba větší síla, což může být někdy ( hlavně u krátkých drátů ) trochu problém - musí se s tím dost škubnout a to nesvědčí vodičům. Ale elektricky jsou lepší, jak G4.
Uživatelský avatar
minotaur
Veterán fóra
Příspěvky: 4477
Registrován: 06.09.2009 0:00
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: standard konektory

U motorů to někdo má natvrdo, někdo má goldy 3,5mm, někdo 4mm a někdo známku punku 8) Já přešel na 3,5mm, protože jsou skladnější než 4mm a proudově stačí. Na baterkách mám XT60 a budu hajzl, měnit je nebudu. To si radši udělám/koupím redukci:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14543__Male_XT60_gt_Female_T_Connector_1pc_bag_.html
Obrázek
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23159__T_Connector_to_XT60_Battery_Adapter_Lead_2pc_.html
Obrázek
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23160__XT60_to_T_Connector_Battery_Adapter_Lead_2pc_.html
Obrázek
Michal Nováček - RC.305 - http://rc.305.cz
Uživatelský avatar
Bandolik
Píšu hodně
Příspěvky: 1056
Registrován: 19.06.2012 0:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: standard konektory

No já mám všude 4mm kolíky ale jestli chcete zavést nějaký standart a bude dotace s EU na pořízení nových konektorů tož si je klidně předělám ale pokud to EU nepodpoří pak si raději budu brát ven dvě baterky i když tu jednu ponesu zbytečně a nemusím řešit jaký kdo má konektor a pokud má někdo málo baterek nechť si nadělá redukce na všecko možné a nemusí řešit kdo mu co půjčí a může vyrazit bez baterek jen s pytlíkem redukcí :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
CC-01Mitsubishi Pajero
Axial Dingo
:-)

http://bandolik01.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
S3RiOUS
Nově příchozí
Příspěvky: 4
Registrován: 24.07.2014 17:54
Bydliště: Malá Skála

Re: standard konektory

No jelikož jezdím Lipol hardcase a v něm jsou zabudovaný 4mm dutinky, tak já nemám na výběr..
RC Rally
4WD-Podvozek : Tamiya TA-02
Karoserie : Škoda Fabia S2000 , Citroen DS3 WRC , Ford Fiesta WRC14 , Subaru Impreza WRC
2WD-Podvozek : Tamiya XV-01
Karoserie : Suzuki Swift S1600
Buggy-HPI Baja 5B SS
Expedice : Axial SCX10 -Jeep Wrangler Rubicon
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: standard konektory

Jako minotaur- mám G4 k baterce (kompatibilní s drtivou většinou HK hardkejsů) a (2x, nebo 3x) g3,5 k motorům, jako u většiny letadel. S kleštěma a zavřenýma očima jsou v nouzi kompatibilní i s plechovejma bulletama Tamiya. Je to výsledek vývoje od počátku letuschopných baterek a měnit až do příštího zázraku nebudu, jsem soběstačnej a kvůli začátečníkům mám redukce.
Kdo jednou dojde k rozhodnutí plácnout se přes kapsu a vyměnit všechno, má to snad solidně odůvodněný a kdo ne, ať si dá poradit, nebo radši ještě chvíli v klidu vydrží a taky si tím sám projde.
Když pomineme exotiku, jako např. Traxxas, prakticky všechny dvoupólové konektory mají podobné vlastnosti: nepohodlná manipulace, horší práce i s kabeláží v autě, rychlejší degradace vlastností kvůli páčení a namáhání páru kontaktů s pevnou roztečí, výsledná kvalita dost závislá na kvalitě obalu a umění páječe (klasik T-DEAN je zářnej příklad), logicky se hromaděj stále titíž sirotci, když už musím v poli vyrobit bastlredukci a nejsem Domča nebo McGiver, mám, na rozdíl od bulletů, většinou dost smůlu. Kvůli tvaru, kvalitě plastu a konstrukci samce, jsou z běžných dvojpólů, dle mého skromného názoru, aktuálně nejlepší XT60.
Snad jediným slabým místem levných čínských bulletů je právě pohyblivý plech samce, řešením je třeba Jeti, s jednodílnou konstrukcí kolíku (jako u XT-60), u vícečlánků s nebezpečím opalování kontaktů pak ve verzi "anti spark" - drahý, ale dokonalý.
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: standard konektory

Už jsem to psal, ale napíšu znova. O kvalitní kontakty nejde jen za jízdy v autě, ale i při nabíjení! Tam navíc přibudou do serie další ztráty - banánky v nabíječi, různé univerzální superredukce, o odporu "nějaké nabíjecí dvojlinky" ani nemluvě. Všechny tyhle přechodové odpory, při v našich podmínkách běžných nabíjecích proudech kolem 5A, mohou znamenat nárůst napětí v nabíjecím okruhu až několik desetin voltu, což v praxi znamená nenabitou baterku. Běžné procesorové nabíječky totiž sice měří a balancují napětí jednotlivých článků na servisním konektoru, ale ukončují nabíjení při dosažení celkového napětí (4,2V x počet článků) na silových vývodech! Takže se může stát, že nabíječ změří a vypne "plnou 2S baterku" = 8,4V, ale reálně je na ní klidně dost pod 8V a člověk se pak diví, kam zmizla čtvrtina kapacity.
Jednoduchej příklad: Kdekdo začínal s NiMh packy s konektory Tamiya a příslušným nabíjecím kabelem. Pak pořídil LiPol a původní baterky mu přišla škoda vyhodit - takže redukce. Při nabíjení 5 ampérami stačí k poklesu napětí na baterce o půl voltu, pouhých 100 miliOhmů ve vedení navíc. Když zanedbáme vodiče a spočítáme jen zdířky v nabíječce, redukci a konektor baterky, tj. celkem šest spojů, je to nějakých 0,016 Ohm přechodového odporu na každém z nich. O tom si může vyčochtanej plechovej konektor Tamiya nechat zdát. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Escaper
Nově příchozí
Příspěvky: 4
Registrován: 14.06.2014 13:22
Bydliště: Skoro Olomouc

Re: standard konektory

Já jsem pro. T-dean používám už hodně dlouho a bez problémů. Pokud má někdo problémy s pájením tak stačí konektory zasunout do sebe a i když se začne tavit plast, tak ta druhá půlka to podrží na místě. Pak jen počkat až to vychladne.
TLR22 - Thunder Tiger Phoenix - MissionD
Budoucí - ?????????
Uživatelský avatar
PALI
Píšu hodně
Příspěvky: 1232
Registrován: 19.06.2011 0:00
Bydliště: Štětí
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: standard konektory

eos píše:Už jsem to psal, ale napíšu znova. O kvalitní kontakty nejde jen za jízdy v autě, ale i při nabíjení! Tam navíc přibudou do serie další ztráty - banánky v nabíječi, různé univerzální superredukce, o odporu "nějaké nabíjecí dvojlinky" ani nemluvě. Všechny tyhle přechodové odpory, při v našich podmínkách běžných nabíjecích proudech kolem 5A, mohou znamenat nárůst napětí v nabíjecím okruhu až několik desetin voltu, což v praxi znamená nenabitou baterku. Běžné procesorové nabíječky totiž sice měří a balancují napětí jednotlivých článků na servisním konektoru, ale ukončují nabíjení při dosažení celkového napětí (4,2V x počet článků) na silových vývodech! Takže se může stát, že nabíječ změří a vypne "plnou 2S baterku" = 8,4V, ale reálně je na ní klidně dost pod 8V a člověk se pak diví, kam zmizla čtvrtina kapacity.
Jednoduchej příklad: Kdekdo začínal s NiMh packy s konektory Tamiya a příslušným nabíjecím kabelem. Pak pořídil LiPol a původní baterky mu přišla škoda vyhodit - takže redukce. Při nabíjení 5 ampérami stačí k poklesu napětí na baterce o půl voltu, pouhých 100 miliOhmů ve vedení navíc. Když zanedbáme vodiče a spočítáme jen zdířky v nabíječce, redukci a konektor baterky, tj. celkem šest spojů, je to nějakých 0,016 Ohm přechodového odporu na každém z nich. O tom si může vyčochtanej plechovej konektor Tamiya nechat zdát. :mrgreen:


pěkně jsi to napsal
RC4WD Gelande II
Uživatelský avatar
Woyta
Píšu hodně
Příspěvky: 1062
Registrován: 06.11.2013 21:28
Bydliště: Hořice

Re: standard konektory

S3RiOUS píše:No jelikož jezdím Lipol hardcase a v něm jsou zabudovaný 4mm dutinky, tak já nemám na výběr..

Ja ty kabely mam pridelany napevno a zatesneny. Pak mam XT60.

Zajimava vec je XT90-S Antispark s odporem.

Obrázek
Uživatelský avatar
Mr-Monty
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 21.11.2010 0:00
Bydliště: Podhostýnský region
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: standard konektory

Tohle se zde již řešilo a dospělo to tehdy k 4 mm dutinovým konektorům. Které používám a jsem s nimi maximálně spokojen v kombinaci s kvalitní kabeláží jsou straty opravdu v setinách a rozhodně to měnit nechci a nebudu. V této debatě spíše vidím pokus o byznys nežli markantní zlepšení .
Uživatelský avatar
PALI
Píšu hodně
Příspěvky: 1232
Registrován: 19.06.2011 0:00
Bydliště: Štětí
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: standard konektory

Mr-Monty píše:Tohle se zde již řešilo a dospělo to tehdy k 4 mm dutinovým konektorům. Které používám a jsem s nimi maximálně spokojen v kombinaci s kvalitní kabeláží jsou straty opravdu v setinách a rozhodně to měnit nechci a nebudu. V této debatě spíše vidím pokus o byznys nežli markantní zlepšení .


:-) nic neprodávám ani nikomu nic nevnucuju jen se snažim najít tu nejvhodnejší variantu pro expediční auta, jezdi si třeba na klíček :-D
RC4WD Gelande II
Uživatelský avatar
Mr-Monty
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 21.11.2010 0:00
Bydliště: Podhostýnský region
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: standard konektory

Jen jsem sdělil svůj názor jako ty, prostě u mne 4 mm dutinkové konektory vyhrávají a) proudová zatížení b)velmi dobrá vodivost c)cena
Uživatelský avatar
PALI
Píšu hodně
Příspěvky: 1232
Registrován: 19.06.2011 0:00
Bydliště: Štětí
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: standard konektory

Mr-Monty píše:Jen jsem sdělil svůj názor jako ty, prostě u mne 4 mm dutinkové konektory vyhrávají a) proudová zatížení b)velmi dobrá vodivost c)cena


jo v pohodě jen mě naštvalo že v tom hledáš nějakej kšeft nebo co
nějak projíždim jaký jsou novinky a líbí se mi že se k tomu každý vyjádří a uvede i důvod proč si to třeba myslí
RC4WD Gelande II

Zpět na „RC vybavení, elektronika, baterie“